logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ogólnopolska kampania Wirtualnej Polski

  PR 07.09.2006, przeczytano 818 razy

4 września ruszyła silna, ogólnopolska kampania wizerunkowa Wirtualnej Polski. Oparto ją na oryginalnej zabawie kontekstem – wszystkie wykorzystane w kampanii hasła i layouty reklamowe, nawiązują do sytuacji, w której odbiorca przekazu aktualnie się znajduje.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ogolnopolska-kampania-wirtualnej-polski,4413,artykul.html

Siła kampanii polega na aktywnym wykorzystaniu mediów niestandardowych. Media tradycyjne i tradycyjne nośniki reklamowe (wykorzystane jednak w sposób nietuzinkowy) stanowią istotne jej wsparcie.

Przewodnim hasłem kampanii WP jest Internet z widokiem na… Kampania kierowana jest do osób w wieku 15-24, pochodzących z największych aglomeracji w Polsce, m.in. Trójmiasta, Warszawy, Krakowa.

„Grupa wiekowa, do której chcieliśmy dotrzeć z przekazem, jest grupą wyjątkowo trudną, bo sceptycznie nastawioną do komunikatów reklamowych. Jeżeli dołożymy do tego postępujący spadek efektywności tradycyjnych mediów, wybór mógł być tylko jeden: kampania oparta na tzw. mediach ambientowych. – mówi Natalia Hatalska, Kierownik Zespołu Komunikacji Wirtualnej Polski – Chcieliśmy dotrzeć do użytkownika z komunikatem o WP w miejscu i o czasie, w którym się tego nie spodziewa. To znacznie zwiększa zapamiętywalność reklamy.”

Nośniki reklamowe, wśród których wykorzystano te niestandardowe: lustra w przebieralniach sieci odzieżowych (m.in. Reserved, Cropp Town, House, Troll), drzwi wejściowe do przedziałów i zagłówki foteli w pociągach Intercity, krzesła w kinach (sieci Cinema City, Kinoplex), witryny sklepowe (m.in. InMedio, Relay, Kolporter), kartki typu „free postcards” (blisko 200 najpopularniejszych klubów oraz restauracji w Trójmieście, Warszawie, Krakowie), jak i te uznawane za tradycyjne: citylighty oraz megaboardy (Trójmiasto, Warszawa, Kraków), prasa (m.in. Newsweek, Przekrój, Dziewczyna, Shape, Gentleman, Machina), radio (m.in. Radio Zet, Radiostacja, Radio Kolor, Radio Wawa) i Internet, żonglują wariacjami hasła Internet z widokiem na… (Internet z widokiem na film – oparcia krzeseł w kinach; Internet z widokiem na Polskę – pociągi Intercity). Kreacje reklamowe są ściśle związane z miejscem, w którym użytkownik się właśnie znalazł (np. megaboard z Sukiennicami na krakowskim Rynku Głównym, opatrzony hasłem Internet z widokiem na rynek), dopasowane są również do wystroju sklepów, w których są prezentowane (odrębne layouty naklejek dla każdej sieci odzieżowej czy salonów prasowych). Kampania WP realizowana jest także w szkołach.

Wszystkie hasła nawiązują jednocześnie do serwisów Wirtualnej Polski (...na rozrywkę – serwisy rozrywkowe, ...na info – Wiadomości, ...na rynek – serwisy biznesowe, etc.). W komunikacji offline nawiązanie to jest abstrakcyjne, w bardziej konkretne zamienia się w komunikacji online, gdzie poszczególne hasła przekierowują do ściśle określonych serwisów WP. Ich wygląd współgrać będzie z wizualną linią kampanii.

„Nasz użytkownik jest inteligentny, dlatego zdecydowaliśmy się na swego rodzaju zabawę obrazem i kontekstem. Przykładowo, megaboard umieszczony na hotelu Warszawa wykorzystuje tzw. efekt „pudełka w pudełku”, odbiorca niemal „wchodzi” w głąb obrazu. Layout naklejek w sieciach odzieżowych nawiązuje do wystroju każdego ze sklepów, a hasło „Internet z widokiem na Ciebie” umieszczone jest na lustrach. Lustrami opatrzonymi wspomnianym wyżej hasłem jest też część citylightów na wiatach przystankowych – opowiada Natalia Hatalska – Oczywiście, kampanię wspieramy tradycyjnymi mediami, zwłaszcza po to, by budować zasięg, ale wykorzystujemy je w niestandardowy sposób. Mnogość haseł, a zwłaszcza hasło przewodnie „Internet z widokiem na Ciebie” ma na celu pokazanie internautom, że Wirtualna Polska to „mój portal”, portal, z którego pochodzę (lokalne layouty megaboardów w Warszawie, Krakowie i Trójmieście), portal, w którym znajdę wszystko, czego potrzebuję (Internet z widokiem na info – serwis Wiadomości, Internet z widokiem na podróże – serwis Turystyka, Internet z widokiem na rozrywkę – serwisy rozrywkowe etc.)”.

Autorem kreacji jest agencja reklamowa Rafineria.

Źródło: Wirtualna Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764