logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ogólnopolski Ekotest Wirtualnej Polski

  PR 29.07.2021, przeczytano 397 razy
ilustracjastrzałka

Wirtualna Polska rozpoczęła ogólnopolski test poświęcony ekologii. Celem badania jest zebranie informacji o wiedzy Polaków nt. ochrony środowiska. Za każdy wypełniony test WP przeznaczy 1 zł na sadzenie lasu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ogolnopolski-ekotest-wirtualnej-polski,392441,artykul.html

Razem z Fundacją Czyste Powietrze, twórcą Szczytu Klimatycznego TOGETAIR, która działa na rzecz budowania świadomości ekologicznej w Polsce, Wirtualna Polska wystartowała z ogólnopolskim testem dotyczącym ekologii. EkoTest potrwa do połowy września i będzie się składał z trzech etapów o różnej tematyce. Ankieta dostępna pod adresem www.ekotest.wp.pl dotyczy takich zagadnień, jak: oszczędzanie wody, elektromobilność, gospodarka odpadami czy jakość powietrza. Po zebraniu i przeanalizowaniu odpowiedzi przygotowany zostanie raport, który przekazany zostanie wszystkim zainteresowanym. Wyniki badania posłużą w wypracowaniu rekomendacji działań, które należy podjąć, aby polepszyć stan środowiska w Polsce. Badanie objęte zostało patronatem: Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Fundacji Pozytywnych Idei oraz Fundacji Las na Zawsze. Za każdy wypełniony test Wirtualna Polska przeznaczy 1 zł na sadzenie lasu.  

– Wiemy, jak istotna jest troska o klimat i walka z emisją gazów cieplarnianych. Jako największe medium internetowe możemy kształtować najlepsze ekologiczne postawy. Chcemy edukować i pokazywać, jak każdy z nas może żyć lepiej i bardziej ekologicznie. Wyniki EkoTestu pozwolą nam wskazać zagadnienia w obszarze ekologii, którymi powinniśmy zająć się w pierwszej kolejności. – mówi Joanna Pawlak, prezes Wirtualnej Polski Media S.A.

Ogólnopolski EkoTest jest kolejnym etapem realizowanym w ramach projektu „WP Naturalnie”. Od początku 2021 roku całość energii kupowanej przez spółkę ma gwarancje pochodzenia ze źródeł odnawialnych. W lipcu Wirtualna Polska kupiła drugą farmę fotowoltaiczną na Dolnym Śląsku, dzięki czemu zielona energia niemal w połowie pokrywa zapotrzebowanie WP na zasilanie serwerowni.

W ramach „WP Naturalnie” powstaje szereg działań promujących ekologię i ochronę środowiska. Na Stronie Głównej WP działa licznik, który pokazuje, o ile dzięki farmom fotowoltaicznym WP oraz wprowadzonym zmianom, spadła emisja CO2 do atmosfery, w porównaniu do 2020 roku. Użytkownicy Strony Głównej WP oraz ponad 20 serwisów należących do Wirtualnej Polski, mogą włączyć tzw. tryb ciemny. Pozwala on m.in. na oszczędność energii w urządzeniach wykorzystujących ekrany typu OLED, na przykład w telefonach komórkowych. Ogólnopolski EkoTest jest kolejnym krokiem do zwiększenia świadomości Polaków na temat ekologii i ochrony środowiska.

– TOGETAIR to nie tylko Szczyt Klimatyczny. To przede wszystkim wiedza. Dlatego idziemy o krok dalej. Chcemy jeszcze mocniej edukować i dostarczać wiedzy w zakresie ekologii, bo tylko tak możemy wprowadzić realne zmiany, podejmować właściwe decyzje oraz trwale zmieniać nawyki. Dlatego wraz z Wirtualną Polską opracowaliśmy ogólnopolski test, dzięki któremu sprawdzimy wiedzę Polaków o ekologii w poszczególnych województwach. Wyniki pozwolą nam ocenić, w jakich aspektach powinniśmy wzmocnić edukacje – mówi Agata Śmieja, prezes Fundacji Czyste Powietrze oraz pomysłodawczyni Szczytu Klimatycznego TOGETAIR.

Źródło: Wirtualna Polska

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w zarządzie Fundacji TVN
W związku z zakończeniem kadencji dotychczasowego zarządu Fundacji TVN, przypadającym na 14 kwietnia br., Rada Fundacji TVN podjęła decyzję o mianowaniu nowych członków zarządu. Katarzyna Kolenda-Zaleska, dotychczasowa prezes Fundacji TVN, zakończyła swoją 8-letnią kadencję. Z początkiem maja nowe stanowisko łączące funkcje prezesa i dyrektora zarządzającego Fundacji...
Tenesys transformuje koncern mediowy Bonnier
Stworzona w Polsce firma Tenesys przeprowadziła migrację i modernizację infrastruktury Grupy Bonnier. Usunęła przestarzałe systemy, poprawiając wydajność, stabilność i skalowalność. Dzięki partnerstwu z OVHcloud, Tenesys zwiększyła elastyczność i efektywność zarządzania zmianą technologiczną w dużych korporacjach.
Nowe cenniki Grupy Eurozet
Z dniem 29 kwietnia br. Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Decyzja biznesowa została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.  
Bilguun Ariunbaatar w Radiu ZET
W czwartek 11 kwietnia br. do ekipy porannego programu Radia ZET „Dzień dobry bardzo” dołączy Bilguun Ariunbaatar  
Udział Radia ZET najwyższy od 2014 roku
W fali I-III 2024 badania Radio Track udział w czasie słuchania Radia ZET wzrósł do 14,6 proc. To najlepszy wynik stacji od 10 lat. Ostatnia fala okazała się również rekordowa dla całej Grupy Eurozet.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764