logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ograniczając ograniczenia – nowy ploter Océ Colorado 1650

  PR 05.09.2019, przeczytano 2439 razy
ilustracjastrzałka

Odkąd innowacje rewolucjonizują nasz świat, oczekiwania klientów pod względem jakości wydruków i szybkości realizacji zleceń szybują niezwykle wysoko, na równi z kreatywnością w zakresie wykorzystania druku wielkoformatowego. Aby pomóc dostawcom usług druku sprostać tym wyzwaniom Canon stworzył Océ Colorado 1650, kolejne dziecko w rodzinie rewolucyjnych urządzeń Océ Colorado, wykorzystujących technologię UVgel.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ograniczajac-ograniczenia-%E2%80%93-nowy-ploter-oc%C3%A9-colorado-1650,383834,artykul.html

Poszło w świat

Wprowadzenie na rynek modelu Océ Colorado 1640 było przełomem, który zrewolucjonizował produkcję wielkoformatowych wydruków do zastosowań wewnętrznych i zewnętrznych. Dzięki wykorzystaniu technologii UVgel, która sprawia, że z urządzenia wychodzi gotowy, suchy wydruk, nadający się do dalszej obróbki lub wykorzystania, możliwe stało się znaczne przyspieszenie realizacji zleceń. Pozwoliło to dostawcom usług druku na zwiększenie produktywności firm, a przez to wzrost zysków.

Tę szansę na całym świecie od chwili premiery Océ Colorado do dziś wykorzystało już 800 klientów, z czego 500 w Europie i na Bliskim Wschodzie. Przy tym 25 firm zdecydowało się na wdrożenie więcej niż jednego urządzenia, podnosząc jeszcze bardziej swe zdolności produkcyjne. Jak bardzo? Wystarczy powiedzieć, że każda z działających u klientów maszyn średnio rocznie produkuje ponad 14 600 mkw. wydruków, 12 proc. z nich tworzy zaś aż 25 000 mkw. wydruków rocznie. Jak to możliwe?

ilustracjastrzałka

Wydajność i samokontrola

Dzięki zastosowaniu technologii UVgel, która pozwala na drukowanie atramentem w postaci żelu, proces produkcyjny można znacznie przyspieszyć. Pozostawanie żelu na powierzchni zadrukowywanego medium powoduje, że do uzyskania pożądanego efektu wystarczy niższa liczba przebiegów głowicy drukującej niż w przypadku standardowych metod drukowania. W efekcie urządzenia z serii Océ Colorado drukują z szybkością do 159 mkw./h, a druk w trybie High Quality odbywa się z prędkością aż 40 mkw./h. Do tego, efektem ubocznym zastosowania tego rozwiązania jest obniżenie poziomu zużycia atramentów. Dzięki ich utwardzeniu za pomocą światła UV, wydruk po wyjściu z maszyny jest od razu gotowy, a dzięki doskonałej kontroli nad każdą nanoszoną kroplą atramentu, cechuje go najwyższa jakość.

Dodatkowo do obsługi urządzeń nie jest konieczny sztab ludzi – wystarczy jeden przeszkolony pracownik, który poprzez proste w obsłudze aplikacje szybko zaprogramuje pracę maszyn. Nie będzie też musiał pilnować ich podczas pracy – zostały one tak zaprojektowane, aby same mogły radzić sobie z ewentualnymi kłopotami w działaniu. Na przykład piezo-akustyczny system monitorowania dysz drukujących działa przez cały czas ich pracy, co pozwala urządzeniom produkować wydruki zawsze w najwyższej jakości. Także na konserwację urządzeń nikt nie musi poświęcać cennych minut i godzin. Plotery wykonują ją bowiem codziennie same, w dodatku w czasie zaledwie kilku sekund. Oczywiście konserwacja manualna też jest potrzebna, ale na nią wystarczy zaledwie… 10 minut w skali całego miesiąca.

ilustracjastrzałka

Co nowego?

Kilka miesięcy temu światło dzienne ujrzał nowy ploter Océ Colorado 1650. Zachowuje on wszystkie zalety, znane już z modelu Océ Colorado 1640. Ale do tego oferuje szereg innowacji, które pozwalają na rozszerzenie możliwych do wydrukowania aplikacji. Urządzenie korzysta bowiem z technologii Océ FLXfinish, która pozwala na wybranie przez operatora, czy wydruk ma cechować się połyskiem, czy też satynową, równomierną matowością. Do tego parametr ten można ustawić indywidualnie dla każdego pojedynczego wydruku. Co równie ważne, uzyskanie tych efektów nie wymaga wykorzystania żadnych specjalistycznych nośników ani wymiany atramentu. Daje to możliwość wprowadzenia do oferty drukarni innowacyjnych wydruków o niespotykanych efektach, takich jak druk matem na błyszczącej powierzchni, czy też na odwrót, przy wykorzystaniu zadruku błyszczącego na matowym medium. Urządzenie w trybie matowym może drukować na porowatych, tanich podłożach.

Do tego zastosowany w maszynie atrament UVgel 460 jest jeszcze bardziej elastyczny od tego stosowanego w Océ Colorado 1640. Świetnie sprawdzi się przy tworzeniu niestandardowych aplikacji, takich jak płótna czy tekstylia służące do oznakowań, które wymagają dużej elastyczności podczas montażu i oprawy. Nowy matowy tryb druku ma dodatkowy poziom wysycenia czerni co doskonale sprawdza się przy podświetleniach. Wydruki z Océ Colorado 1650 można bez problemu zginać, składać, rolować, naciągać i oprawiać, bez martwienia się o ewentualne uszkodzenia wynikające z zastosowania zbyt wysokich naprężeń.

ilustracjastrzałka

Innowacje pełne zalet

Wszystkie te fakty można wyczytać ze specyfikacji technicznej Océ Colorado 1650. Co jednak oznaczają one w praktyce?

- Wydruki w technologii UVgel znane są ze swojej trwałości i odporności na światło oraz czynniki atmosferyczne. Dotąd, chcąc uzyskać bardziej szlachetny matowy wygląd wydruków, szczególnie pożądany w przypadku wysokiej jakości aplikacji wewnętrznych oglądanych w sztucznym świetle, takich jak pokrycia ścienne lub materiały POS, niektórzy odbiorcy wymagali, by każdy taki wydruk dodatkowo laminować. Dziś jest to całkowicie zbędne, gdyż innowacyjna technologia Oce FLXfinish od razu umożliwia nadanie matowego wyglądu wydrukowi. To generuje wymierne oszczędności czasu i środków, zwiększając konkurencyjność drukarń. Do tego dochodzi możliwość druku dwustronnego i dodatkowe wysycenie czerni przy podświetleniach wraz z atramentem UVgel nowej generacji, co znacznie poszerza możliwość stosowanych aplikacji – komentuje Rafał Osiekowicz z Działu wsparcia sprzedaży w Canon.

- Oce Colorado jest ploterem klasy produkcyjnej właśnie dzięki innowacyjnej technologii UVgel. Solidnie zbudowane, waży 740 kg, i aż się prosi o obciążenia drukiem rzędu 20, 30, 40, czy nawet 50 tys. metrów kwadratowych rocznie lub więcej. A teraz przemnóżmy wybrane wydajności przez średnią cenę sprzedaży jednego 1 mkw. wydruku. Wykonując to proste ćwiczenie można się przekonać, jaki przychód jest w stanie przynieść firmie taki jeden produkcyjny ploter w niskotemperaturowej technologii UVgel, zajmujący jedynie 15 mkw. cennej powierzchni operacyjnej, w ciągu jednego roku – dodaje Rafał Osiekowicz.

ilustracjastrzałka

W efekcie dziś prowadzenie firmy dostarczającej wydruki wielkoformatowe nie wymaga posiadania ogromnej powierzchni, żeby pomieścić cały park maszynowy. Canon tworząc Océ Colorado 1650 w jednym niewielkim urządzeniu – do tego cechującym się bardzo efektownym designem – zamknął bowiem szeroki wachlarz aplikacji.

Océ Colorado 1650 będzie można zobaczyć w działaniu w strefie Canon (stoisko E5) podczas FestiwaluDruku.pl, który odbędzie się w dniach 18 – 19 września w Hali EXPO XXI w Warszawie.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764