logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ok. 60 wolontariuszy stworzyło nowy mural w Dąbrowie Górniczej

  PR 11.12.2017, przeczytano 688 razy
ilustracjastrzałka

W Dąbrowie Górniczej powstał kolejny mural w ramach Walls of Connection, wspólnej inicjatywy AkzoNobel, właściciela m.in. marki Dulux, oraz globalnego ruchu MasterPeace. Akcja odbyła się na terenie Zespołu Szkół Plastycznych im. T. Kantora (ul. Kosmonautów 8). Udział w niej wzięła grupa ok. 60 wolontariuszy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ok.-60-wolontariuszy-stworzylo-nowy-mural-w-dabrowie-gorniczej,34813,artykul.html

Walls of Connection to projekt, dzięki któremu ściany i mury oddzielające społeczności dzielnic i miast, stają się mostami łączącymi wspólnoty lokalne dzięki integracji przy wspólnej, kreatywnej pracy. Akcja, która objęła cały świat, rozpoczęła się w kwietniu tego roku. W ramach podjętego przez MasterPeace oraz AkzoNobel wyzwania, artyści i wolontariusze mieli stworzyć minimum 100 barwnych murali, czyniąc swoje miasta piękniejszymi. Pierwsza ze stu ścian powstała w Rotterdamie. Do tej pory w inicjatywę w zaledwie kilka miesięcy udało się zaangażować 450 artystów oraz 7500 wolontariuszy w 30 miastach na całym świecie.

Wsparcia w stworzeniu muralu, w tym niezbędnych materiałów oraz narzędzi, zapewniła firma AkzoNobel, właściciel m.in. marki Dulux. Mural w Dąbrowie Górniczej to nie jedyna tego typu inicjatywa, w którą w ostatnim czasie zaangażowany był lokalny oddział AkzoNobel. W ostatnich miesiącach firma przekazała również farby do malowania muralu na warszawskiej Woli, przygotowanego na znak wsparcia dla wszystkich kobiet, które będąc w ciąży przechodziły lub przechodzą przez raka. Mural został odsłonięty 6 października br., w Dzień Boskich Matek (kobiet w ciąży chorych na raka). Akcja ma na celu budowanie w społeczeństwie świadomość, że w ciąży można zachorować onkologicznie i można, bezpiecznie dla dziecka, w tym czasie się leczyć. Z kolei w październiku 2017 r. AkzoNobel, jako jeden z głównych sponsorów Łódź Design Festival, zaangażował się w renowację podwórza przy społecznym domu kultury Stare Polesie / Miejsce Spotkań, łódzkiej siedzibie Stowarzyszenia Społecznie Zaangażowani. W ramach akcji zazielenione zostały ściany budynku, zamontowano huśtawki i zabezpieczenia oraz pomalowano urządzenia do zabawy dla dzieci.

- Misją naszej firmy jest sprawianie, aby nasze otoczenie było bardziej przyjazne. Kolory mają bardzo duży wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie. Dodatkowo dzięki zaproszeniu mieszkańców do wspólnego malowania, przyczyniamy się do zbliżania do siebie lokalnych społeczności – podsumowała Katarzyna Kowalczyk, Menedżer ds. Komunikacji AkzoNobel.

Zaangażowanie AkzoNobel w projekty mający na celu rewitalizację przestrzeni miejskich to nieprzypadkowe działania. AkzoNobel, pozostając nieprzerwanie jednym z liderów zrównoważonego rozwoju, chce pobudzać miasta i społeczności do działania, jednocześnie tworząc kolorowy świat, w którym dzięki aktywnościom firmy życie staje się lepsze. Stworzony w tym celu globalny program Human Cities, odwołuje się do sześciu najważniejszych aspektów kreowania przyjaznej przestrzeni do życia: koloru, dziedzictwa kulturowego, komunikacji, edukacji, odpoczynku i rekreacji, ekologii oraz zmian klimatu. W ramach tej inicjatywy realizowanych jest szereg działań na całym świecie, w tym m.in. badania na temat wpływu miejskiej kolorystyki na rozwój społeczny, kulturowy oraz ekonomiczny miast, programy rewitalizacji przestrzeni miejskiej (w tym m.in. Walls of Connection) oraz wspieranie przez firmę różnego rodzaju działań społecznych.

W ramach realizacji strategii zrównoważonego rozwoju, w szczególności w obszarze zaangażowania społecznego, w ciągu ostatnich 10-ciu lat firma AkzoNobel w Polsce zrealizowała ponad 120 projektów (m.in. budowa zewnętrznych siłowni i placów zabaw, remonty, czy też murale), na których realizację wydano około 4 mln PLN.

Źródło: AkzoNobel

www.akzonobel.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764