logo
WIEDZA

Oki: LED to przełom w drukowaniu

Mateusz Zawiślak  PR 06.09.2017, przeczytano 543 razy
ilustracjastrzałka

Oki jako pierwsza firma wykorzystała w swoich urządzeniach drukujących technologię LED – premierowy model LED-owej drukarki pojawił się na japońskim rynku w 1987 r. Dzięki zastosowaniu w drukarkach głowic o dużej gęstości rozmieszczenia diod, Oki udało się też jako pierwszej firmie stworzyć kolorowe drukarki formatu A3, znacznie mniejsze od laserowych. LED daje wiele możliwości i dlatego określany jest jako przełom w drukowaniu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oki:-led-to-przelom-w-drukowaniu,33633,artykul.html

Nowoczesna, prosta konstrukcja drukarki zapewnia większe możliwości i niższe koszty.

Najnowszą technologią drukowania jest technologia LED. Dioda LED (Light Emmiting Diodes), czyli dioda emitująca światło, to typ półprzewodnikowego elementu, który wydziela światło i jest używany przez firmę OKI w drukarkach przez ostatnie trzy dekady. Zwróćmy uwagę, że jest to technologia dopiero teraz „odkrywana” przez wiodące firmy z branży motoryzacyjnej, producentów laptopów oraz w projektowaniu i tworzeniu oświetlenia. Dla producentów w tych sektorach technologia LED została słusznie uznana za wysoce innowacyjną, która umożliwia im i ich klientom uzyskanie wyższej wydajności w takich dziedzinach, jak kontrola kosztów i jakości oraz wpływ na środowisko. Tymczasem firma OKI wypuściła na rynek pierwszą generację drukarek cyfrowych opartych na diodach LED już w 1989 r. Od tego czasu stale ulepsza i poprawia tę technologię, co czyni z niej pioniera w rozwoju LED.

Mniej elementów

Głowice drukujące LED składają się z wielu diod LED ułożonych w linii prostej, które włączają się i wyłączają w zależności od sygnału drukowania. Na przykład głowica drukująca w rozmiarze A4 z rozdzielczością 600 dpi (punktów na cal) ma 4992 punktowe diody LED ułożone w linii prostej, z których każda emituje światło i wyłącza się w zależności od danych druku, aby utrwalić obraz na bębnie światłoczułym. Cały obraz, czyli to co ma zostać wydrukowane, jest jednocześnie przenoszone na bęben i drukowane. Nie mam mowy o długotrwałym tworzeniu obrazu punkt po punkcie.

Firma OKI opracowała urządzenie (matrycę diod LED epifilm) integrujące diody LED z obwodem, który kontroluje je za pomocą technologii Epifilm Bonding (EFB). Technologia ta wiąże materiał półprzewodnikowy na cienkiej folii z innym materiałem za pomocą opracowanej przez OKI technologii nano-wytwarzania, która łączy materiały w temperaturze pokojowej za pomocą siły intermolekularnej zamiast kleju. Umożliwiło to pierwszą na świecie masową produkcję nowego rozwiązania, które łączy w sobie urządzenie emitujące światło i obwód przewodnika – w uproszczeniu kompaktowych głowic drukujących LED o wysokiej wydajności.

Głowice drukujące LED firmy OKI korzystają z technologii chip-on-board (chipu na płytce), który montuje wiele macierzy epifilm LED na płycie drukowanej na szerokość druku w formacie A4 lub A3 oraz z macierzy soczewek cylindrycznych, która produkuje obraz na bębnie obrazowym ze światła emitowanego przez diody LED.

W wysokiej rozdzielczości

Technologia LED jest motorem napędowym technologii kolorowego druku w wysokiej rozdzielczości firmy OKI. Technologia ta ułatwia osiąganie znakomitych rezultatów przy użyciu unikalnej kolekcji wyznaczającego standardy sprzętu i oprogramowania firmy OKI. Technologia kolorowego druku w wysokiej rozdzielczości składa się z kilku kluczowych elementów. Oprócz przełomowej głowicy LED niezwykle czuły toner Microfine High Definition zapewnia bardziej wyraźne i bardziej błyszczące dokumenty niż konkurencyjne, nawet na zwykłym papierze biurowym.

Te dwie technologie w połączeniu z jednoprzebiegową płaską ścieżką papieru dają najlepszą w klasie szybkość druku oraz niezrównane możliwości obsługi nośników od większej gramatury papieru do długich bannerów o długości 1,2 m.  Dodatkowo wdrożony system kontroli drukarki stale sprawdza ułożenie, rejestrację i balans kolorów, upraszczając drukowanie i zapewniając powtarzalne kolorowe drukowanie w wysokiej rozdzielczości za każdym razem.

Firma OKI ma długą listę pionierskich rozwiązań opracowanych dzięki sile innowacji w ciągu ostatnich 30 lat. Nacisk OKI na inwestowanie w rozwój własnych kluczowych technologii odzwierciedla się ogromnym sukcesem odniesionym przez firmę na rynku drukarek wykorzystujących technologię toneru. Sukces ten nie byłby możliwy bez własnej technologii LED, której początki sięgają wczesnych lat osiemdziesiątych. Od pierwszych drukarek LED z 1989 r. firma stale poszerzała horyzonty, wprowadzając pierwsze na świecie kolorowe urządzenia wielofunkcyjne A4 w 2005 r. i pierwsze na świecie cyfrowe drukarki LED z białym tonerem w 2012 r. W dziedzinie kolorowego drukowania w formacie A4, innowacje firmy OKI zlikwidowały ostatnią barierę stojącą na drodze kreatywności i projektowania — proste i niedrogie drukowanie w każdym kolorze, łącznie z białym, neonowym lub przezroczystym i nabłyszczającym.

Źródło: OKI Europe

www.okieurope.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

RODO szansą na rozwój biznesu – raport Konica Minolta
Według badania opublikowanego przez Konica Minolta w pierwszym kwartale 2018 roku, aż 43% małych firm przyznaje, że nie ma wystarczającej wiedzy o RODO i sposobach przygotowania się do obowiązujących zmian. Podobnie jest w przypadku co trzeciej średniej i co piątej dużej firmy. Nowe przepisy stanowią dla przedsiębiorców wyzwanie już na etapie odpowiedniego ich zrozumienia, ale mogą być r&oa...
Już w piątek wchodzi RODO
Aby pomóc przygotować się na wejście RODO, Fundacja internetPR.pl przez ponad miesiąc publikowała rozmowy z ekspertami dotyczące jego tematyki. Przegapiłeś? Zapoznaj się z odpowiedziami na ciekawsze pytania.
Sytuacje kryzysowe w branży high fashion
Bojkot w social mediach, publiczne oskarżenia o zniesławienie, obrazę uczuć i kradzież kultury, a do tego straty finansowe opiewające na setki tysięcy dolarów. Co takiego zrobili i jakie konsekwencje musieli ponieśli zbyt odważni projektanci mody, wypuszczając na rynek swoje kontrowersyjne kolekcje?
Dobrze przemyślana strategia content marketingowa to długoterminowy proces, w którego skład wchodzi wiele różnych elementów. Jednym z nich jest oczywiście tworzenie wysokiej jakości treści, opartej na zasadach webwritingu i SEO. Jednak sama treść nie przyniesie nam żadnych korzyści, jeśli nikt jej nie zobaczy. Musi ona dotrzeć do odbiorców, a najlepiej do jak najwięks...
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE o Ochronie Danych Osobowych (RODO) już obowiązuje. Termin jego ostatecznego wdrożenia upłynie w maju 2018 roku. Co robić, żeby odpowiednio wcześnie przygotować się na zmianę przepisów i uniknąć wysokich kar za nieprawidłowe przetwarzanie danych?
 
czwartek 24.05.2018, 142 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone