Producent okien firma OKNOPLAST została Top Sponsorem włoskiego klubu Inter Mediolan – m.in. trzykrotnego triumfatora Ligi Mistrzów. Celem działania jest zwiększenie rozpoznawalności marki na rynku międzynarodowym. Obecnie OKNOPLAST znajduje się w pierwszej piątce pod względem sprzedaży okien PVC w Europie.
Umowa sponsorska została zawarta do końca czerwca 2013 roku, czyli na połowę obecnego sezonu ligowego i cały następny. W ramach współpracy logo OKNOPLAST pojawia się m.in. na stadionie podczas meczy – na bandach video i ekranach. Firma umieściła reklamę na stronie internetowej klubu oraz swój logotyp na totemach w strefie VIP. Ponadto umowa uprawnia OKNOPLAST do posługiwania się logotypem „Top Sponsor Interu Mediolan” oraz zdjęciami i wizerunkami piłkarzy we wszystkich materiałach reklamowych.
OKNOPLAST jest obecnie jednym z największych producentów stolarki otworowej w Europie. Sponsoring klubu to część szerszej strategii firmy, której celem jest zwiększenie rozpoznawalności marki na rynku międzynarodowym – mówi Grzegorz Filipek, Dyrektor Marketingu firmy.
Rozmowy w sprawie nawiązania współpracy z klubem trwały kilka miesięcy. O wyborze OKNOPLAST przesądziła przede wszystkim pozycja biznesowa firmy, gdyż Inter Mediolan - jako jedna z najlepszych drużyn na świecie - wiąże się strategicznie z firmami o równie silnej pozycji w swoich branżach, takich właśnie jak OKNOPLAST w branży stolarki otworowej.
Niezmiernie istotny był również wizerunek firmy. OKNOPLAST - jako firma działająca zgodnie z najwyższymi zasadami etyki biznesu, produkująca najwyższej jakości wyroby energooszczędne oraz czynnie wspierająca ośrodki pomocy dla najmłodszych, idealnie wpisuje się w określony model firm, stanowiących grono sponsorów klubu. Cieszy nas wsparcie spółki, która działa w całej Europie. Pod względem doboru sponsorów chcemy być klubem międzynarodowym, mającym partnerów działających w wielu branżach. Nie mieliśmy jeszcze okazji współpracować z producentem okien, dlatego cieszymy się, że nasz nowy sponsor działa właśnie na tym polu. Jesteśmy przekonani, że pomoże to w działalności zarówno na naszym rynku, jak i na arenie międzynarodowej - mówi Ernesto Paolillo, Dyrektor Generalny Interu Mediolan.
Źródło: Oknoplast