7 grudnia dom produkcyjny F25 obchodzi 10 – lecie działalności. Z tej okazji stworzono nowe logo i identyfikację wizualną. Odświeżono cały logotyp - m.in. zrezygnowano z przedstawienia nazwy firmy w kole, zachowując dotychczasową kolorystykę.
F25 uruchomił jesienią 2008 roku Marcin Dworucha, który wcześniej odpowiadał za projekty digital i wideo w MRM Worldwide (McCann Worldgroup). Pracował dla klientów, takich jak Microsoft, Opel czy Mastecard.
- To był rok kryzysu, ale także początek boomu na wideo w Internecie - przypomina Marcin Dworucha, managing director, producer & partner w F25. - Dlatego skupiliśmy się na projektach skierowanych do Internetu, ofercie uszytej stricte pod to medium. Zaczęliśmy od małych “sprytnych” produkcji, od razu też uruchomiliśmy swoją postprodukcję, jedno stanowisko - montaż, animacje 2D. Były to także czasy, kiedy duże domy produkcyjne były przyzwyczajone do większych budżetów na projektach filmowych, a my zaczęliśmy pracę już w nowych warunkach, więc łatwiej dostosowaliśmy się do okoliczności – dodaje.
W kolejnych latach firma stopniowo się rozwijała. Postprodukcja urosła do trzech stanowisk, a w 2017, uzupełniona o reżysera i dwóch operatorów, utworzyła F25 Creative Collective, która samodzielnie realizuje produkcje contentowe takie jak np. promo Orange Warsaw Festival, 4F HQ PErformance czy mini dokumenty dla PZPN. W ramach projektu "Creative stories by F25” i Young Guns firma współpracuje także z młodymi reżyserami i operatorami. W efekcie zrealizowała kilka teledysków, m.in.:
ESKMO Feed fire
ŻABSON Incepcja
Zalewski – Jednego Serca
Jellyfish
W sumie w ciągu dziesięciu lat działalności F25 zrealizowało kilkaset produkcji - spotów telewizyjnych, spotów do internetu, sesji fotograficznych czy animacji. Pierwszą ważną produkcją okazał się walentynkowy teledysk “Kocham Cię” dla Allegro z 2009 roku, który stał się bardzo popularny i po kilku latach został wydany na płycie autorów - zespołu Plastic. To także początek długoletniej współpracy z Allegro. Warto też wspomnieć o launchu serwisu tablica.pl, czyli pierwszym spocie marki i F25 do telewizji, projektach specjalnych jak OLX Bezpieczeństwo z T-Raperami znad Wisły czy ostatnio nagrodzonym na konkursie MIXX Awards 2018 Szefie Internetów.
Dziś F25 zatrudnia 11 osób i ma w portfolio projekty dla takich marek, jak Allegro, OLX, Google, Nike, 4F, OLX, Otomoto, ING, Totolotek, PayU, PZPN, PKO BP, Forte, Lipton, Antyradio, Orange Warsaw Festival, Getin Bank czy Lotos.
Z okazji okrągłej rocznicy, dom produkcyjny F25 postanowił odświeżyć logotyp, pozostając przy pierwotnej litografii oraz kolorystyce.
Nową identyfikację wizualną przygotował Mikołaj Sadowski.
Wybrane projekty F25
Allegro Walentynki
Tablica.pl
OLX Bezpieczeństwo
OLX Band
Orange Warsaw Festival – promo festiwalu
Ostani Klub w Polsce – mini dukument dla PZPN
4F
Źródło: F25