logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Olsztyn: PBMedia ponownie inwestuje w rozwiązania CtP Agfa Graphics

  PR 04.04.2013, przeczytano 2609 razy
ilustracjastrzałka
Przy nowym systemie CtP stoją od lewej - Paweł Baranowski, Adrian Horba (obaj PBMedia) i Jarosław Suchodolski (Agfa Graphics)

PBMedia z Olsztyna to kolejna polska firma, która – wraz z rozwojem swojego biznesu – w obszarze prepress ponownie zainwestowała w rozwiązania Agfa Graphics. Ta nowocześnie zarządzana drukarnia internetowa, do niedawna użytkująca półformatowy system CtP belgijskiego producenta, w związku z przejściem na druk w formacie A1 dokonała znaczącej modernizacji swojej przygotowalni. W styczniu rozpoczęło tu pracę w pełni zautomatyzowane, sterowane systemem workflow :Apogee 8.0 rozwiązanie CtP firmy Agfa Graphics bazujące na pełnoformatowej naświetlarce :Avalon N8-60S. PBMedia używa termoczułych płyt Agfa :Energy Elite Pro, umowa podpisana z Agfa Graphics uwzględnia też kompleksowy kontrakt serwisowy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/olsztyn%3A-pbmedia-ponownie-inwestuje-w-rozwiazania-ctp-agfa-graphics,18363,artykul.html

W tym roku firma PBMedia obchodzi 5-lecie działalności. Przedsiębiorstwo powstało w 2008 roku na bazie istniejących wówczas drukarni offsetowej i agencji reklamowej. Dziś, dająca pracę ponad 60 osobom firma, dysponuje znakomicie wyposażoną drukarnią w Lidzbarku Warmińskim i rozbudowanym działem handlowym w Olsztynie. Mówi Paweł Baranowski, prezes PBMedia: „Nasz dynamiczny rozwój ściśle wiąże się z uruchomieniem w połowie 2011 drukarni internetowej www.pbdruk.pl. Jej powstanie pozwoliło na znacznie sprawniejszą obsługę dotychczasowych klientów i na pozyskanie nowych. Dziś w naszej bazie mamy kilkadziesiąt tysięcy klientów co daje bardzo dużą dywersyfikację, a przez to – mniejsze ryzyko biznesowe np. w przypadku utraty dużego zleceniodawcy. Wystarczy powiedzieć, że kilkunastu największych klientów generuje nie więcej niż 10-15% naszych obrotów”.

Jak zaznacza członek zarządu, Adrian Horba, dużą zaletą drukarni internetowej www.pbdruk.pl jest fakt, że firma jest rzeczywiście przedsiębiorstwem produkcyjnym: „Często zdarza się, że drukarnia promująca się jako „internetowa” to zwykły pośrednik podzlecający usługi różnym firmom poligraficznym. To oczywiście zawyża ich cenę i komplikuje cały proces realizacji zleceń. Dysponując własnym, innowacyjnym parkiem maszynowym, możemy zaproponować klientom atrakcyjne warunki cenowe nie tylko na produkty oferowane w ramach sklepu internetowego, ale także spoza jego oferty. Co ciekawe, o te drugie odnotowujemy coraz większą liczbę zapytań”.

Dynamiczny rozwój spowodował, że właściciele drukarni musieli podjąć kluczowe decyzje o inwestycji w nowe, bardziej wydajne rozwiązania w zakresie prepressu, drukowania oraz wykańczania. Mówi Paweł Baranowski: „O przejściu na format A1, który z różnych względów jest dla nas wygodniejszy, zdecydowaliśmy jeszcze przed ubiegłorocznymi targami drupa. Samą wystawę potraktowaliśmy zatem jako swego rodzaju „poligon doświadczalny”, na którym dokonaliśmy przeglądu dostępnych na rynku ofert. Część z nich odpadła w przedbiegach, pozostali znaleźli się na krótkiej liście dostawców, których braliśmy pod uwagę podejmując finalne decyzje”.

W części związanej z prepressem ostatecznie padło na rozwiązanie CtP firmy Agfa Graphics, a zdecydowało o tym kilka czynników – dodaje Adrian Horba. – Przede wszystkim oprogramowanie sterujące całością, z którym zresztą mieliśmy dobre doświadczenia przy wcześniej użytkowanym systemie tego dostawcy. Oczywiście braliśmy pod uwagę jego najnowszą wersję 8.0, wyposażoną m.in. w natywny moduł do elektronicznego montażu :Apogee Impose. Co do samego sprzętu, nie mieliśmy wątpliwości, że nadal chcemy bazować na technologii termicznej, a że Agfa Graphics zaoferowała nam automatyczne i szybkie rozwiązanie o odpowiadającej nam relacji ceny do jakości, to właśnie jej system dziś użytkujemy. Dodatkowym argumentem za wyborem tego dostawcy były pozytywne doświadczenia z obsługą posprzedażową, realizowaną w ramach wcześniejszego kontraktu serwisowego”.

Pełnoformatowy system CtP, jaki rozpoczął pracę w PBMedia w pierwszych tygodniach br., składa się z wydajnej naświetlarki :Avalon N8-60S (wyposażonej w automatyczny podajnik z zasobnikiem na 100 płyt i system usuwania przekładek), połączonej z nią w trybie in-line wywoływarki :Elantrix 125Sx oraz stackera automatycznie wykładającego formy drukowe. Całością steruje oprogramowanie workflow :Apogee 8.0 Manage, wspomagane komputerem/serwerem HP ML350Gen8.

Warto podkreślić, że jest to jedna z najbardziej zautomatyzowanych i kompleksowych instalacji pełnoformatowych zrealizowanych przez naszą firmę w Polsce – podkreśla Jarosław Suchodolski, regionalny kierownik sprzedaży Agfa Graphics. – Dzięki wcześniejszym doświadczeniom z naszymi rozwiązaniami oraz znakomicie wykwalifikowanej kadrze, „przesiadka” z formatu B2 na A1 nie stanowiła dla firmy PBMedia żadnego problemu”.

Nowy system CtP oraz zainstalowana w tym samym czasie maszyna arkuszowa Ryobi pozwoliły firmie PBMedia na znaczne zwiększenie jej mocy produkcyjnych, a przez to – na sprawniejszą realizację zleceń. Mówi Paweł Baranowski: „Sytuacja gospodarcza w ostatnich latach wpłynęła na przeniesienie wydatków reklamowych na media, takie jak druk, który wciąż jest tańszy niż radio czy telewizja. Stąd nie możemy narzekać na brak zleceń. Można wręcz zaryzykować stwierdzenie, że w naszym przypadku kryzys okazał się czynnikiem stymulującym rozwój PBMedia, właśnie przez pozyskanie nowych klientów i nowych zleceń na różnego rodzaju produkty”.

Właściciele drukarni mają w planach dalsze inwestycje, m.in. w zakresie oprogramowania i urządzeń uzupełniających park maszynowy. Realizowane są też inne działania o charakterze marketingowym, m.in. firma wzięła pierwszy raz udział w targach reklamy RemaDays w Warszawie. „Przyszła pora na konsumpcję ostatnich zakupów inwestycyjnych, choć oczywiście mamy już w głowach kolejne pomysły na rozwój. Chcemy m.in. zacieśnić współpracę z dużymi agencjami reklamowymi” – mówi Adrian Horba.

Jarosław Suchodolski z Agfa Graphics dodaje: „Obserwując dynamiczny rozwój firmy PBMedia w ciągu ostatnich lat jestem pełen uznania dla jej właścicieli za trafny wybór drogi, jaką kroczy to przedsiębiorstwo. Uruchomienie sklepu internetowego okazało się strzałem w dziesiątkę i pozwoliło na prowadzenie stabilnego biznesu, z dużym naciskiem na eksport. Cieszymy się, że jako dostawca rozwiązań CtP i materiałów eksploatacyjnych, niejako współuczestniczymy w rozwoju firmy PBMedia. Mamy nadzieję, że niedawno uruchomiony system w pełnym formacie będzie sprawował się równie niezawodnie jak wcześniejsza maszyna B2 i w takim samym, bądź nawet większym stopniu przyczyni się do dalszych sukcesów rynkowych tej warmińskiej drukarni”.

Źródło: Agfa Graphics NV

www.agfa.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764