logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Olympus przeniósł dział fotografii do Japan Industrial Partners

  PR 02.10.2020, przeczytano 669 razy
ilustracja

Olympus zawarł ostateczną umowę z Japan Industrial Partners (JIP) dotyczącą przeniesienia działalności Olympus Imaging (aparaty fotograficzne, rejestratory dźwięku) do nowej firmy. Zgodnie z założeniami koncern przeniesie swój dział obrazowania do nowo utworzonej spółki - New Imaging Company, będącej w całości własnością Olympus w drodze korporacyjnego podziału absorpcyjnego. Następnym krokiem podczas tej transakcji będzie przeniesienie 1 stycznia 2021 roku 95% akcji New Imaging Company na OJ Holdings, Ltd., spółkę powołaną przez JIP.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/olympus-przeniosl-dzial-fotografii-do-japan-industrial-partners,388614,artykul.html

Olympus rozpoczął produkcję i sprzedaż aparatów wykorzystujących obiektyw Zuiko w 1936 roku, dzięki czemu szybko stał się czołowym producentem sprzętu fotograficznego na świecie. Był jedną z pierwszych firm, które wyprodukowały małe, lekkie aparaty kompaktowe o profesjonalnej jakości, np. wielokrotnie nagradzane serie Olympus „OM” i „Pen”. Chcąc się dalej rozwijać i wyróżniać na tle konkurencji, firma stosowała w swoich urządzeniach innowacyjną technologię i unikatowe części. Wszystko po to, aby zapewnić swoim klientom niepowtarzalną jakość zdjęć i satysfakcję z użytkowania sprzętu.

Jednak w ostatnich latach rynek gwałtownie się skurczył ze względu na ewolucję smartfonów, co doprowadziło do znacznego spowolnienia sprzedaży aparatów cyfrowych na globalnym rynku. Pomimo podjęcia różnych kroków w celu poprawy struktury kosztów i wydajności, dział Olympus Imaging w dalszym ciągu odnotowywał straty.

W takich okolicznościach firma doszła do wniosku, że poprzez wydzielenie działalności związanej z obrazowaniem i funkcjonowanie w ramach Japan Industrial Partners, jej struktura biznesowa stałaby się bardziej zwarta i wydajna. Dzięki wiernym klientom i długiej historii innowacyjnych produktów firma New Imaging Company byłaby zobowiązana do wykorzystania zgromadzonej wiedzy specjalistycznej Olympus i dalszego dostarczania konsumentom innowacyjnych, wysokiej jakości aparatów w ramach nowej struktury biznesowej.

- Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim naszym klientom za ich wsparcie dla produktów Olympus oraz za ich pasję do fotografii. Jestem głęboko przekonany, że ten transfer jest właściwym krokiem w celu utrzymaniu jakości produktów i usług dla naszych wieloletnich mecenasów, jak i nowych konsumentów. W ramach New Imaging Company dział rozwoju, produkcji, sprzedaży i serwisu będzie kontynuował ścisłą współpracę w celu wprowadzenia nowych produktów, które zadowolą klientów - powiedział Yasuo Takeuchi, prezes i dyrektor generalny Olympus Corporation.

Nowa firma, stała jakość

Umowa dotyczy globalnej działalności Olympus w dziedzinie obrazowania, która obejmuje wszystkie obiekty badawczo-rozwojowe i produkcyjne w tej dziedzinie. Zbudowana na solidnych podstawach marek Zuiko i OM, które są ugruntowane w optyce i technologiach obrazowania cyfrowego od wielu lat, New Imaging Company będzie odpowiednio przygotowana do dalszego rozwoju i dostarczania swoim klientom wysokiej jakości produktów.

Szef sprzedaży i marketingu działów badań i rozwoju oraz projektowania produktów zostanie przeniesiony do siedziby New Imaging Company w Hachioji w Tokio. Produkcja będzie kontynuowana w prowincji Dong Nai w Wietnamie, gdzie obecnie powstaje sprzęt do obrazowania. New Imaging Company będzie nadal zapewniać obsługę klienta w zakresie produktów do przetwarzania obrazu, które zostały wyprodukowane i sprzedane przez firmę Olympus.

Po przeniesieniu działalności związanej z obrazowaniem Olympus skoncentruje się na rozwiązaniach medycznych i naukowych, dążąc do uczynienia życia zdrowszym i bezpieczniejszym dla każdego z nas.

Źródło: OLYMPUS Polska Sp. z o.o.

www.olympus.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764