Badaniu zrealizowanemu przez Divante z Grupy OEX zostało poddanych 40 sklepów internetowych popularnych marek modowych. Najlepiej przygotowane w obszarze Omnichannel są serwisy eCommerce z Holandii i Wielkiej Brytanii.
Divante przebadało marki odzieżowe pod kątem typowych mechanizmów Omnichannel, m.in. możliwości sprawdzenia stanu magazynowego poszczególnych sklepów stacjonarnych z poziomu online, opcji skorzystania z programów lojalnościowych offline i online czy click&collect. Analiza została przeprowadzona w 4 regionach europejskich: Niemcy, Wielka Brytania, Holandia i kraje nordyckie: Finlandia, Norwegia i Szwecja. Wśród badanych podmiotów znalazły się m.in. Adidas, Esprit, New Look, Next, s’Oliver i H&M.
Omnichannel wciąż nie jest powszechnie stosowany w eCommerce. Duża część
e-sklepów nie oferuje rozwiązań i funkcjonalności z tego zakresu, mimo że oczekują ich użytkownicy. Pomimo rosnącej popularności mCommerce aż 25% analizowanych serwisów nie posiada strony w wersji dostosowanej do przeglądania na urządzeniach mobilnych oraz aplikacji mobilnej. Co trzecia z analizowanych marek nie umożliwia klientom sprawdzenia online dostępności produktu w sklepie internetowym.
- Wyniki badania Omnichannel w branży fashion były dla nas sporym zaskoczeniem. Spodziewaliśmy się, że większość dużych graczy z tego sektora stosuje rozwiązania, które dziś coraz więcej użytkowników traktuje jak standard. Okazuje się, że nawet największe marki fashion wciąż stoją przed wyzwaniem dostosowania swoich e-sklepów do najnowszych trendów - podkreśla Tomasz Karwatka, CEO Divante.
- Raport Omnichannel in the Fashion Industry jest do pobrania tutaj.
Źródło: Divante