logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Ondre.pl triumfuje w europejskim konkursie Wrap & Remix 2024 [WYWIAD]

  PR 27.12.2024, przeczytano 301 razy
ilustracjastrzałka

Firma Ondre.pl, właściciel marki It’s Wrap, zwyciężyła w konkursie Wrap & Remix by Antalis Challenge 2024, pokonując 1103 uczestników z Europy. Sukces potwierdził jej pozycję lidera w branży car wrappingu. Wręczenie nagród odbyło się 17 października w Przeźmierowie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ondre.pl-triumfuje-w-europejskim-konkursie-wrap-and-remix-2024-wywiad,407008,artykul.html

W konkursie Wrap & Remix by Antalis Challenge 2024 wzięło udział łącznie 1103 klientów.

Firma Ondre.pl, właściciel marki It’s Wrap, zdobyła pierwsze miejsce w prestiżowym konkursie Wrap & Remix by Antalis Challenge 2024. Wydarzenie, organizowane przez Antalis, skierowane było do europejskich firm, specjalizujących się w car wrappingu i personalizacji pojazdów.

Ondre.pl osiągnęło imponujący wynik 19 098 punktów, co zapewniło jej główną nagrodę – zestaw urządzeń do post-finishingu, obejmujący laminator Neschen HotLam 1650 TH oraz ploter tnący Summa S3 Class T160. Sukces firmy potwierdza jej wiodącą pozycję w branży, wspieraną przez innowacyjne technologie. Wręczenie nagród odbyło się 17 października w siedzibie Ondre.pl w Przeźmierowie.

Przeprowadziliśmy krótką rozmowę z Borysem Pacanowskim z firmy Ondre, w której przybliża nam temat car wrappingu i opowiada m.in. o najnowszych trendach tej branży.

Car wrapping to przede wszystkim sztuka, biznes czy technologia? Jak widzicie Państwo tę branżę z perspektywy osób zaangażowanych w nią na co dzień?

Z naszej perspektywy, car wrapping to przede wszystkim inwestycja biznesowa, która przynosi realne korzyści finansowe i zwiększa wartość rezydualną floty pojazdów. Jednorazowy wydatek na oklejanie folią gwarantuje długoterminowy zwrot z inwestycji w zakresie reklamowym, chroniąc jednocześnie lakier przed uszkodzeniami i utratą wartości.

Nasi klienci postrzegają car wrapping jako opłacalne rozwiązanie, które stanowi strategiczny element ich działalności marketingowej. Coraz istotniejsza jest także kwestia wizualna i potrzeba realnego wyróżnienia się na rynku, co ma za zadanie wspierać budowanie rozpoznawalności marki i przyciągać uwagi potencjalnych klientów. W tym naprzeciw wychodzi już kreatywność grafików i nowoczesna technologia, pozwalająca na realizacje nawet najbardziej złożonych projektów.

Jakie są najnowsze trendy kolorystyczne? Które motywy lub style car wrappingu przyciągają obecnie największą uwagę w przestrzeni publicznej, a które są traktowane jako "przestarzałe"?

Nasza obserwacja rynku, wskazuje, że zmierzamy zdecydowanie w kierunku budowania wyróżnienia marki na każdym kroku, w tym również w zakresie car wrappingu. Stąd coraz częstsze realizacje na niestandardowych foliach – metalizowanych, czy bezbarwnych z wykorzystaniem białego zadruku – wszystko po to, aby w efekcie być innym, niż pozostali.

Coraz rzadziej widzimy standardowe projekty oklein, które mają jedynie wartość informacyjną.

Zarówno w przestrzeni klienta biznesowego, jak i indywidualnego zaczynają dominować przede wszystkim wykończenia – czyli barwione folie satynowe, czy również satynowe folie ochronne PPF.

Jakie są Wasze przypuszczenia, jak będzie wyglądać przyszłość car wrappingu i komunikacji wizualnej w motoryzacji? Jakie innowacje mogą zdominować tę branżę w najbliższych latach?

Na pewno największe pole do rozwoju widzimy w foliach ochronnych PPF, z roku na rok rośnie oferta dostawców, pojawiają się nowości jak folie barwione masie, o różnych wykończeniach. Rośnie też świadomość korzyści płynących z takiego oklejenia zarówno u klienta indywidualnego, jak i coraz częściej klienta biznesowego, traktującego oklejenie samochodu firmowego jako inwestycje.

I ten ostatni element powinien stanowić punkt wyjściowy dla całej branży w przyszłość, aby edukować potencjalnych klientów z realnych korzyści jakie płyną z oklejenia flot pojazdów, zarówno w sferze marketingu – poprzez wyróżnienie jak i przede wszystkim w sferze finansowej – poprzez ochronę wartości samochodów i zwrot z inwestycji w postaci tzw. ekwiwalentu reklamowego.

Czy mieliście w ostatnim czasie styczność z jakimiś nowościami, które mogą zrewolucjonizować ten rynek?

Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, najwięcej nowości pojawia się w zakresie folii ochronnych. Mówimy tutaj przede wszystkim o foliach barwionych, dzięki którym realnie i dbamy o lakier i zmieniamy jego kolor.

Dużo zmian następuję również w sferze technologicznej – dostawcy co rusz ulepszają swoje produkty, modyfikując folie lub kleje, tak, aby proces aplikacji był szybszy i łatwiejszy, a jednocześnie efekt końcowy jak najtrwalszy.

Jaki był najbardziej nietypowy przedmiot, jaki oklejaliście? Czy wiązały się z tym wyzwania, a jeśli tak, to jakie?

Pół żartem, pół serio, można powiedzieć, że nietypowy to nasz znak rozpoznawczy. Już dawno odeszliśmy wyłącznie od oklejania samochodów, i staliśmy się firmą specjalizującą się w oklejaniu przeróżnych powierzchni, od mniejszych obiektów jak stacje ładowania pojazdów czy parkometry rozsiane w całej Polsce, po, nasz najnowszy projekt, całe elewacje obiektów.

Ten ostatni projekt to rzeczywiście przedsięwzięcie bardziej złożone, bo kleimy elementy w hali klienta, które potem wędrują setki kilometrów dalej i są montowane na budynku w innym kraju. Jakikolwiek błąd przy aplikacji, a mówimy o setkach metrów, oznacza bardzo kosztowne poprawki. Stąd też wdrożyliśmy dosyć rygorystyczne zasady w zakresie kontroli naszej pracy, tak, aby na bieżąco móc weryfikować i identyfikować potencjalne błędy. I co ważne, ten system póki co - działa!

Jakie są według Was 3 najważniejsze elementy udanej komunikacji wizualnej?

Zaczniemy od bardzo ogólnego stwierdzenia, ale kluczowego – najważniejszy jest dobry projekt. Dobry czyli taki który będzie zarówno atrakcyjny wizualnie, i jednocześnie czytelny dla odbiorcy i spójny z komunikacją całej marki.

Idąc dalej, do każdego projektu musimy odpowiednio dobrać technologie – w kontekście car wrappingu mówimy tutaj o nośnikach na jakich go pokażemy czy technice zadruku. Możemy obecnie drukować na standardowych białych nośnikach, ale także na dowolnych barwionych czy metalizowanych foliach, tworząc niespotykane wcześniej projekty. Dodatkowo, dzięki zastosowaniu białej farby, możemy grać również oryginalną barwą lakieru, stosując folie transparentne.

Ostatni element to jakość wykonania – niestety, ale nawet najlepsze projekty mogą zostać zepsute przez niedbałe realizacje, zarówno w procesie druku, jak i samej aplikacji.

Czy komunikacja wizualna może realnie zmieniać postawy społeczne? Czy moglibyście podać przykład kampanii wizualnej lub projektu, który wpłynął na świadomość społeczną?

Z pewnością może i z pewnością tak się dzieje. Prawie wszystkie kampanie społeczne oparte są o komunikację wizualną. A zasady, które dotyczą kampanii firmowych, marketingowych, wydają się być uniwersalne i mają takie samo zastosowanie w kampaniach społecznych.

To samo tyczy się, choć oczywiście w nieco innym wymiarze, przestrzeni, w których ten komunikat się pojawia. Jednym z naszych takich przykładów jest tzw. Tramwaj Powstańczy, oklejony przy współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego. Jego szata graficzna ma przypominać o zwycięskim zrywie niepodległościowym, a sam pojazd ma kursować na różnych liniach przez 2 lata, budując tym samym lokalnie – świadomość samego wydarzenia i poczucie wspólnoty. Raz zainwestowane środki pracują długi czas, oddziałując na setki tysięcy odbiorców.

Źródło: Antalis

www.antalis.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Branża badawcza 2024 r. zakończy na plusie. W 2025 r. kluczowe dwa sektory
Dwa ostatnie lata były stabilne w branży badawczej. Przychody rdr. rosły. Z ostatnich danych wynika, że od I do III kw. ub.r. co trzecie badanie było realizowane metodą CAWI. Podobne były wyniki audytów miejsc sprzedaży i mystery shopping. Natomiast coraz trudniej było wykonywać badania CATI. W tym roku, z powodu niepewności gospodarczej, wiele firm może zmniejszyć swoje...
AI i automatyzacja w digitalu. Przyszłość cyfrowa według IAB Polska
Sztuczna inteligencja jest dziś jednym z najszybciej rozwijających się sektorów świata digital, przyciągającym ogromne inwestycje. W minionym roku globalne wydatki na AI miały osiągnąć wartość 900 miliardów dolarów[1]. Z całym prawdopodobieństwem kolejne lata przyniosą dalsze wzrosty – do 2027 roku rynek AI ma osiągnąć wartość 990 miliardów dolarów[2]....
Druk biurowy - trendy 2025 wg Sharp
Branża druku biurowego jest obszarem nieustannie zachodzących zmian. Drukowanie to już nie tylko tonery i papier, ale coraz częściej związana z nim infrastruktura - ta w siedzibie firmy, ale również ta w chmurze. Jason Cort, European Director Product Management and Marketing, omawia kluczowe prognozy i trendy, które zdefiniują przyszłość druku w 2025 r....
2025 - kolejne wyzwania przed e-commerce
Nowe technologie i zmieniające się oczekiwania konsumentów nieustannie stawiają przed e-sprzedawcami konieczność szybkiego dostosowywania strategii sprzedażowych i marketingowych. Według ekspertów Klarny w 2025 roku kluczowe będzie dalsze inwestowanie w rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, oferowanie zaawansowanej personalizacji oraz tworzenie pozytywnych doświadczeń...
Badania dowodzą, że mikroinfluencerzy mają średnio aż o 60% wyższy wskaźnik zaangażowania (engagement rate) pod postami komercyjnymi w porównaniu z topowymi twórcami internetowymi1. Dzięki temu, że są bardziej skuteczni w docieraniu do odbiorców i przyciąganiu ich uwagi, stają się wartościowymi partnerami dla marek, które nie tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764