#onelight to oficjalny hasztag Świątecznego Festiwalu Kultur, części międzynarodowego cyklu Festiwali Światła, które na przestrzeni ponad dwóch dekad dotarły do ponad 6 krajów i tysięcy uczestników. Ideą oraz przesłaniem wydarzenia jest budowa mostów porozumienia między kulturami oraz tradycjami chrześcijańskimi i żydowskimi.
- Przesłanie #onelight jest proste i uniwersalne. Choć mamy odmienne tradycje, wszyscy jesteśmy ludźmi, którzy przez wieki żyli obok siebie w szacunku i tolerancji dla swojej odmienności. Tworzyliśmy społeczności ponad różnicami. – mówi Katarzyna Dumańska, przedstawiciel organizatora – Dlatego kampania odzwierciedla ideę hasztagu – tego połączenia w ramach wspólnego świątecznego światła, wspólnego spędzania czasu i dzielenia się swoją obecnością.
W ramach kampanii przygotowano dedykowany spot w formacie radiowym, a na potrzeby promocji na Spotify zastosowano nagrywanie binauralne. To technika nagrywania za pomocą dwóch mikrofonów, stwarzająca dźwiękową iluzję przebywania w miejscu, w którym dokonywano nagrania. W celu osiągnięcia pożądanego rezultatu, w nagraniach stosuje się najczęściej tzw. „sztuczną głowę” bądź mikrofony z małżowinami usznymi, wewnątrz których umieszczone są wysokiej klasy mikrofony pojemnościowe. Mikrofony te rejestrują dokładnie taki sam dźwięk, jaki docierałby do uszu słuchacza, gdyby znajdował się on w miejscu realizacji nagrania. Do prawidłowego odbioru efektu binauralnego konieczne są słuchawki.
Ponadto zaplanowano kampanię z ekspozycją na nośnikach citylight w Warszawie oraz aktywności promocyjne w social mediach, również z udziałem wszystkich artystów biorących udział w Świątecznym Festiwalu Kultur, sygnowanych #onelight. Tego też hasztaga będą używali artyści zdradzając kolejne etapy z przygotowań do wydarzenia w swoich kanałach w mediach społecznościowych Kampania realizowana jest również w lokalnej prasie oraz uwzględnia potrzeby i preferowane kanały komunikacji społeczności białoruskiej i ukraińskiej, które mieszkają w Warszawie. Koncept kreatywny i kampanię promocyjną festiwalu #onelight realizuje Keino – agencja 360.
- #Onelight jest szczególnym wydarzeniem, mającym promować dwie oddziaływujące na siebie od setek lat kultury. Zaplanowana kampania i przygotowana przez nas identyfikacja obrazująca dwie dłonie skupione przy jednym promieniu światła, odzwierciedlają ideę Festiwalu. – podkreśliła Katarzyna Dumańska, odpowiedzialna za organizację przedsięwzięcia.
Festiwal #onelight jest pierwszym tego rodzaju wydarzeniem realizowanym w Polsce. Wcześniej, jako część międzynarodowego projektu Festiwal Światła, był realizowany m.in. na Ukrainie, Białorusi i w Stanach Zjednoczonych.
Już od 20 listopada br. za pośrednictwem strony internetowej https://onelightfestiwal.pl jest możliwy zakup wejściówki na Festiwal, który odbędzie się w dniach 20-22 grudnia w Warszawie. Całkowity zysk ze sprzedaży biletów zostanie przeznaczony na cele charytatywne.
Źródło: Fundacja Miracle of Israel