logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Onet, K2 Create oraz Amnesty International ruszyły z akcją #Oddajmyjejgłos

  PR 23.12.2022, przeczytano 457 razy

Onet wraz z agencją K2 Create i Amnesty International Polska przeprowadził akcję społeczną, której celem jest zwrócenie uwagi na sytuację kobiet w Katarze. Równolegle z tym, co dzieje się aktualnie na boiskach podczas mundialu, organizatorzy akcji chcą zwrócić uwagę na prawa kobiet w Katarze.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/onet%2C-k2-create-oraz%C2%A0amnesty-international-ruszyly-z%C2%A0akcja-oddajmyjejglos,398446,artykul.html

Równe szanse kobiet i mężczyzn to jeden z priorytetów w działaniach Ringier Axel Springer Polska. Od dawna marki takie jak Onet, Forbes Women czy Ofeminin prowadzą działania, których celem jest równość płci – m.in. akcję Równa Firma, Nie czekam 107 lat czy ostatnio Bazę Ekspertek.

Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej to niewątpliwie największe święto dla kibiców. Jednak podczas tegorocznych Mistrzostw Świata organizowanych w Katarze nie sposób nie wspomnieć o sytuacji kobiet.

– Mundial to wydarzenie, które skupia bardzo duże zainteresowanie i zaangażowanie użytkowników w Polsce. Dziś w mediach o prawach kobiet należy rozmawiać w każdym możliwym kontekście. Dla Onetu wydarzenie sportowe jest idealnym pretekstem by zrobić dziennikarski „zoom” na skompilowaną sytuację kobiet w krajach arabskich – mówi Dominika Olszyna-Kniaź, redaktorka naczelna serwisów lifestylowych Onetu.

Podczas niedzielnego meczu finałowego Mistrzostw Świata na Onet.pl został opublikowany pierwszy kobiecy komentarz sportowy – minuta po minucie relacjonowano nie to, co działo się na boisku, ale to co działo się poza nim. Opisywał jak traktowane są kobiety w Katarze i jak w wielu aspektach życia ich prawa są ograniczone.

– Islamski Katar uchodzi za kraj najmniej opresyjny wobec kobiet. Kobiety w Katarze mają teoretycznie więcej praw niż w sąsiednich państwach. Pozornie, bo jeśli spojrzymy na najnowsze dane Global Gender Gap Indeks mierzące kwestie równouprawnienia, to okaże się, że kraj ten zajmuje w światowym rankingu 137. miejsce. Nie jest więc tak optymistycznie, jakby niektórzy chcieli. Katarskie kobiety są w swoim kraju traktowane jak obywatelki drugiej kategorii. W zasadzie są własnością mężczyzn: ojców, mężów, braci, wujów i innych męskich członków rodziny. Widać to w każdym obszarze życia społecznego, od kwestii dotyczących tak fundamentalnych spraw, jak zawarcie małżeństwa, przez podjęcie pracy, po wyjazd za granicę czy przyszłość własnych dzieci, gdyż nie są ich prawnymi opiekunami. Jeśli umiera ojciec dziecka, a w rodzinie nie ma męskiego krewnego, który mógłby pełnić funkcję opiekuna, rolę tę przejmuje państwo – mówi Anna Błaszczak – Banasiak, Dyrektorka Amnesty International w Polsce.

– Te mistrzostwa w piłce są specyficzne, bo powiedzieć „wyjątkowe” byłoby nie na miejscu. Poza oczywistym faktem, że takie wydarzenie to święto dla wszystkich kibiców, to zorganizowane w kraju, w którym tak otwarcie są łamane prawa kobiet, nie pozwala skupić się jedynie na sporcie. Dlatego razem z Onetem organizujemy akcję, która podczas kulminacyjnego momentu tego niewątpliwie męskiego święta zwraca uwagę na prawa katarskich kobiet – mówi Magdalena Banasik, Head of Creatives w agencji K2 Create

Promocja akcji #OddajemyJejGłos jest prowadzona szeroko w mediach internetowych oraz społecznościowych – własnych i zewnętrznych (internet). Włączyli się w nią redaktorzy naczelni mediów Ringier Axel Springer Polska oraz znane osobowości, m.in.: Joanna Przetakiewicz, Michał Piróg, Aleksandra Domańska, Lara Gessler, Natalia Kusiak, Katarzyna Sokołowska i Jagna Niedzielska.

Za koncepcję kreatywną odpowiada agencja K2 Create oraz dział marketingu Ringier Axel Springer Polska, partnerem merytorycznym akcji jest Amnesty International Polska. Za współpracę z ambasadorami akcji odpowiada agencja 2Koma7.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764