logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Onet, RMF FM i TVN24 – liderami opiniotwórczości

  PR 26.05.2020, przeczytano 311 razy
ilustracjastrzałka

Onet.pl po raz kolejny na pierwszym miejscu w rankingu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” z ilością aż 5 381 wzmianek w kwietniu. Za nim stacja radiowa RMF FM, której wynik pozwolił na uplasowanie się o jedno miejsce wyżej niż w marcu. Pierwszą trójkę zamyka TVN24 z liczbą 4 003 cytowań – podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/onet%2C-rmf-fm-i-tvn24-%E2%80%93-liderami-opiniotworczosci,387165,artykul.html

Najbardziej opiniotwórcze media – ranking ogólny

W głównym rankingu, ukazującym 15 najczęściej cytowanych mediów, znalazły się trzy portale internetowe, cztery stacje radiowe, trzy telewizyjne oraz pięć tytułów prasowych. W rankingu pojawiły się dwie nowe w stosunku do marca 2020 pozycje: PR1 oraz PR24 Polskiego Radia z kolejno 1 170 oraz 1 054 wzmiankami. W obu przypadkach wzrost jest skokowy, a spowodowany poruszanymi w ich serwisach tematami dotyczącymi sytuacją związana z pandemią koronawirusa COVID-19.

- Internetowe serwisy informacyjne stale prowadzą w rankingu ogólnym głównie z racji łatwości dostępu do treści oraz ciągłego cyklu publikacji. Onet po raz kolejny na pierwszym miejscu, za nim radio, telewizja i poza podium prasa. Uwagę zwracają niskie pozycje mediów publicznych. Zastanawia także spadek „Gazety Wyborczej” w stosunku do marca br., cieszą zaś wzrosty prasy specjalistycznej („Rzeczpospolita” i „Dziennik Gazeta Prawna”), która zyskuje ze względu na trzymanie ręki na plusie m.in. w tematach związanych z pandemią koronawirusa i sytuacji gospodarczej kraju – mówi dr Łukasz Przybysz, medioznawca, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW.

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

Najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym w kwietniu 2020 okazała się „Rzeczpospolita”, która cytowana była w mediach łącznie 3 426 razy. Za nią, z wynikiem 1 671 cytowań znalazła się „Gazeta Wyborcza”, natomiast podium w tej kategorii zamyka „Super Express” z 1 505 wzmiankami. Duży wzrost w stosunku do marca widoczny jest w tytułach „Gazeta Polska” oraz „Wprost”, na łamach których znalazło się wiele artykułów dotyczących wyborów 2020 w Polsce.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Podium w kategorii „Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki w Polsce” w kwietniu otwiera „Do Rzeczy”, który cytowany był aż 542 razy. Na kolejnych miejscach w rankingu znalazł się „Wprost” (497 wzmianek) oraz „Gazeta Polska” (311 cytowań), której pozycja wzrosła o cztery miejsca względem marca 2020.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

W tej kategorii widoczne są małe wzrosty cytowalności w ogóle, co wynikiem jest dużego zainteresowania bieżącymi informacjami na temat dynamicznej sytuacji związanej z pandemią w kraju i na świecie, podium otwiera „Forbes” z łączną ilością 87 cytowań. Na miejscu drugim ze wzrostem w odniesieniu do marca 2020 „Press”, a miejsce trzecie podobnie jak miesiąc wcześniej zajmuje „Twój Styl”.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

W rankingu najczęściej cytowanych portali internetowych pierwsze miejsce zajął „Onet.pl” z ilością 5 381 wzmianek. Portal utrzymuje się jako lider kategorii od ponad roku. Drugie miejsce na podium należy do portalu „Wp.pl”, cytowanego w mediach w kwietniu 2 503 razy. Pozycja trzecia to „Interia.pl” z 1 599 wzmiankami. Ułożenie na podium pozostaje spójne z wynikami z marca 2020, kiedy ww. tytuły również cytowane były kolejno najchętniej.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

Tytuł najbardziej opiniotwórczego medium w kategorii stacji telewizyjnych w kwietniu należy do stacji „TVN24”, która z liczbą 4 003 cytowań była wspominana ponad 27% razy więcej niż w marcu. Tuż za nią uplasował się „Polsat News” (2 856 wzmianek), a następnie „TVP Info” (1 402 cytowań w kwietniu).

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

W kategorii „Stacje Radiowe” na pierwszym miejscu „RMF FM” cytowane 39% częściej niż w marcu, a z wynikiem aż 4 318 cytowań. Na kolejnych miejscach: „Radio Zet” i „PR1 Polskiego Radia” cytowane kolejno 1 452 i 1 170 razy. O cztery miejsca w rankingu w stosunku do marca wzrósł wynik „PR24 Polskiego Radia”, a pierwszą dziesiątkę ze wzrostem o ponad 400% zamyka „Radio Wrocław”.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media biznesowe

W rankingu mediów o profilu biznesowym na pierwszym miejscu „Rzeczpospolita”. Drugie miejsce ze 1 461 cytowaniami należy w kwietniu do „Dziennika Gazety Prawnej”, natomiast podium zamyka portal „Money.pl” z ilością wzmianek w innych mediach wynoszącą 1 029.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

W kategorii mediów regionalnych na pierwszym miejscu „Radio Kraków” z cytowalnością na poziomie 168 wzmianek. Tuż za nim ze 134 cytowaniami i wzrostem o 11 pozycji w kategorii „Radio Wrocław”. Pierwszą trójkę zamyka „Dziennik Zachodni”, który jeszcze w marcu 2020 zajmował piąte miejsce w zestawieniu.

ilustracjastrzałka

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 35 876 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 kwietnia 2020 roku.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja gamingowa Fantasyexpo nabyła od Wydawnictwa Bauer prawa do marek CD-Action oraz PC Format. Tym samym ostatecznie wyjaśniła się przyszłość istniejących od ponad 20 lat tytułów.
Raport Strategiczny Internet 2019/2020 IAB Polska
Rok 2019 był dla polskiej branży reklamy cyfrowej przełomowy – internet, wzorem rozwiniętych rynków zachodnich, przegonił pod względem nakładów reklamowych telewizję. Dwucyfrowe tempo rozwojowe reklamy online zostało utrzymane, a jej wartość osiągnęła prawie 5 mld zł. W Europie pierwszy raz w historii wydatki na digital były wyższe od sumy wydatków...
Biuro Reklamy TVP wspiera mały biznes
Biuro Reklamy Telewizji Polskiej stworzyło specjalną ofertę „Wspieramy Mały Biznes” dedykowaną małym i średnim przedsiębiorstwom. Oferta obejmuje emisję kompletnej, crossmediowej kampanii za 3999 zł netto, przy minimalnych formalnościach.
W nowej rzeczywistości szukamy najlepszych miejsc do prowadzenia dialogu. Do dzielenia się swoimi doświadczeniami i szukania rozwiązań na miarę nowych czasów. Takim miejscem jest LinkedIn. Dlatego startujemy z komunikacją od bp Polska na kanale LinkedIn. Po to, żeby mówić, jaką rolę chce i będzie odgrywać bp w nowym świecie, jak widzimy nasze zaangażowanie w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764