logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Onet liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów

  PR 29.04.2022, przeczytano 1630 razy
ilustracjastrzałka

Według najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) najbardziej opiniotwórczym medium marca 2022 jest Onet z wynikiem 2 tys. cytowań w innych mediach. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska, na której informacje inne redakcje w kraju powoływały się 1,8 tys. razy, a podium zamyka Rzeczpospolita z liczbą 1,6 tys. wzmianek w innych tytułach. Wzrost o pięć pozycji i tym samym powrót do rankingu ogólnego zyskuje Radio Plus (865 cytowań).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/onet-liderem-rankingu-najbardziej-opiniotworczych-mediow,395673,artykul.html

W zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów mediowych w Polsce niezmiennie największy udział ma prasa – 33%, reprezentowana przez takie media jak Rzeczpospolita, Super Express, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna oraz Fakt. W marcu IMM odnotował znaczny wzrost udziału radia w rankingu ogólnym (27%) – RMF FM, Radio ZET, Radio Plus, Polskie Radio 24. Po 20% mają portale internetowe w kolejności Onet, Wirtualna Polska i Interia oraz telewizja – Polsat News, TVN24 oraz TVN.

Onet najbardziej opiniotwórczy w Polsce

W marcu pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów zajął Onet, cytowany przez krajowych dziennikarzy ponad 2 tys. razy. Widoczny wzrost w liczbie wzmianek portal odnotował już na początku marca, między innymi za sprawą przeprowadzonego wywiadu z członkiem Rady Polityki Pieniężnej Ludwikiem Koteckim na temat podwyżek stóp procentowych. Na drugim miejscu z niewiele niższym wynikiem (1,8 tys. powołań) znajduje się Wirtualna Polska, natomiast podium zamyka Rzeczpospolita (1,6 tys. wzmianek). Zaledwie o dwa cytowania mniej miało radio RMF FM, które w rankingu opiniotwórczych mediów zajęło czwarte miejsce. Największy awans, aż o sześć pozycji zanotowała telewizja Polsat News, zajmując w rankingu siódme miejsce (1,1 tys. cytowań). W TOP 15 znalazło się także Radio Plus, które znaczący wzrost odwołań w innych mediach zarejestrowało w drugiej połowie marca za sprawą rozmowy w programie Sedno Sprawy z ministrem zdrowia Adamem Niedzielskim.

Rzeczpospolita ponownie liderem rankingu. Gazeta Wyborcza wróciła na podium

Liderem wśród tytułów prasowych niezmiennie pozostaje Rzeczpospolita, na którą dziennikarze innych redakcji powoływali się 1,6 tys. razy. Drugie miejsce, z wynikiem ponad 1,2 tys. cytowań, zajmuje Super Express. Natomiast podium zamyka Gazeta Wyborcza, która pojawiła się w 926 artykułach pozostałych redakcji. Awans o pięć pozycji oraz wejście do marcowego zestawienia prasy zanotował Forbes. W rankingu tytułów prasowych marca 2022 znalazła się także Gazeta Polska, która odnotowała wzrost o dziewięć pozycji. Tygodnik opublikował rozmowę z Jarosławem Kaczyńskim na temat trwającej wojny w Ukrainie, na którą licznie powoływały się pozostałe redakcje. Wicepremier w wywiadzie opowiedział między innymi o swoim stanowisku na temat posiadania broni atomowej przez Polskę oraz o konieczności nałożenia sankcji na Rosję.

ilustracjastrzałka

Polsat News liderem stacji telewizyjnych

Na pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych powraca Polsat News z wynikiem 1,1 tys. powołań. Na antenie wyemitowano między innymi wywiad z premierem Mateuszem Morawieckim, który poinformował o prowadzonych rozmowach z liderami państw zachodnich na temat nakładania dotkliwych sankcji na rosyjskie firmy i spółki oraz o planowanych pracach nad „tarczą antyputinowską”. Drugie miejsce w marcowym zestawieniu zajmuje TVN24 cytowany przez pozostałych dziennikarzy ponad 1 tys. razy, natomiast podium podobnie jak w zeszłym miesiącu zamyka TVN z liczbą 840 wzmianek w innych tytułach. Do rankingu stacji telewizyjnych powraca TVP2, plasując się na dziesiątym miejscu.

ilustracjastrzałka

RMF FM niezmiennie na prowadzeniu wśród stacji radiowych, na podium także Radio Plus

Na pierwszym miejscu rankingu najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych, podobnie jak w poprzednich miesiącach, plasuje się RMF FM z wynikiem prawie 1,6 tys. cytowań w innych mediach. Na miejsce drugie awans odnotowuje Radio Zet z liczbą 988 powołań. Podium marcowego zestawienia zamyka Radio Plus, na którego antenie szef resortu zdrowia Adam Niedzielski powiedział wówczas, że rekomenduje premierowi, aby pod koniec marca zniesiono kwarantannę, izolację oraz obowiązek noszenia maseczek. Awans o dwa miejsca w rankingu odnotowała również stacja Polskie Radio Program III.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze portale to niezmiennie Onet, Wirtualna Polska i Interia

Na pierwszym miejscu w rankingu portali internetowych utrzymuje się Onet, na którego informacje dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się w marcu 2 tys. razy. Portal donosił wówczas między innymi o wydaleniu z Polski 45 rosyjskich dyplomatów za działalność niezgodną ze statutem dyplomaty, czyli szpiegostwo. Tuż za nim znalazła się Wirtualna Polska z wynikiem 1,8 tys. powołań. Podium jak dotychczas zamyka Interia, tym razem z liczbą 1,5 tys. odwołań w innych mediach. Awanse w zestawieniu portali w marcu odnotowały Wirtualnemedia, Plejada oraz Money.

ilustracjastrzałka

Gazeta Polska awansuje na pierwsze miejsce wśród tygodników i dwutygodników

W marcu pierwsze miejsce w rankingu tygodników i dwutygodników zajmuje Gazeta Polska. Na łamach tygodnika ukazał się wywiad z Jarosławem Kaczyńskim. Dzięki publikacji gazeta zanotowała awans aż o pięć pozycji w rankingu. Na drugim miejscu znajduje się Viva z liczbą cytowań 242. Trzecie miejsce ponownie zajmuje tygodnik Wprost, w którym opublikowano między innymi wywiad z premierem Mateuszem Morawieckim na temat konfiskaty rosyjskich majątków, które znajdują się na terenie Polski.

ilustracjastrzałka

Forbes ponownie na pierwszym miejscu w zestawieniu miesięczników i dwumiesięczników

Forbes z wynikiem 345 cytowań utrzymuje pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników. Na drugie miejsce w marcu awansował miesięcznik Twój Styl z liczbą 78 powołań, natomiast podium zamyka dwumiesięcznik branżowy Press wzmiankowany 65 razy. W zestawieniu podobnie jak w poprzednim miesiącu pojawił się magazyn Perspektywy (57). Awans do zestawienia zanotował także miesięcznik Elle, który w marcu zajął piąte miejsce w rankingu.

ilustracjastrzałka

Rzeczpospolita liderem rankingu tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym. Forbes awansuje na podium

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się Rzeczpospolita, która w marcu opublikowała rozmowę z ambasadorem USA w Polsce, Markiem Brzezinskim. Drugie miejsce zajmuje Dziennik Gazeta Prawna, na którą inne redakcje w kraju powoływały się między innymi w sprawie doniesień na temat sytuacji polskich zakładów produkcyjnych działających na terenie Ukrainy po wybuchu wojny. Na trzecie miejsce rankingu tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym awansował miesięcznik Forbes.

ilustracjastrzałka

TOP5 najbardziej opiniotwórczych portali o profilu biznesowym w marcu podobnie jak w zeszłym miesiącu tworzą Money, Business Insider Polska, Bankier, 300gospodarka i Wnp.

ilustracjastrzałka

Radio Gdańsk liderem rankingu mediów regionalnych

Z awansem o jedno miejsce pozycję lidera zajmuje w marcu Radio Gdańsk, na które pozostałe media powoływały się aż 124 razy. W marcu radio zaprosiło do rozmowy prezesa PKN Orlen Daniela Obajtka, który opowiedział o obniżce cen paliw oraz gazu. Na drugim miejscu rankingu, także ze wzrostem jedno oczko, uplasowało się Radio Kraków. Pozostałe redakcje w marcu powoływały się na to medium 71 razy. Podium zamyka Radio dla Ciebie, które w marcu awansowało aż o sześć miejsc z liczbą cytowań 68. Czwarte miejsce zajmuje Radio Wrocław (67), a piąte Gazeta Krakowska (61).

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764