logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Onet liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów

  PR 29.04.2022, przeczytano 775 razy
ilustracjastrzałka

Według najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) najbardziej opiniotwórczym medium marca 2022 jest Onet z wynikiem 2 tys. cytowań w innych mediach. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska, na której informacje inne redakcje w kraju powoływały się 1,8 tys. razy, a podium zamyka Rzeczpospolita z liczbą 1,6 tys. wzmianek w innych tytułach. Wzrost o pięć pozycji i tym samym powrót do rankingu ogólnego zyskuje Radio Plus (865 cytowań).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/onet-liderem-rankingu-najbardziej-opiniotworczych-mediow,395673,artykul.html

W zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów mediowych w Polsce niezmiennie największy udział ma prasa – 33%, reprezentowana przez takie media jak Rzeczpospolita, Super Express, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna oraz Fakt. W marcu IMM odnotował znaczny wzrost udziału radia w rankingu ogólnym (27%) – RMF FM, Radio ZET, Radio Plus, Polskie Radio 24. Po 20% mają portale internetowe w kolejności Onet, Wirtualna Polska i Interia oraz telewizja – Polsat News, TVN24 oraz TVN.

Onet najbardziej opiniotwórczy w Polsce

W marcu pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów zajął Onet, cytowany przez krajowych dziennikarzy ponad 2 tys. razy. Widoczny wzrost w liczbie wzmianek portal odnotował już na początku marca, między innymi za sprawą przeprowadzonego wywiadu z członkiem Rady Polityki Pieniężnej Ludwikiem Koteckim na temat podwyżek stóp procentowych. Na drugim miejscu z niewiele niższym wynikiem (1,8 tys. powołań) znajduje się Wirtualna Polska, natomiast podium zamyka Rzeczpospolita (1,6 tys. wzmianek). Zaledwie o dwa cytowania mniej miało radio RMF FM, które w rankingu opiniotwórczych mediów zajęło czwarte miejsce. Największy awans, aż o sześć pozycji zanotowała telewizja Polsat News, zajmując w rankingu siódme miejsce (1,1 tys. cytowań). W TOP 15 znalazło się także Radio Plus, które znaczący wzrost odwołań w innych mediach zarejestrowało w drugiej połowie marca za sprawą rozmowy w programie Sedno Sprawy z ministrem zdrowia Adamem Niedzielskim.

Rzeczpospolita ponownie liderem rankingu. Gazeta Wyborcza wróciła na podium

Liderem wśród tytułów prasowych niezmiennie pozostaje Rzeczpospolita, na którą dziennikarze innych redakcji powoływali się 1,6 tys. razy. Drugie miejsce, z wynikiem ponad 1,2 tys. cytowań, zajmuje Super Express. Natomiast podium zamyka Gazeta Wyborcza, która pojawiła się w 926 artykułach pozostałych redakcji. Awans o pięć pozycji oraz wejście do marcowego zestawienia prasy zanotował Forbes. W rankingu tytułów prasowych marca 2022 znalazła się także Gazeta Polska, która odnotowała wzrost o dziewięć pozycji. Tygodnik opublikował rozmowę z Jarosławem Kaczyńskim na temat trwającej wojny w Ukrainie, na którą licznie powoływały się pozostałe redakcje. Wicepremier w wywiadzie opowiedział między innymi o swoim stanowisku na temat posiadania broni atomowej przez Polskę oraz o konieczności nałożenia sankcji na Rosję.

ilustracjastrzałka

Polsat News liderem stacji telewizyjnych

Na pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych powraca Polsat News z wynikiem 1,1 tys. powołań. Na antenie wyemitowano między innymi wywiad z premierem Mateuszem Morawieckim, który poinformował o prowadzonych rozmowach z liderami państw zachodnich na temat nakładania dotkliwych sankcji na rosyjskie firmy i spółki oraz o planowanych pracach nad „tarczą antyputinowską”. Drugie miejsce w marcowym zestawieniu zajmuje TVN24 cytowany przez pozostałych dziennikarzy ponad 1 tys. razy, natomiast podium podobnie jak w zeszłym miesiącu zamyka TVN z liczbą 840 wzmianek w innych tytułach. Do rankingu stacji telewizyjnych powraca TVP2, plasując się na dziesiątym miejscu.

ilustracjastrzałka

RMF FM niezmiennie na prowadzeniu wśród stacji radiowych, na podium także Radio Plus

Na pierwszym miejscu rankingu najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych, podobnie jak w poprzednich miesiącach, plasuje się RMF FM z wynikiem prawie 1,6 tys. cytowań w innych mediach. Na miejsce drugie awans odnotowuje Radio Zet z liczbą 988 powołań. Podium marcowego zestawienia zamyka Radio Plus, na którego antenie szef resortu zdrowia Adam Niedzielski powiedział wówczas, że rekomenduje premierowi, aby pod koniec marca zniesiono kwarantannę, izolację oraz obowiązek noszenia maseczek. Awans o dwa miejsca w rankingu odnotowała również stacja Polskie Radio Program III.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze portale to niezmiennie Onet, Wirtualna Polska i Interia

Na pierwszym miejscu w rankingu portali internetowych utrzymuje się Onet, na którego informacje dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się w marcu 2 tys. razy. Portal donosił wówczas między innymi o wydaleniu z Polski 45 rosyjskich dyplomatów za działalność niezgodną ze statutem dyplomaty, czyli szpiegostwo. Tuż za nim znalazła się Wirtualna Polska z wynikiem 1,8 tys. powołań. Podium jak dotychczas zamyka Interia, tym razem z liczbą 1,5 tys. odwołań w innych mediach. Awanse w zestawieniu portali w marcu odnotowały Wirtualnemedia, Plejada oraz Money.

ilustracjastrzałka

Gazeta Polska awansuje na pierwsze miejsce wśród tygodników i dwutygodników

W marcu pierwsze miejsce w rankingu tygodników i dwutygodników zajmuje Gazeta Polska. Na łamach tygodnika ukazał się wywiad z Jarosławem Kaczyńskim. Dzięki publikacji gazeta zanotowała awans aż o pięć pozycji w rankingu. Na drugim miejscu znajduje się Viva z liczbą cytowań 242. Trzecie miejsce ponownie zajmuje tygodnik Wprost, w którym opublikowano między innymi wywiad z premierem Mateuszem Morawieckim na temat konfiskaty rosyjskich majątków, które znajdują się na terenie Polski.

ilustracjastrzałka

Forbes ponownie na pierwszym miejscu w zestawieniu miesięczników i dwumiesięczników

Forbes z wynikiem 345 cytowań utrzymuje pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników. Na drugie miejsce w marcu awansował miesięcznik Twój Styl z liczbą 78 powołań, natomiast podium zamyka dwumiesięcznik branżowy Press wzmiankowany 65 razy. W zestawieniu podobnie jak w poprzednim miesiącu pojawił się magazyn Perspektywy (57). Awans do zestawienia zanotował także miesięcznik Elle, który w marcu zajął piąte miejsce w rankingu.

ilustracjastrzałka

Rzeczpospolita liderem rankingu tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym. Forbes awansuje na podium

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się Rzeczpospolita, która w marcu opublikowała rozmowę z ambasadorem USA w Polsce, Markiem Brzezinskim. Drugie miejsce zajmuje Dziennik Gazeta Prawna, na którą inne redakcje w kraju powoływały się między innymi w sprawie doniesień na temat sytuacji polskich zakładów produkcyjnych działających na terenie Ukrainy po wybuchu wojny. Na trzecie miejsce rankingu tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym awansował miesięcznik Forbes.

ilustracjastrzałka

TOP5 najbardziej opiniotwórczych portali o profilu biznesowym w marcu podobnie jak w zeszłym miesiącu tworzą Money, Business Insider Polska, Bankier, 300gospodarka i Wnp.

ilustracjastrzałka

Radio Gdańsk liderem rankingu mediów regionalnych

Z awansem o jedno miejsce pozycję lidera zajmuje w marcu Radio Gdańsk, na które pozostałe media powoływały się aż 124 razy. W marcu radio zaprosiło do rozmowy prezesa PKN Orlen Daniela Obajtka, który opowiedział o obniżce cen paliw oraz gazu. Na drugim miejscu rankingu, także ze wzrostem jedno oczko, uplasowało się Radio Kraków. Pozostałe redakcje w marcu powoływały się na to medium 71 razy. Podium zamyka Radio dla Ciebie, które w marcu awansowało aż o sześć miejsc z liczbą cytowań 68. Czwarte miejsce zajmuje Radio Wrocław (67), a piąte Gazeta Krakowska (61).

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W środę, 1 lutego wystartowała Akademia Biznesu money.pl. To nowa platforma z eksperckimi treściami podzielonymi na ścieżki tematyczne, które obejmują: zarządzanie, prawo, technologie oraz rynek e-commerce. W ramach Akademii organizowane będą też m.in. warsztaty, webinary i autorskie konferencje dla zainteresowanych tematami związanymi z rozwojem biznesu, kariery czy...
W TVN Warner Bros. Discovery 2022 rok obfitował w inicjatywy zewnętrzne i wewnętrzne z zakresu DEI (Diversity, Equity & Inclusion). Jednym z najważniejszych wydarzeń w tym obszarze w minionym roku było podpisanie przez TVN Karty Różnorodności Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a jej zwieńczeniem wygrana w konkursie Nagrody Karty Różnorodności przyznana za projekt...
Plan działania opublikowany przez IAB Tech Lab obejmuje wszystkie pięć filarów zainteresowań organizacji: prywatność konsumentów, adresowalność i technologie zwiększające prywatność (PETs), zaawansowaną telewizję, łańcuch dostaw reklamy programmatic oraz pomiar cross-media.
Telewizja Polska S.A. 31 stycznia 2023 roku podpisała umowę ze spółką Emitel S.A., operatorem technicznym naziemnej infrastruktury nadawczej, na usługę transmisji sygnału multipleksu szóstego. Umowa została zawarta na cztery lata i wchodzi w życie 1 lutego 2023 roku. MUX-6 od 1 lutego zastąpił działający do tej pory multipleks testowy naziemnej telewizji...
Nowa oferta programowa stacji TVN
Wraz z wiosną nadchodzi nowa oferta programowa stacji TVN, której przyświeca idea dostarczania widzom wielowymiarowej rozrywki. Obecna ramówka jest odpowiedzią na potrzeby publiczności oraz dynamiczne zmiany rynku, a także realizacją obietnicy kontentu na najwyższym poziomie. Na antenie TVN pojawią się nowości, ale nie zabraknie również kontynuacji znanych i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764