Reuters Institute for the Study of Journalism opublikował Digital News Report 2022 – coroczne badanie, w którym prezentuje najważniejsze dane na temat popularności źródeł informacji w Polsce. W kategorii Internet pierwsze miejsce po raz kolejny zajmuje Onet, który odnotował nie tylko największy zasięg, ale który również cieszy się największym zaufaniem internautów wśród polskich portali internetowych. Pierwsze miejsce w zaufaniu do marki wśród tygodników zajmuje „Newsweek Polska”, wysoko w rankingu zasięgu jest również serwis Newsweek.pl. W raporcie wyróżniono także „Fakt” i „Przegląd Sportowy”.
Digital News Report to coroczne badanie opinii publicznej, które przedstawia zmiany, jakie zaszły na rynkach medialnych na świecie w ostatnim roku. Dane prezentowane w tegorocznej edycji są oparte na wynikach ankiety online, którą wypełniła grupa 95 tys. osób z 47 krajów. Za przygotowanie tego raportu odpowiada Reuters Institute for the Study of Journalism działający na Uniwersytecie Oksfordzkim.
Onet kolejny rok zajmuje pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych źródeł informacyjnych online w Polsce. Portalowi ufa 45 proc. badanych. Onet zajął również pierwsze miejsce w kategorii internetowych źródeł informacji z tygodniowym zasięgiem na poziomie 42 proc. Zdobywcą drugiego miejsca została Wirtualna Polska (35 proc.), na podium znalazł się również serwis TVN24.pl (27 proc.).
W raporcie wysokie miejsce zajął „Fakt” z zasięgiem na poziomie 15 proc. oraz jego serwis internetowy z tym samym wynikiem. Marka wzbudza zaufanie 32 proc. odbiorców. „Newsweekowi Polska” ufa 40 proc. badanych, co daje tytułowi pierwsze miejsce wśród tygodników. Serwis Newsweek.pl odnotował zasięg na poziomie 7 proc. Wśród tytułów prasowych popularnością cieszy się również „Przegląd Sportowy” z zasięgiem na poziomie 6 proc.
Niezmiennie najważniejszym źródłem informacji jest dla badanej grupy internet (uwzględniając media społecznościowe) – informacje czerpie z niego aż 80 proc. badanych (o 5 proc. mniej niż w badaniu z 2021). Drugim najpopularniejszym źródłem wiedzy jest telewizja, która od ostatniego roku straciła 11 pkt. proc. (w 2021 r. uzyskała 70 proc., a w 2022 – 59 proc.) i zbliżyła się do wyniku trzeciego w kolejności kanału – social mediów. Raport Reuters Institute for the Study of Journalism pokazuje również poziom zaufania Polaków do mediów – od ostatniego roku spadło ono o 6 pkt. proc. i utrzymuje się obecnie na poziomie 42 proc.
- Cały Reuters Digital News Report 2022 można znaleźć TUTAJ.
Źródło: Ringier Axel Springer Polska
Ten onet? Onet pl onet?
Może komuś się coś pomyliło?
Miskliking, deadkliking? Albo inna nauka.
Ty jesteś jak zwykle fanem wp?
Ja, jak zwykle jestem fanem rzetelnego dziennikarstwa.
Czego o onecie, powiedzieć nie można.
Nie można, czy nie możesz?
Kiedy ostatnio widziałeś sg Onetu?
To zobacz.
Rzut oka na sg pozwala Ci przesądzać o jakości dziennikarstwa na Onecie?
Mój rzut pozwala.
Czy Twój? Z tonu wnioskuję, że nie bardzo.
Bierzesz duży zamach?
Zamach to mocne słowo.
Nie boisz się, że Pegaz wyłapie i przyjdą po Ciebie smutni panowie?
Przez te zamachy na Onet skręciłeś chyba za bardzo w kierunku mediów oferujących tanią sensację, poddając się ich przemożnym wpływom.
Ja?
To Ty rozpuszczasz ploty o zamachu.
Ale był ten zamach w końcu, czy nie?
W kwestii zamachów polecam fikcję - Slow Horses - krótką, 6 odcinkową opowieść o tym, jak w tej niepewnej rzeczywistości, zapewnić sobie wdzięczność rządu i ludu. Kosztem zaledwie kilku nieznaczących osób.
Może lepiej posłuchać Wild Horses?
Po Slow Horses na pewno....
Skoro nie można oglądać Onetu - to cóż pozostaje?
Nie można?
Może spróbuj przez vpn.