logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Onet niezmiennie z największym zaufaniem wśród mediów internetowych w Polsce

  PR 17.06.2022, przeczytano 282 razy

Reuters Institute for the Study of Journalism opublikował Digital News Report 2022 – coroczne badanie, w którym prezentuje najważniejsze dane na temat popularności źródeł informacji w Polsce. W kategorii Internet pierwsze miejsce po raz kolejny zajmuje Onet, który odnotował nie tylko największy zasięg, ale który również cieszy się największym zaufaniem internautów wśród polskich portali internetowych. Pierwsze miejsce w zaufaniu do marki wśród tygodników zajmuje „Newsweek Polska”, wysoko w rankingu zasięgu jest również serwis Newsweek.pl. W raporcie wyróżniono także „Fakt” i „Przegląd Sportowy”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/onet-niezmiennie-z-najwiekszym-zaufaniem-wsrod-mediow-internetowych-w-polsce,396288,artykul.html

Digital News Report to coroczne badanie opinii publicznej, które przedstawia zmiany, jakie zaszły na rynkach medialnych na świecie w ostatnim roku. Dane prezentowane w tegorocznej edycji są oparte na wynikach ankiety online, którą wypełniła grupa 95 tys. osób z 47 krajów. Za przygotowanie tego raportu odpowiada Reuters Institute for the Study of Journalism działający na Uniwersytecie Oksfordzkim.

Onet kolejny rok zajmuje pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych źródeł informacyjnych online w Polsce. Portalowi ufa 45 proc. badanych. Onet zajął również pierwsze miejsce w kategorii internetowych źródeł informacji z tygodniowym zasięgiem na poziomie 42 proc. Zdobywcą drugiego miejsca została Wirtualna Polska (35 proc.), na podium znalazł się również serwis TVN24.pl (27 proc.).

W raporcie wysokie miejsce zajął „Fakt” z zasięgiem na poziomie 15 proc. oraz jego serwis internetowy z tym samym wynikiem. Marka wzbudza zaufanie 32 proc. odbiorców. „Newsweekowi Polska” ufa 40 proc. badanych, co daje tytułowi pierwsze miejsce wśród tygodników. Serwis Newsweek.pl odnotował zasięg na poziomie 7 proc. Wśród tytułów prasowych popularnością cieszy się również „Przegląd Sportowy” z zasięgiem na poziomie 6 proc.

Niezmiennie najważniejszym źródłem informacji jest dla badanej grupy internet (uwzględniając media społecznościowe) – informacje czerpie z niego aż 80 proc. badanych (o 5 proc. mniej niż w badaniu z 2021). Drugim najpopularniejszym źródłem wiedzy jest telewizja, która od ostatniego roku straciła 11 pkt. proc. (w 2021 r. uzyskała 70 proc., a w 2022 – 59 proc.) i zbliżyła się do wyniku trzeciego w kolejności kanału – social mediów. Raport Reuters Institute for the Study of Journalism pokazuje również poziom zaufania Polaków do mediów – od ostatniego roku spadło ono o 6 pkt. proc. i utrzymuje się obecnie na poziomie 42 proc.

  • Cały Reuters Digital News Report 2022 można znaleźć TUTAJ.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Ten onet? Onet pl onet?

Może komuś się coś pomyliło?
Miskliking, deadkliking? Albo inna nauka.

avatar użytkownika
,

Ty jesteś jak zwykle fanem wp?  

,

Ja, jak zwykle jestem fanem rzetelnego dziennikarstwa.
Czego o onecie, powiedzieć nie można.
  

avatar użytkownika
,

Nie można, czy nie możesz?   

,

Kiedy ostatnio widziałeś sg Onetu?

To zobacz.
  

avatar użytkownika
,

Rzut oka na sg pozwala Ci przesądzać o jakości dziennikarstwa na Onecie?  

,

Mój rzut pozwala.
Czy Twój? Z tonu wnioskuję, że nie bardzo.
  

avatar użytkownika
,

Bierzesz duży zamach?  

,

Zamach to mocne słowo.
Nie boisz się, że Pegaz wyłapie i przyjdą po Ciebie smutni panowie?
  

avatar użytkownika
,

Przez te zamachy na Onet skręciłeś chyba za bardzo w kierunku mediów oferujących tanią sensację, poddając się ich przemożnym wpływom.  

,

Ja?
To Ty rozpuszczasz ploty o zamachu.
  

avatar użytkownika
,

Ale był ten zamach w końcu, czy nie?  

,

W kwestii zamachów polecam fikcję - Slow Horses - krótką, 6 odcinkową opowieść o tym, jak w tej niepewnej rzeczywistości, zapewnić sobie wdzięczność rządu i ludu. Kosztem zaledwie kilku nieznaczących osób.  

avatar użytkownika
,

Może lepiej posłuchać Wild Horses?  

,

Po Slow Horses na pewno....  

avatar użytkownika
,

Skoro nie można oglądać Onetu - to cóż pozostaje?  

,

Nie można?
Może spróbuj przez vpn.
  

Najnowsze w tym dziale

Najważniejsze zmiany w centrum Warszawy, miejskie i prywatne inwestycje w tym rejonie oraz problemy mieszkańców tej części miasta – to niektóre z tematów, które będą ukazywały się przez cały lipiec na łamach „Gazety Stołecznej” oraz w serwisie Warszawa.wyborcza.pl. Materiały z nowego cyklu redakcyjnego pt. „Centrum Warszawy....
Rafał Madajczak redaktorem naczelnym Gazeta.pl
Od 1 lipca br. Rafał Madajczak będzie redaktorem naczelnym Gazeta.pl. To całkowicie nowe stanowisko w strukturach portalu, który ma ambicję wyróżniać się w internecie oraz tworzyć innowacyjne i społecznie zaangażowane medium na nowe czasy. Rafał Madajczak jako dyrektor kreatywny Gazeta.pl był współtwórcą m.in. „Alarmu dla klimatu” –...
Dla TikToka nadrzędnym celem jest dbanie o bezpieczeństwo swojej ponad miliardowej społeczności. By tworzyć przyjazną i otwartą dla każdego cyfrową przestrzeń, platforma na bieżąco reaguje na treści, które naruszają jej Zasady Społeczności oraz Warunki Świadczenia Usług. Najnowszy Raport Egzekwowania Zasad Społeczności przedstawia działania podjęte w pierwszym...
Wieloletnia współpraca obu firm poszerzyła się dzięki wykorzystaniu voicebotów w badaniach opinii i satysfakcji Klientów PZU. Należąca do Grupy OEX spółka Voice Contact Center stworzyła dla PZU dedykowane rozwiązanie w swojej autorskiej technologii. Klienci po kontakcie z infolinią firmy ubezpieczeniowej mogą spodziewać się telefonu od Primebota –...
Piotr Karczmarczyk w zespole Moto.pl
Moto.pl, jeden z najpopularniejszych polskich serwisów motoryzacyjnych wzmacnia swój zespół redakcyjny. W czerwcu br. do grona jego dziennikarzy dołączył Piotr Karczmarczyk, związany wcześniej z serwisem Auto-swiat.pl.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764