logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Onet niezmiennie z największym zaufaniem wśród mediów internetowych w Polsce

  PR 17.06.2022, przeczytano 525 razy

Reuters Institute for the Study of Journalism opublikował Digital News Report 2022 – coroczne badanie, w którym prezentuje najważniejsze dane na temat popularności źródeł informacji w Polsce. W kategorii Internet pierwsze miejsce po raz kolejny zajmuje Onet, który odnotował nie tylko największy zasięg, ale który również cieszy się największym zaufaniem internautów wśród polskich portali internetowych. Pierwsze miejsce w zaufaniu do marki wśród tygodników zajmuje „Newsweek Polska”, wysoko w rankingu zasięgu jest również serwis Newsweek.pl. W raporcie wyróżniono także „Fakt” i „Przegląd Sportowy”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/onet-niezmiennie-z-najwiekszym-zaufaniem-wsrod-mediow-internetowych-w-polsce,396288,artykul.html

Digital News Report to coroczne badanie opinii publicznej, które przedstawia zmiany, jakie zaszły na rynkach medialnych na świecie w ostatnim roku. Dane prezentowane w tegorocznej edycji są oparte na wynikach ankiety online, którą wypełniła grupa 95 tys. osób z 47 krajów. Za przygotowanie tego raportu odpowiada Reuters Institute for the Study of Journalism działający na Uniwersytecie Oksfordzkim.

Onet kolejny rok zajmuje pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych źródeł informacyjnych online w Polsce. Portalowi ufa 45 proc. badanych. Onet zajął również pierwsze miejsce w kategorii internetowych źródeł informacji z tygodniowym zasięgiem na poziomie 42 proc. Zdobywcą drugiego miejsca została Wirtualna Polska (35 proc.), na podium znalazł się również serwis TVN24.pl (27 proc.).

W raporcie wysokie miejsce zajął „Fakt” z zasięgiem na poziomie 15 proc. oraz jego serwis internetowy z tym samym wynikiem. Marka wzbudza zaufanie 32 proc. odbiorców. „Newsweekowi Polska” ufa 40 proc. badanych, co daje tytułowi pierwsze miejsce wśród tygodników. Serwis Newsweek.pl odnotował zasięg na poziomie 7 proc. Wśród tytułów prasowych popularnością cieszy się również „Przegląd Sportowy” z zasięgiem na poziomie 6 proc.

Niezmiennie najważniejszym źródłem informacji jest dla badanej grupy internet (uwzględniając media społecznościowe) – informacje czerpie z niego aż 80 proc. badanych (o 5 proc. mniej niż w badaniu z 2021). Drugim najpopularniejszym źródłem wiedzy jest telewizja, która od ostatniego roku straciła 11 pkt. proc. (w 2021 r. uzyskała 70 proc., a w 2022 – 59 proc.) i zbliżyła się do wyniku trzeciego w kolejności kanału – social mediów. Raport Reuters Institute for the Study of Journalism pokazuje również poziom zaufania Polaków do mediów – od ostatniego roku spadło ono o 6 pkt. proc. i utrzymuje się obecnie na poziomie 42 proc.

  • Cały Reuters Digital News Report 2022 można znaleźć TUTAJ.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764