logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Onet połączony z Ringier Axel Springer pod koniec roku

  PR 10.08.2012, przeczytano 3383 razy
ilustracja
Robert Bednarski, prezes Onetu

Największy polski portal internetowy przygotowuje się do przejścia w ręce wydawcy m.in. Newsweeka i Faktu. Strony transakcji czekają na zgodę urzędu antymonopolowego. Ta ma zostać wydana do końca roku. – Są wszelkie przesłanki do tego, aby ta transakcja się zakończyła w sposób pozytywny – mówi w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Robert Bednarski, prezes Onetu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/onet-polaczony-z-ringier-axel-springer-pod-koniec-roku,16333,artykul.html

Ewentualne wpływy transakcji na polski rynek bada teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 – Przewidujemy, że cała transakcja zostanie zakończona w IV kwartale. Biorąc pod uwagę jej charakter i obecny proces weryfikacji urzędu antymonopolowego, nie możemy w tej chwili pracować nad żadnymi wspólnymi ofertami, ani elementami synergii. Ale niewątpliwie jest szereg pól, które możemy z sukcesem dla grupy eksplorować i rozwijać – tłumaczy szef Onetu.

Grupa TVN podjęła decyzję o sprzedaży pakietu kontrolnego Onetu Ringier Axel Springer Polska na początku czerwca. 76 proc. akcji Onetu trafi bezpośrednio w ręce wydawnictwa. Pozostała część należeć będzie do spółki joint-venture, w której udziały Ringier Axel Springer wyniosą 75 proc., a TVN 25 proc. Ponad 950 mln złotych za tę transakcję ma m.in. zmniejszyć dług netto telewizyjnej spółki, szacowany na koniec II kwartału na 2,74 mld zł.

Onet może okazać się dobrą inwestycją. Jego przychody z reklam zwiększyły się mimo zapaści na rynku reklamy.

 – Rynek reklamy internetowej zachowuje się nieco bardziej stabilnie niż rynek reklamy telewizyjnej. Jednak nie mamy szczepionki na kryzys i też odczuwamy jego skutki. Ale przychody reklamowe naszego głównego biznesu, jakim jest Onet.pl, wzrosły o ponad 4 proc., co uważamy za świetny wynik, biorąc pod uwagę zamieszania wokół rynku reklamowego – twierdzi Robert Bednarski.

Użytkownicy Onetu, w związku ze zmianą właściciela, nie powinni obawiać się wielkich zmian. Szefowie portalu zapowiadają, że zachowa on swój charakter, w tym bezpłatny dostęp do treści. Choć takie zmiany – za pomocą słowackiego systemu Piano Media – wprowadzi kilkanaście redakcji w kraju (m.in. Axel Springer, Polska Presse, Polskie Radio).

 – Nie planujemy zamykania naszego kontentu dla użytkowników. Kontent był, jest i będzie za darmo. Naszym celem jest dostarczenie jak najszerszego portfolio treści, o najszerszej tematyce i dopasowanie go do potrzeb użytkowników. To jest jedna z bardzo istotnych podstaw naszej strategii i będziemy się tego trzymać – podkreśla prezes Grupy Onet.

Portal wciąż jednak doskonali się. Po sześciu miesiącach pracy kilka dni temu wprowadzono szereg udoskonaleń, w tym nową ofertę Onet VOD (m.in. zwiększono bazę do 700 filmów), poprawiono i wzbogacono również stronę główną portalu.

 – Ona jest postawiona już na zupełnie nowej, innowacyjnej platformie cloudowej, dwukrotnie szybsza od dotychczasowej strony głównej. Sądzę, że niedługo pojawią się testy, które pokażą, jak się pozycjonujemy w tym zakresie wobec szeroko rozumianej konkurencji krajowej i zagranicznej – informuje Robert Bednarski.

Onet.pl to najstarszy polski portal. W 1995 roku założyli go ludzie skupieni wokół firmy Optimus. W 2001 roku przejęła go grupa ITI. Portal od lat należy do czołówki najchętniej odwiedzanych witryn w kraju.

Źródło: Grupa Onet / Newseria

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Wybór prezydenta to nie kwestia smaku” – Gazeta.pl dołącza do akcji profrekwencyjnej
1 czerwca odbędzie się II tura wyborów prezydenckich w Polsce. Z tej okazji Gazeta.pl wspólnie z agencją Twin .collective rozpoczyna kampanię „Dowiedz się (jak naj)więcej”, której celem jest zachęcenie do udziału w głosowaniu oraz wsparcie obywateli w podjęciu świadomej decyzji. Inicjatywa ma zwiększyć świadomość wyborczą i zaangażowanie...
Medialność Eurowizji ’25 i Justyny Steczkowskiej
Finał Eurowizji, który odbył się 17 maja br., wzbudził ogromne zainteresowanie w polskich mediach – wartość ekwiwalentu reklamowego wyniosła 136 mln zł. Jednym z najgłośniejszych wydarzeń tegorocznej edycji niewątpliwie był powrót Justyny Steczkowskiej na konkursową scenę. Jej spektakularny występ został doceniony przez widzów. Artystka była też widoczna w pozytywnym...
Wedel wchodzi na rynek podcastów
Firma Wedel, kultowy producent słodyczy i twórca czekoladowych doświadczeń wkracza w świat podcastów, odpowiadając na jego rosnącą popularność w Polsce. Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający firmy oraz Robert Zydel, Dyrektor muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel w nowym formacie „Wedle Uznania”, będą dyskutować o biznesie, kulturze, sztuce, tematach społecznych i przyjemności,...
Enpulse startuje z podcastem Bridge Talk
27 maja na Spotify i YouTube zadebiutuje pierwszy odcinek serii Bridge Talk, której pomysłodawcą jest Enpulse, platfroma służąca do badania i budowania zaangażowania. Podcast, na który złoży się 7 rozmów z ekspertami HR, będzie poświęcony wyzwaniom związanym z zarządzaniem zespołami wielopokoleniowymi.
 IMMxDemagog: Trzaskowski i Nawrocki z równym zasięgiem [12.05–18.05]
Wybory prezydenckie rozegrały się przede wszystkim w mediach społecznościowych. Kampanię zakończył nie finałowy spór w telewizji, lecz kreatywna, emocjonalna i częściowo nielegalna agitacja w czasie ciszy wyborczej. Memy i aluzje w social mediach często osiągały większy zasięg niż materiały z debat – wynika z przedostatniego już raportu analizującego medialność...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764