logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Onet ponownie na czele najchętniej cytowanych mediów w Polsce

  PR 13.12.2019, przeczytano 1978 razy
ilustracjastrzałka

Onet, Wirtualna Polska i RMF FM to najczęściej cytowane media w listopadzie 2019 r. Tak wynika z najnowszego raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W rankingu głównym, przedstawiającym 15 najczęściej cytowanych mediów, znalazły się cztery portale, dwie stacje radiowe, cztery telewizyjne i pięć tytułów prasowych. Na Onet powoływano się ponad 4,3 tys. razy – portal prowadzi w zestawieniu od marca br.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/onet-ponownie-na-czele-najchetniej-cytowanych-mediow-w-polsce,385071,artykul.html

W stosunku do poprzednich miesięcy największą zmianę odnotowujemy na trzecim miejscu rankingu – RMF FM wyprzedza dziennik „Rzeczpospolita”, tracąc przy tym niewiele do Wirtualnej Polski (na drugim miejscu).

ilustracjastrzałka

Wśród tytułów prasowych najczęściej powoływano się na „Rzeczpospolitą” (prawie 2,6 tys. cytowań). Dziennik od pół roku pozostaje liderem swojej kategorii. Na drugim miejscu utrzymuje się „Gazeta Wyborcza” z wynikiem 1,6 tys., a tuż za nią plasują się „Super Express” i „Fakt” – odpowiednio 1,4 i 1,2 tys. powołań na te tytuły.

ilustracjastrzałka

W listopadzie najczęściej cytowanym tygodnikiem były „Sieci”. Drugie miejsce należy do „Wprost”. Na kolejnych „Polityka” i „Newsweek” ze zbliżoną liczbą powołań na te tytuły.

ilustracjastrzałka

W kategorii Miesięczniki na pierwszym miejscu znalazł się „Forbes”. Na tytuł powoływano się w listopadzie w innych mediach 120 razy. Na kolejnych miejscach podobnie jak w październiku „Press” i „Playboy”.

ilustracjastrzałka

Klasyfikacja portali internetowych jest zbliżona do tej, którą poznaliśmy w październiku – Onet.pl, Wirtualna Polska i wpolityce.pl nadal na trzech pierwszych pozycjach w kategorii. Na uwagę zasługuje Interia.pl z dwukrotnym wzrostem liczby cytowań w stosunku do poprzedniego miesiąca.

ilustracjastrzałka

W kategorii Stacje Telewizyjne debiutuje TVP2. Podobnie jak w poprzednich miesiącach najczęściej powoływano się na TVN24 i TVN. Stacje łącznie cytowane były 3,3 tys. razy. Na trzecim miejscu Polsat News z wynikiem 1,3 tys. W zestawieniu znalazł się jednak jeszcze Polsat oraz Polsat Sport, co łącznie dla tych trzech pokrewnych stacji daje wynik prawie 1,8 tys. powołań.

ilustracjastrzałka

RMF FM to stacja radiowa, która w listopadzie była zdecydowanym liderem swojej kategorii – na przekazy krakowskiej stacji powoływano się w innych mediach ponad 3,1 tys. Za wysoki wynik RMF FM w ostatnim miesiącu odpowiada m.in. powoływanie się innych mediów na informacje związane z osobą Mariana Banasia, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli.

ilustracjastrzałka

W kategorii Media Biznesowe znalazły się trzy tytuły prasowe oraz dwa portale. Ponownie dominuje „Dziennik Gazeta Prawna” z wynikiem 1078 powołań. Na drugim miejscu „Puls Biznesu” (również utrzymana pozycja z października).

ilustracjastrzałka

W mediach regionalnych na prowadzeniu stacja radiowa – Radio Poznań, a za nią tytuły prasowe. Kolejno: „Gazeta Wrocławska”, „Głos Wielkopolski”, „Gazeta Krakowska” i „Dziennik Zachodni”.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 37 358 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu od 1 do 30 listopada 2019 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764