logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Onet.pl, TVN24 i RMF FM w czołówce najchętniej cytowanych mediów

  PR 16.04.2020, przeczytano 2063 razy
ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce w marcu 2020 r. według raportu Instytutu Monitorowania Mediów jest portal Onet.pl — niezmiennie od dwunastu miesięcy. Tuż za nim TVN24 i stacja RMF FM. Ranking zamyka zaś Przegląd Sportowy i TVP1 ze skokiem aż o szesnaście pozycji w górę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/onet.pl%2C-tvn24-i-rmf-fm-w-czolowce-najchetniej-cytowanych-mediow,386613,artykul.html

W głównym rankingu, ukazującym 15 najczęściej cytowanych mediów, znalazły się trzy portale, dwie stacje radiowe, cztery telewizyjne oraz sześć tytułów prasowych. Najbardziej opiniotwórcze medium, Onet.pl, na który powoływano się około 4304 razy, utrzymuje się na swojej pozycji już dokładnie rok. Wzrost o cztery pozycje w stosunku do zeszłego miesiąca zanotowała stacja TVN24, co zapewniło jej miejsce w czołówce. Ponadto w zestawieniu za marzec kanał informacyjny TVP Info ze skokiem w górę o siedem miejsc w stosunku do lutego br.  

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

Podium wśród tytułów prasowych otwiera Rzeczpospolita z 2260 wzmiankami. Za nią podobnie jak w lutym, Gazeta Wyborcza (1851 cytowań). Miejsce trzecie należy do Super Expressu, który w marcu cytowany był 1574 razy. Znaczący wzrost cytowań zanotował Forbes (trzy pozycję w górę w stosunku do lutego) i Głos Wielkopolski (ze skokiem w górę aż o dziesięć miejsc), które zamykają pierwszą dziesiątkę najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Najbardziej opiniotwórczymi tygodnikami i dwutygodnikami marca 2020 roku, są kolejno: Do Rzeczy i Newsweek, którego w lutym nie było w pierwszej piątce. Następnie, na podium tygodnik Wprost, który pomimo cytowań od 30 marca nie jest już dostępny na rynku w formie papierowej. Prawie dwukrotnie większą liczbę wzmianek zanotowano w gazecie Sieci, która zamyka ranking.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

W kategorii najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników na pierwszym miejscu podobnie jak w lutym uplasował się Forbes z łączną liczbą cytowań wynoszącą 264. Drugie miejsce zajmuje magazyn Perspektywy z liczbą cytowań 48. Następnie ze wzrostem Twój Styl, dwumiesięcznik Press oraz Zwierciadło.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Wśród portali internetowych prawie same wzrosty w stosunku do lutego br. Bezapelacyjny lider – Onet.pl, był cytowany w marcu blisko 4304 razy, po nim występuje Wp.pl oraz Interia.pl. Na dziesiątym miejscu nowość w stosunku do ubiegłego miesiąca – Sport.pl z 223 cytowaniami.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

Z wyraźnym wzrostem cytowań (z  1496 w lutym do 3148 w marcu) listę otwiera TVN24. W pierwszej trójce znalazł się również Polsat News oraz ze zmianą pozycji w rankingu, TVP Info. Bardzo duży skok cytowań zanotowano również dla TV Trwam, która z dziesiątego miejsca w lutym przeszła na miejsce szóste.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

W kategorii „Stacje Radiowe” na pierwszym miejscu w marcu niezmiennie RMF FM z 3116 wzmiankami w innych mediach. Za nim Radio Zet oraz TOK FM ze skokiem w górę o dwa miejsca. Bardzo duże wzrosty występują  w przypadku Radia Kraków oraz Programu Trzeciego. Co więcej, w tej kategorii wzrosty w ilości cytowań w stosunku do lutego obejmują wszystkie tytuły z rankingu.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne

W czołówce znalazła się Rzeczpospolita z 2260 cytowaniami, za nią Dziennik Gazeta Prawna oraz Money.pl – pozycje całej trójki nie zmieniły się w rankingu od lutego br. Nowością tego miesiąca okazał się Forbes, który znalazł się w zestawieniu z 264 wzmiankami.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Wśród mediów regionalnych w marcu prym wiedzie Radio Kraków z 452 cytowaniami. Za nim w rankingu odnotowujące również bardzo duży wzrost Radio Poznań (aż pięć pozycji w górę w stosunku do lutego br.). Trzecie miejsce należy do Głosu Wielkopolskiego, a ranking zamykają Gazeta Wrocławska i Gazeta Krakowska. Każdy ze wspomnianych tytułów był cytowany częściej niż w lutym.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 41163 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych, lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 marca 2020 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

The Eastern Frontier Initiative: regionalny sojusz dziennikarski
Projekt TEFI, czyli The Eastern Frontier Initiative stworzyli pod koniec 2023 r. czołowi wydawcy z Polski, Słowacji, Węgier i Rumunii, wśród których znalazły się “Wyborcza", SME, 444.hu i PressOne oraz holenderski portal śledczy Bellingcat. Celem konsorcjum, współzałożonego przez Komisję Europejską, jest regionalny sojusz dziennikarski skupiający się na wyzwaniach...
Portal O2.pl stawia na treści regionalne i powiększa redakcję
Nowe hasło „Blisko ludzi” będzie promować o2.pl, piątą co do wielkości Stronę Główną wśród portali internetowych w Polsce. W ostatnich miesiącach skład redakcji zwiększył się niemal dwukrotnie, od marca na jej czele stanął Jacek Stańczyk. Zgodnie z nową strategią rozwoju w serwisie pojawiać się będzie jeszcze więcej treści regionalnych.
Zielony Onet - nowa platforma dla ekologicznie świadomych
Ringier Axel Springer Polska uruchamia serwis internetowy, który ma na celu dostarczanie bieżących informacji w tematach związanych z ekologią, klimatem oraz szeroko rozumianą przyrodą. Zielony Onet jest bazą wiedzy na temat środowiska naturalnego, oferując użytkownikom szeroki wachlarz treści – od reportaży i artykułów po raporty i analizy najnowszych badań...
Forbes Women obchodzi 5. urodziny
Pięć lat temu ukazało się pierwsze wydanie magazynu Forbes Women. Najnowsze urodzinowe wydanie Forbes Women zawiera nie tylko podsumowanie ostatnich 5 lat obecności magazynu na rynku, ale także Listę 25 Liderek Klimatu i Środowiska, wywiady z dziennikarką Anitą Werner, prof. Magorzatą Fuszarą oraz Robertem Biedroniem.
Onet z 4. edycją akcji Niech Żyje Planeta
Najnowsza edycja Niech Żyje Planeta jest podporządkowana czterem żywiołom - powietrzu, wodzie, ziemi i ogniowi. Każda z tych czterech kampanii tematycznych realizowanych w ramach akcji jest zaplanowana na 2 lub 3 miesiące i będzie zakończona raportem w formie online. Ważnym motywem Niech Żyje Planeta jest niezmiennie ekologia, czyli promocja dbania o środowisko przy równoczesnym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764