W rankingu najczęściej cytowanych mediów za wrzesień pierwsze miejsce zajął portal Onet.pl, wyprzedzając Wirtualną Polskę – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach nalazły się dziennik „Rzeczpospolita” oraz TVN24. Wysoką pozycję Onet.pl zawdzięcza m.in. szerokiemu oddźwiękowi w mediach artykułu dotyczącego prezesa Stowarzyszenia Wiosna, ks. Jacka Stryczka.
Prasa
Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając „Gazetę Wyborczą” i „Fakt”.
Najczęściej cytowanym tygodnikiem była „Gazeta Polska”. Na drugim miejscu znalazł się dwutygodnik „Sieci”, a trzecie miejsce zajęła „Wspólnota”.
„Press” znalazł się na pierwszym miejscu wśród w miesięczników. Drugie i trzecie miejsce należy kolejno do miesięczników „Forbes” oraz „Playboy”.
Telewizja
TVN24 zajęła pierwszą pozycję w rankingu. Na kolejnych miejscach uplasowały się TVN oraz TVPInfo.
Radio
RMF FM, zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Rozgłośnia wyprzedziła Radio ZET oraz PR1.
Portale internetowe
Najczęściej cytowanym portalem internetowym został Onet.pl. Kolejną pozycję zajęła Wirtualna Polska oraz wPolityce.pl.
Media ekonomiczne
„Dziennik Gazeta Prawna” znalazł się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce.
Media regionalne
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Gdańsk.
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów