logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Onet.pl powraca na pierwsze miejsce „Najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce”

  PR 28.05.2021, przeczytano 1426 razy
ilustracjastrzałka

Ranking główny raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” Instytutu Monitorowania Mediów, IMM otwiera Onet.pl z wynikiem 4,9 tys. cytowań. Miejsce drugie zajmuje RMF FM z niewiele niższym wynikiem – 4,5 tys. odwołań w innych tytułach mediowych. Podium zamyka Rzeczpospolita, na którą dziennikarze innych redakcji powoływali się 3 tys. razy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/onet.pl-powraca-na-pierwsze-miejsce-_najbardziej-opiniotworczych-mediow-w-polsce_,391668,artykul.html

W głównym rankingu ukazującym piętnaście najczęściej cytowanych mediów znalazły się cztery portale internetowe: Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, Money.pl, dwie stacje radiowe: RMF FM i Radio Zet, trzy telewizyjne: TVN24, Polsat News, TVP Info, oraz sześć tytułów prasowych Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Super Express, Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Polska i Fakt. Na pozycję pierwszą głównego rankingu TOP 15 powróciła redakcja Onet.pl, która od dawna utrzymuje się na szczycie zestawienia opiniotwórczych mediów, a którą w marcu wyprzedził RMF FM. Redakcja radia z kolei w kwietniu znalazła się na drugim miejscu z wynikiem 4,5 tys. powołań w innych mediach. Podium zamyka Rzeczpospolita, której pozycja wzrosła o jedno miejsce w stosunku do marca 2021 i tym samym wyprzedziła Gazetę Wyborczą.

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

W rankingu tytułów prasowych na pierwsze miejsce powraca Rzeczpospolita. Na dziennik inne media licznie powoływały się między innymi w związku z przeprowadzonym na zlecenie redakcji sondażem, w którym zapytano uczestników o to, jakiego rodzaju szczepionkę na COVID-19 preferują (34,5 proc. ankietowanych wskazało szczepionkę Pfizer/BioNTech). Drugie miejsce w kategorii zajęła Gazeta Wyborcza, na którą powoływano 1,6 tys. razy. Pozycję trzecią zajął Super Express (1,5 tys. cytowań), który wzmiankowany był między innymi w sprawie rozmowy tytułu z wicepremierem, liderem Porozumienia Jarosławem Gowinem na temat politycznej sytuacji w Zjednoczonej Prawicy. Czwarte i piąte miejsce zajmują kolejno Dziennik Gazeta Prawna (1,3 tys. wzmianek) oraz Gazeta Polska ze wzrostem aż o osiem oczek w stosunku do marca br. Zestawienie zamyka Przegląd Sportowy z liczbą 414 cytowań.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media telewizyjne

Podium kategorii zajęły kolejno TVN 24 (2,9 tys. wzmianek), Polsat News (2,2 tys. cytowań) oraz TVP Info (1 tys. powołań). Na pozycji piątej, ze wzrostem o jedną pozycję w kategorii, uplasowała się stacja TVP 1, którą licznie cytowano między innymi w związku z zawieszeniem programu „Warto rozmawiać” Jana Pospieszalskiego, po tym, jak Komisja Etyki Telewizji Polskiej stwierdziła, że jeden z odcinków o walce rządu z pandemią naruszył zasady etyki dziennikarskiej obowiązujące w stacji. Ranking zamyka stacja Polsat Sport z wynikiem 189 powołań w innych tytułach mediowych.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Pozycję najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w kraju utrzymuje RMF FM, na której informacje w tym szczególnie licznie powoływano się na wywiad w „Porannej rozmowie” Roberta Mazurka z szefem KPRM Michałem Dworczykiem, o procesie szczepień na COVID-19. Miejsce drugie rankingu zajmuje stacja Radio Zet, którą cytowano w innych 2,5 tys. razy. Media najczęściej odnosiły się między innymi do wywiadu redakcji z ministrem zdrowia Adamem Niedzielskim, który na antenie skrytykował postawę posła PiS Zbigniewa Girzyńskiego zaszczepionego poza kolejnością na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Miejsce trzecie zajęła stacja Polskie Radio 24 z liczbą 884 wzmianek w innym tytułach mediowych. Do rankingu zakwalifikowały się również dwie stacje regionalne, kolejno Radio Wrocław i Radio Kraków.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Niezmiennym liderem kategorii pozostaje Onet.pl, cytowany w kwietniu 4,9 tys. razy. Kolejno w rankingu uplasowały się również serwisy Wp.pl z liczbą 2,7 tys. wzmianek i Interia.pl z wynikiem 1,6 tys. powołań. O dwa miejsca wzrosła pozycja redakcji Businessinsider.com.pl, która między innymi przeprowadziła wywiad z szefem resortu rozwoju Jarosławem Gowinem na temat kryzysu pandemicznego w Polsce. Zestawienie zamyka tytuł OKO.press.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Miejsce pierwsze ze wzrostem o cztery pozycje zajęła Gazeta Polska, cytowana 1,1 tys. razy. Za nią tygodnik Sieci z liczbą 758 powołań. O dwie pozycje wyżej w stosunku do marca br. uplasował się Wprost (415 wzmianek), na który licznie się powoływano szczególnie w kwestii opublikowanych na łamach tygodnika informacji o zbieraniu podpisów przez działaczy mazowieckiej PO pod apelem wzywającym Borysa Budkę do ustąpienia ze stanowiska. Trzecie miejsce zajął dwutygodnik Viva!, w którym ukazał się m.in. wywiad z prezenterem TVN Piotrem Kraśko. Ranking zamyka tygodnik Do Rzeczy.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Pierwsze miejsce rankingu zajmuje magazyn Forbes, cytowany łącznie 285 razy. Kolejno drugą i trzecią pozycję zajęły tytuły: Press i Twój Styl. Na miejscu czwartym, ze wzrostem o jedno oczko w kategorii, znalazł się edukacyjny miesięcznik Perspektywy. Zestawienie zamyka zaś kwartalnik Przekrój, na który powoływano się w związku z wywiadem redakcji z Thomasem Vinterbergiem, który otrzymał nominację do Oscara za reżyserię filmu „Na rauszu”.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za kwiecień tworzą Rzeczpospolita, Dziennik Gazeta Prawna oraz Puls Biznesu. Wśród portali internetowych niezmiennie najczęściej cytowano kolejno Money.pl, Businessinsidder.com.pl, Bankier.pl, 300gospodarka.pl oraz Wnp.pl.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym w Polsce niezmiennie od dłuższego czasu pozostaje Radio Wrocław, które w kwietniu cytowane było 189 razy. Z kolei miejsce drugie ze wzrostem o trzy pozycje w rankingu zajął Głos Wielkopolski. Podium zamyka Radio Kraków z wynikiem 95 cytowań. Miejsce czwarte zajmuje Radio Gdańsk z liczbą 93 powołań w innych mediach. Do rankingu zakwalifikował się również Dziennik Bałtycki, który licznie wzmiankowano w związku jubileuszem 75-lecia aktora Andrzeja Seweryna i wywiadem, którego udzielił redakcji w 1993 roku.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764