logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

OOH jak gorąco: kreatywne wykorzystanie zmieniającej się pogody

  PR 23.07.2019, przeczytano 1217 razy
ilustracjastrzałka

Cyfrowy OOH to nie tylko umieszczanie statycznej grafiki na cyfrowym ekranie, ale medium o ogromnym potencjale marketingowym. DOOH ma wyjątkową zaletę, jaką jest możliwość aktualizowania w czasie rzeczywistym, zgodnie ze zmieniającymi się parametrami. Chcąc, aby przekaz był bardziej trafny, reklamodawcy mogą wykorzystać wiele danych, takich jak: lokalizacja, data, pora dnia, wydarzenia czy pogoda. Ostatnia z wymienionych możliwości jest jedną z najczęściej wybieranych w sezonie letnim.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ooh-jak-goraco%3A-kreatywne-wykorzystanie-zmieniajacej-sie-pogody,383333,artykul.html

Sektory, które najchętniej wykorzystują dostosowywanie komunikatów do aktualnej pogody to branża spożywcza i gastronomiczna. W końcu, kto w upalne dni nie ma ochoty na orzeźwienie w postaci lemoniady, pysznego deseru lub piwa?

Mieszkańcy Liverpoolu w tym sezonie mieli okazję obejrzeć reklamę OREO wyświetlaną w oparciu o pomiar temperatury i zmieniającą się pogodę. Kiedy na niebie zaświeciło słońce, na ekranach Clear Channel ukazywały się spoty promujące lody tej marki. Taki sposób uruchomienia kampanii pozwolił reklamodawcy nie tylko podnieść jej skuteczność w sposobie dotarcia do odbiorcy, ale także zmniejszyć koszty związane z wyświetlaniem reklamy w momencie, kiedy warunki na zewnątrz były niekorzystne.  

Kolejną firmą, która wykorzystała zmieniającą się pogodę w kampanii DOOH był McDonald’s. Znana sieć restauracji szybkiej obsługi, z okazji zbliżającego się lata, uruchomiła kampanię promującą dwa orzeźwiające napoje: „Strawberry Lemonade” i „Millionaire's Frappe”. Emisja spotów następowała w momencie, kiedy temperatura wzrosła powyżej 22 stopni Celsjusza. Jeśli temperatura przekroczyła 25 stopni, na ekranach pojawiała się nowa odsłona, która zawierała dodatkową informację z nazwą miasta oraz z aktualnym odczytem temperatury.

ilustracjastrzałka

Inną kampanią podpowiadającą, czym ugasić pragnienie w upalne dni była reklama piwa San Miguel, która kierowała odbiorców do najbliższego punktu sprzedaży. Przekaz był wyświetlany na ekranach znajdujących się w pobliżu sklepów spożywczych i pubów, które mają w swojej ofercie piwo tej marki. Dynamiczna kampania stworzona przez Pablo London była wyświetlana tylko wtedy, gdy temperatura wzrosła powyżej 18 stopni Celsjusza.

Badania przeprowadzone przez Liveposter wykazały, że wyświetlanie kontekstowych treści jest o 49% bardziej skuteczne od statycznej reklamy OOH. Rotacja różnymi komunikatami w obrębie jednej kampanii pozwala na uniknięcie zjawiska „Display blindness”, które występuje w momencie, kiedy spodziewający się nieciekawych spotów obserwatorzy nie zwracają uwagi na reklamę.

Źródło: MyLED

Dodatkowe informacje:

Autor: Diana Polska – Marketing & PR Manager w MyLED
Na podstawie: https://liveposter.com/dynamicdifference/

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764