logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

OOH jak gorąco: kreatywne wykorzystanie zmieniającej się pogody

  PR 23.07.2019, przeczytano 313 razy
ilustracjastrzałka

Cyfrowy OOH to nie tylko umieszczanie statycznej grafiki na cyfrowym ekranie, ale medium o ogromnym potencjale marketingowym. DOOH ma wyjątkową zaletę, jaką jest możliwość aktualizowania w czasie rzeczywistym, zgodnie ze zmieniającymi się parametrami. Chcąc, aby przekaz był bardziej trafny, reklamodawcy mogą wykorzystać wiele danych, takich jak: lokalizacja, data, pora dnia, wydarzenia czy pogoda. Ostatnia z wymienionych możliwości jest jedną z najczęściej wybieranych w sezonie letnim.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ooh-jak-goraco%3A-kreatywne-wykorzystanie-zmieniajacej-sie-pogody,383333,artykul.html

Sektory, które najchętniej wykorzystują dostosowywanie komunikatów do aktualnej pogody to branża spożywcza i gastronomiczna. W końcu, kto w upalne dni nie ma ochoty na orzeźwienie w postaci lemoniady, pysznego deseru lub piwa?

Mieszkańcy Liverpoolu w tym sezonie mieli okazję obejrzeć reklamę OREO wyświetlaną w oparciu o pomiar temperatury i zmieniającą się pogodę. Kiedy na niebie zaświeciło słońce, na ekranach Clear Channel ukazywały się spoty promujące lody tej marki. Taki sposób uruchomienia kampanii pozwolił reklamodawcy nie tylko podnieść jej skuteczność w sposobie dotarcia do odbiorcy, ale także zmniejszyć koszty związane z wyświetlaniem reklamy w momencie, kiedy warunki na zewnątrz były niekorzystne.  

Kolejną firmą, która wykorzystała zmieniającą się pogodę w kampanii DOOH był McDonald’s. Znana sieć restauracji szybkiej obsługi, z okazji zbliżającego się lata, uruchomiła kampanię promującą dwa orzeźwiające napoje: „Strawberry Lemonade” i „Millionaire's Frappe”. Emisja spotów następowała w momencie, kiedy temperatura wzrosła powyżej 22 stopni Celsjusza. Jeśli temperatura przekroczyła 25 stopni, na ekranach pojawiała się nowa odsłona, która zawierała dodatkową informację z nazwą miasta oraz z aktualnym odczytem temperatury.

ilustracjastrzałka

Inną kampanią podpowiadającą, czym ugasić pragnienie w upalne dni była reklama piwa San Miguel, która kierowała odbiorców do najbliższego punktu sprzedaży. Przekaz był wyświetlany na ekranach znajdujących się w pobliżu sklepów spożywczych i pubów, które mają w swojej ofercie piwo tej marki. Dynamiczna kampania stworzona przez Pablo London była wyświetlana tylko wtedy, gdy temperatura wzrosła powyżej 18 stopni Celsjusza.

Badania przeprowadzone przez Liveposter wykazały, że wyświetlanie kontekstowych treści jest o 49% bardziej skuteczne od statycznej reklamy OOH. Rotacja różnymi komunikatami w obrębie jednej kampanii pozwala na uniknięcie zjawiska „Display blindness”, które występuje w momencie, kiedy spodziewający się nieciekawych spotów obserwatorzy nie zwracają uwagi na reklamę.

Źródło: MyLED

Dodatkowe informacje:

Autor: Diana Polska – Marketing & PR Manager w MyLED
Na podstawie: https://liveposter.com/dynamicdifference/

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

7 rozwiązań dla e - commerce, które zwiększą efektywność biznesu
Optymalizacja kluczowych procesów w branży eCommerce wymaga doboru odpowiednich narzędzi do wspierania działań biznesowych. Pozwalają one m.in. polepszyć obsługę klienta, zaoszczędzić czas, zwiększyć efektywność, czy nawet skalę sprzedaży. Oto przegląd najbardziej pomocnych narzędzi dla branży eCommerce.
Światło

Typografia na co dzień (6): Światło

Ist­nieje wśród typo­gra­fów prze­ko­na­nie, iż na osta­teczną czy­tel­ność i piękno składu wpływ mają nie tyle obiekty wydru­ko­wane, co prze­strzeń pomię­dzy nimi. Podob­nie jak pustka jest pod­stawą formy, świa­tło  pomię­dzy wier­szami, wyra­zami i zna­kami jest pod­stawą typo­gra­fii. Idąc tym tro­pem, zaj­miemy się dziś odstę­pami...
Jak powstała nowa odsłona Pracuj.pl?
Użytkownicy Pracuj.pl od kilku tygodni korzystają z nowej strony głównej serwisu. Oferuje ona, oprócz zmienionego wyglądu, m.in. lepszą personalizację proponowanych ofert pracy, szybki i sprawny dostęp do ogłoszeń, lepsze dostosowanie strony do urządzeń mobilnych oraz nową wyszukiwarkę. Jak przebiegały prace nad tym projektem? Co zadecydowało o jego kształcie? O...
Internet nie zapomina? Google i prawo do bycia zapomnianym
Każdy obywatel Unii ma prawo złożyć do Google wniosek o usunięcie z wyników informacji uznanych przez niego za nieaktualne lub nieprawdziwe, a których punktem wyjścia jest jego imię i nazwisko. Jak „prawo do zapomnienia” zmieni internetowy krajobraz?
Sztuczna inteligencja wkracza do sklepów
Internetowe witryny, które pozwalają „przymierzyć” akcesoria online, reklamy dostosowane do upodobań, czy haseł wypisywanych do wyszukiwarki przez konsumentów to tylko niektóre dowody na to, że świat wirtualny wrósł już w naszą rzeczywistość. Znaczenie online’u rośnie, a rozwiązania w nim stosowane zaczynają wkraczać także do offline, coraz bardziej zmieniając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764