logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Opakowania a środowisko: Projektujesz? Przeczytaj!

   14.07.2017, przeczytano 1146 razy
ilustracjastrzałka

Przekonanie, że opakowania wpływają na stan środowiska tylko w ostatnim etapie cyklu życia na szczęście odeszło do lamusa. Obowiązująca obecnie w Europie ogólna strategia postępowania zakłada, że w pierwszej kolejności należy zapobiegać powstawaniu odpadów oraz minimalizować ich ilość.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/opakowania-a-srodowisko%3A-projektujesz-przeczytaj%21,33118,artykul.html

W odniesieniu do metod postępowania z już wytworzonymi odpadami preferowany jest recykling, potem odzysk energii, a na końcu dla odpadów, których nie da się wykorzystać przemysłowo – unieszkodliwianie np. przez deponowanie na składowiskach.

Autorka podjęła się kompleksowej analizy i opisania problemu wzajemnych związków opakowań i środowiska. Zaprezentowane podejście do powiązanych obszarów badań i doskonalenia opakowań wpisuje się w nowoczesny nurt badawczy zgodny z wytycznymi społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju.

Z rec. prof. dr hab. Małgorzaty Lisińskiej-Kuśnierz

 
Niniejsza książka podejmuje szereg aktualnych tematów związanych z coraz istotniejszym zagadnieniem ekologii opakowań w całym cyklu ich życia. W szczególności uwzględnia:

  • terminologię dotyczącą ochrony środowiska w ujęciu regulacji prawnych i normatywnych UE,
  • zrównoważony rozwój w odniesieniu do opakowań,
  • praktyczne przykłady oceny cyklu życia (LCA) dla wybranych grup opakowań oraz wskaźniki emisji gazów cieplarnianych (carbon footprint).


Prezentuje ponadto kierunki rozwoju przemysłu opakowaniowego i omawia zasady projektowania oraz oznakowywania opakowań z uwzględnieniem ochrony środowiska. Pomyślana jest więc jako kompendium wiedzy o ekologicznych aspektach projektowania, produkcji oraz cyklu życia opakowań.

O autorce

Hanna Żakowska, prof. COBRO, dr hab. nauk ekonomicznych w zakresie towaroznawstwa (Wydział Towaroznawstwa Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu), zastępca dyr. ds. naukowych w COBRO – Instytucie Badawczym Opakowań w Warszawie. Autorka licznych prac badawczo-rozwojowych, ekspertyzowych oraz publikacji z następujących dziedzin: opakowania, gospodarka odpadami opakowaniowymi, systemy recyklingu i odzysku odpadów opakowaniowych, sozologia opakowań, ekologistyka, logistyka odzysku, opakowania z biotworzyw, w tym biodegradowalne, ocena cyklu życia (LCA) i badania wskaźników emisji gazów cieplarnianych (carbon footprint) materiałów opakowaniowych oraz opakowań, zrównoważony rozwój w zakresie cyklu życia opakowań, projektowanie opakowań (ponad 450 publikacji, w tym 6 wydawnictw książkowych).


Wydawnictwo objęte jest patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Wydawnictwo Naukowe PWN SA

Dodatkowe informacje:

Tytuł: Opakowania a środowisko. Wymagania, standardy, projektowanie, znakowanie
Wydanie: Wyd. 1
Autor: Żakowska Hanna
Liczba stron: 300
ISBN: 978-83-01-19481-9
Format: B5
Oprawa: miękka
Cena: 69 zł

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations
55% specjalistów zajmujących się komunikacją uważa, że w bieżącym roku organizacjom, dla których pracują może zagrażać kryzys.
Influenza. Mroczny świat influencerów: Jakub Wątor prześwietla branżę influencerską
10 kwietnia swoją premierę ma książka Jakuba Wątora „Influenza. Mroczny świat influencerów” wydana przez Wydawnictwo Agora. Autor prześwietla polską branżę influencerską i przygląda się karierom wpływowych twórców internetowych, m.in. Friza, Boxdela, Fagaty, Krzysztofa Gonciarza, Marty Linkiewicz, Żurnalisty, Andziax i wielu...
Raport Aplikuj.pl o upskillingu i reskillingu
Według danych z najnowszego raportu Aplikuj.pl radykalna modyfikacja kariery zawodowej jest zjawiskiem równie częstym, co rozwój na obecnym stanowisku. Czy możemy już mówić o nowym trendzie na polskim rynku pracy? IAB Polska oraz Standard kwalifikacji digital marketingowych DIMAQ zostali patronami honorowymi raportu.
 Marketing w wyszukiwarkach dla NGO - poradnik
O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać? Jak reklamować swoją organizację bez nadwerężania budżetu? Grupa Robocza SEM IAB Polska opracowała pierwszy przewodnik po marketingu w wyszukiwarkach skierowany do specjalistów z organizacji pozarządowych.
Jak reklamować organizację w internecie bez dużego budżetu? Poradnik
Widoczność w internecie to dziś „być albo nie być” nie tylko dla podmiotów komercyjnych, ale także dla organizacji pozarządowych, których model finansowania nie pozwala na przeznaczanie dużych budżetów na marketing. Tzw. trzeci sektor nie jest jednak skazany na internetowy niebyt. Przeciwnie, eksperci Grupy Roboczej SEM IAB Polska podpowiadają...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764