logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Opakowanie, które przyciąga wzrok

  PR 22.07.2021, przeczytano 1157 razy
ilustracjastrzałka

W epoce rosnącego znaczenia sprzedaży online coraz większą uwagę zwraca się nie tylko na same produkty, ale też na ich opakowania. Aby odpowiedzieć na zapotrzebowania sprzedawców, Canon i Akonda stworzyły pakiet rozwiązań produkcyjnych Digital Box Factory.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/opakowanie%2C-ktore-przyciaga-wzrok,392363,artykul.html

Nieważne, czy pakuje się buty, komputer, czy żywność. Digital Box Factory to kompletna linia do druku cyfrowego i post-processingu wysoko uszlachetnionych opakowań. Przy jej pomocy można w prosty i niedrogi sposób stworzyć kartonowe opakowanie do każdego rodzaju produktu.

Całość rozwiązania składa się z czterech elementów. Pierwszy to nowatorskie oprogramowanie do tworzenia projektów opakowań, dostarczone przez firmę Akonda. Kiedy projekt jest już gotowy, następuje etap drugi - wydruk na urządzeniu kolorowym (w tym przypadku użytkownicy otrzymują do dyspozycji urządzenie z uznanej linii Canon imagePRESS). Po wydruku następuje uszlachetnienie, czyli pokrycie folią, złocenie lub srebrzenie. Ostatni krok to wykorzystanie nowoczesnego plotera tnącego i przygotowanie opakowania do wysyłki.

Rezultat? Atrakcyjne, przyciągające wzrok, wysoko uszlachetnione opakowania.

– Jakość końcowego produktu to dla nas priorytet – przekonuje Michał Młynarczyk, Professional Print Product Manager w Canon Polska. – Jednocześnie chcieliśmy zaproponować rozwiązanie szybkie oraz intuicyjne, niewymagające od klienta brania udziału w specjalistycznych szkoleniach. Dlatego połączyliśmy wszystkie wymienione elementy w jedną, intuicyjną linię produkcyjną, dostępną cenowo dla każdej drukarni i każdego przedsiębiorcy zajmującego się sprzedażą wysyłkową na większą skalę – dodaje.

Boom branży opakowań trwa

To ważna innowacja, bo rynek opakowań od lat dynamicznie rośnie nie tylko w Polsce, ale i w całej Unii Europejskiej. Jak szacują analitycy Santander Bank Polska, prognozowany wzrost przychodów branży wyniesie w skali rocznej 6,8 proc. (licząc w perspektywie do 2025 roku). Szczególnie widoczny jest dynamiczny trend wzrostu produkcji opakowań z papieru i tektury. Na coraz większe wykorzystanie papieru wpływają nie tylko unijne regulacje dotyczące rezygnacji z jednorazowego plastiku, ale też trendy konsumenckie. Nie bez znaczenia pozostaje wpływ pandemii COVID-19, która znacznie zwiększyła zapotrzebowanie na dostawy żywności (bo to właśnie gastronomia odpowiada dziś aż za 62 proc. zużycia wszystkich produkowanych w Polsce opakowań).

Analitycy zwracają jednak uwagę, że ten boom ma także swoje szare strony. Dotychczasowe technologie produkcji opakowań wymagały przygotowywania pudełek „na zapas” w większym, bardziej opłacalnym nakładzie. A to powodowało konieczność długotrwałego ich magazynowania i kładło się cieniem na kwestie związane z ekologią.

– Dzięki wdrożeniu Digital Box Factory, klienci uzyskują możliwość druku opakowań na żądanie, w dowolnym momencie i w dowolnej liczbie – zauważa Michał Młynarczyk. – W ten sposób niwelujemy konieczność wielotygodniowego magazynowania oraz nie ma ryzyka, że niewykorzystane opakowania będą musiały być wyrzucone. A to dobra wiadomość zarówno dla środowiska, jak i dla portfeli naszych klientów – podkreśla ekspert.

Wyróżnić się w pamięci klienta

Co więcej, dzięki wdrożeniu własnej linii produkcyjnej, przedsiębiorcy zyskują możliwość tworzenia krótkich serii opakowań. W przypadku druku cyfrowego nie są wymagane żadne minimalne nakłady, dlatego opłacalne może być tworzenie opakowań nawet w nakładzie jednej sztuki. To szczególne ułatwienie w przypadku produktów luksusowych, które mogą teraz dotrzeć do klientów w spersonalizowanym opakowaniu.

– Bardzo istotnym elementem linii Digital Box Factory jest troska o środowisko – dzięki wykorzystaniu druku cyfrowego nie ma minimalnych nakładów, więc nie produkujemy na zapas, realizujemy produkcje na bieżąco więc nie ma ryzyka zmiany składu produktu, logotypów, projektu graficznego, dyktowanych przepisami niezbędnych oznaczeń na opakowaniach przez co cały „zapas” musi trafić na makulaturę. Dodatkowo uszlachetnienia dostępne w procesie umożliwiają, poza zwiększeniem atrakcyjności opakowania, zabezpieczenie produktu przez falsyfikacją. Nałożenie folii holograficznej skutecznie uniemożliwi prostą realizację kopii opakowania, co w przypadku dóbr luksusowych ma często krytyczne znacznie – komentuje Dominik Szulim, współwłaściciel Akonda.

Intuicyjne oprogramowanie projektowe w połączeniu z licznymi opcjami post-processingu, takimi jak srebrzenie, złocenie, wykorzystanie folii błyszczących, matowych albo soft-touch, umożliwia produkcję nieograniczoną niemal niczym, prócz wyobraźni. Użytkownicy Digital Box Factory otrzymują więc bezcenną możliwość wyróżnienia się w pamięci klientów.

– Liczne badania rynku wskazują, że najważniejsza w branży druku jest dziś inwencja. Aby dotrzeć do nowych odbiorców, drukarze i przedsiębiorcy powinni stawiać na wykorzystanie nowych materiałów i sposobów przekazu. My, jako Canon, staramy się w ich tym wesprzeć. Mamy zatem nadzieję, że Digital Box Factory będzie nie tylko konkretnym technicznym wsparciem dla drukarzy i przedsiębiorców, ale też inspiracją – podsumowuje Michał Młynarczyk.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Cele dekarbonizacyjne Group One zaakceptowane przez SBTi
Polska niezależna grupa marketingowo-technologiczna Group One jako pierwsza firma z sektora mediowego w Polsce przeszła przez naukową weryfikację celów dekarbonizacji i otrzymała od międzynarodowej inicjatywy Science Based Targets initiative (SBTi) akceptację średniookresowych celów klimatycznych. Tylko 34 przedsiębiorstwa w Polsce jak dotąd dołączyły do grupy certyfikowanych...
SMAKuj życie z Eduscho - jesienna odsłona kampanii marki
Eduscho, marka kawowa z portfolio Tchibo, która w marcu br. zadebiutowała na polskim rynku, zaprezentowała nową, jesienną odsłonę komunikacji marketingowej. Tym razem skupia się na smaku i buduje skojarzenia z chwilami radości i wytchnienia, których każdy z nas poszukuje. Wielokanałowe działania mają inspirować konsumentów do codziennego SMAKowania...
Kierunek Kreatywny przygotował kampanię dla dewelopera Ekopark
Od połowy października ruszyła kampania „Wysokie wymagania” krakowskiego dewelopera Ekopark. Kampania podejmuje temat wyboru mieszkania z szerokiej oferty marki. Strategia komunikacji została oparta o pokazanie dopasowania mieszkania do konkretnych wymogów dane klienta. Jak piszą twórcy kampanii, agencja Kierunek Kreatywny: “Bo nie jest ważne, ile...
Mediaplus wygrał przetarg na obsługę mediową Bosch
Agencja mediowa Mediaplus (Group One) rozpoczyna współpracę z marką Bosch, czołowym producentem sprzętu AGD, w zakresie strategii, planowania i zakupu wszystkich mediów. To wynik wygranego międzynarodowego przetargu przez grupę Mediaplus International na obsługę budżetu na 38 światowych rynkach.
Zakładamy się… w kampanii Durex i Sexedpl
„Zakładamy się…” – tak Durex we współpracy z SEXEDPL zachęca do skupienia uwagi na bliskości i bezpieczeństwie podczas sytuacji intymnych. Bezpieczeństwo może zapewnić Durex Invisible – najcieńsze prezerwatywy w portfolio marki, gdyż jedynie prezerwatywa chroni zarówno przed nieplanowaną ciążą, jak i przed chorobami przenoszonymi...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764