logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Opakowanie pomaga zdobyć klienta w e-sklepie

  PR 30.11.2022, przeczytano 808 razy
ilustracja

Grudzień to bez wątpienia najważniejszy miesiąc w kalendarzu e-commerce. Wpływ na to mają nie tylko sezonowe wyprzedaże czy Święta Bożego Narodzenia, ale także liczne okazje, które na stałe zagościły w świadomości konsumentów i przez wielu traktowane są jako doskonały moment na zakup gwiazdkowych upominków. Warto wykorzystać tę okazję, aby maksymalnie zintensyfikować sprzedaż oraz pozyskać nowych klientów i zatrzymać obecnych. Jednym ze sposobów jest właściwy dobór paczek, bo to właśnie w Święta opakowanie nabiera szczególnego znaczenia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/opakowanie-pomaga-zdobyc-klienta-w-e-sklepie,398183,artykul.html

Schyłek roku to idealna okazja dla e-sklepów, które chcą maksymalnie zintensyfikować sprzedaż oraz skupić się na pozyskiwaniu nowych klientów i zatrzymaniu obecnych. Na co zwrócić więc uwagę? W tym momencie istotną rolę mogą odgrywać nie tylko ceny, ale również relacje z konsumentami, dlatego jest to doskonały czas na podkreślenie wizerunku i wartości marki. Z pewnością jedną z kluczowych kwestii będzie tu właściwy dobór opakowań. Ich funkcja od dawna nie jest wyłącznie czysto użytkowa, są też ważnym nośnikiem informacji. E-sklepy, zwłaszcza w ostatnim kwartale roku, powinny ze szczególną uwagą przyjrzeć się procesom przygotowywania zamówień do wysyłki, zwłaszcza w formie prezentu i zastanowić się, co zrobić, aby paczki były nie tylko bardziej atrakcyjne wizualnie, ale i ekologiczne.

Ekologiczne zakupy świąteczne w e-commerce

Czas zakupowego szaleństwa to idealny moment, aby zawalczyć o zdobycie klientów, którzy na co dzień nie kupują w sieci, poprzez przekonanie ich, że taka forma zakupów może być zarówno wygodna, jak i przyjazna środowisku. Z Raportu E-commerce 2022 przeprowadzonego przez Polskie Badania Internetu oraz IAB Polska wynika, że niemal dla połowy badanych wpływ jaki na środowisko wywiera forma dostawy i zwrotu jest bardzo ważny (20 proc.) lub ważny (26 proc.), a najczęściej wskazywały na to kobiety.[1] Ponadto coraz więcej konsumentów dostrzega problem komercjalizacji Świąt oraz tego, że są one czasem bezrefleksyjnego konsumowania dóbr. Z zeszłorocznego badania ING Consumer Survey wynika, że aż 30 proc. respondentów zamierza skupić się na prezentach i produktach ekologicznych w okresie świątecznym.[2] Warto więc wprowadzać opakowania wielorazowe, biodegradowalne lub kompostowalne oraz przyjazne dla środowiska wypełniacze, aby spełnić oczekiwania klientów oraz budować pozytywny wizerunek marki.

– Niezwykle cieszy nas fakt, że zainteresowanie ekologicznymi alternatywami ozdobnych pudełek na podarunki z roku na rok rośnie. Właściciele biznesów zdają sobie sprawę, że kupujący w sieci są coraz bardziej nastawieni na ekologię i chcą kupować od marek, które są społecznie odpowiedzialne, także – a być może przede wszystkim – w okresie Świąt Bożego Narodzenia – mówi Jarosław Kamiński, prezes RAJA Polska, europejskiego lidera w dystrybucji opakowań wysyłkowych.

Przyjazne dla środowiska pakowanie to nie tylko ekologiczne materiały

Warto jednak zdawać sobie sprawę z faktu, że ekologiczne pakowanie nie opiera się jedynie na używaniu produktów z papieru lub tektury, które rozkładają się szybciej niż plastik. Oczywiście zmniejszają one liczbę produkowanych odpadów, jednak wysyłka to proces, na który składa się wiele elementów. Ogromne znaczenie ma sam transport, bo to właśnie on powoduje emisję CO2. Aby ją redukować, należy odpowiednio dobierać format opakowania do wysyłki. Dzięki temu w trakcie jednego kursu doręczyciel jest w stanie przewozić więcej przesyłek, co ogranicza ślad węglowy.

– Dobrym i skutecznym rozwiązaniem jest także wybór opakowań, które można ponownie użyć. Są one wyposażone w podwójny pasek samoprzylepny. W takcie pierwszej wysyłki używa się pierwszego, a w razie chęci zwrotu lub wykorzystania jeszcze raz, nie trzeba kupować kolejnego opakowania można użyć drugiego paska. Zmniejsza to ilość produkowanych odpadów i jest wygodne dla klientów, w przypadku potrzeby zwrotu zamówienia – mówi Jarosław Kamiński, prezes RAJA Polska.

Okres świąteczny jest jednym z najbardziej wymagających dla e-commerce, ale również jest to czas największych zysków. Właśnie w tym momencie szczególnie ważne jest skupienie się na satysfakcji klienta, bo dzięki temu e-sklep buduje relacje z konsumentami, które mogą przynosić zyski przez cały rok. Użycie ekologicznych opakowań dobrej jakości i troska o środowisko jest dobrym sposobem na budowanie pozytywnego wizerunki firmy i jej relacji z klientami.

Źródło: RAJA Polska

www.rajapack.pl

Dodatkowe informacje:

[1] IAB Polska, Raport E-commerce 2022, https://www.iab.org.pl/aktualnosci/raport-e-commerce-2022-juz-dostepny/
[2] ING BANK ŚLĄSKI S.A., Finanse Polaków a Boże Narodzenie – najnowsze badanie ING, https://media.ing.pl/informacje-prasowe/926/pr/715100/finanse-polakow-a-boze-narodzenie-najnowsze-badanie-ing

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak marki kuszą festiwalowiczów
Festiwale muzyczne przeżywają w Polsce prawdziwy rozkwit. Organizatorzy zaskakują nowatorskimi rozwiązaniami i konkurują w ściąganiu największych gwiazd. Na największych polskich festiwalach jak Pol’and’Rock, Open’er Festival czy Orange Warsaw Festival poziom organizacji jest na światowym poziomie. Ale zaplecze to nie wszystko.
Prawie połowa kupujących deklaruje, że wygląd strony jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o ich postrzeganiu wiarygodności firmy.[1] Jak zatem budować uniwersalne projekty stron, które nie zginą w morzu im podobnych? Odpowiadają eksperci marki Shoper.
Jak uniknąć pracy za darmo jako freelancer?
Z najnowszego raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że 259 tys. polskich firm nie płaci swoim kontrahentom, a ich sumaryczne przeterminowane należności wynoszą 9,89 mld zł. Problemy z płatnościami w dużym stopniu dotykają niezależnych freelancerów, którzy w priorytetach płatności wielu firm plasują się na samym końcu. Jakie możliwości zabezpieczenia...
Slodkie o wyzwaniach klimatycznych i przyszłości czekolady
Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu produkcji, a także konsumpcji czekolady. Wzrasta świadomość konieczności ochrony środowiska i walki ze zmianami klimatycznymi, co skłania producentów czekoladowych słodkości, do podejmowania działań na...
Przepis na... restaurację. Jak zaprojektować wnętrze ze smakiem?
Architektura jest sztuką użytkową, ale wcale to nie oznacza, że nie ma w niej miejsca na kreatywność. Wręcz przeciwnie – to właśnie prace, w których do głosu dochodzą pomysłowość i niczym nieskrępowana wyobraźnia mogą liczyć na sukces. Sekrety swoich projektów zdradza Kacper Gronkiewicz, znany architekt, autor wielu uznanych projektów wnętrz, w tym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764