logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Opakowanie pomaga zdobyć klienta w e-sklepie

  PR 30.11.2022, przeczytano 408 razy
ilustracja

Grudzień to bez wątpienia najważniejszy miesiąc w kalendarzu e-commerce. Wpływ na to mają nie tylko sezonowe wyprzedaże czy Święta Bożego Narodzenia, ale także liczne okazje, które na stałe zagościły w świadomości konsumentów i przez wielu traktowane są jako doskonały moment na zakup gwiazdkowych upominków. Warto wykorzystać tę okazję, aby maksymalnie zintensyfikować sprzedaż oraz pozyskać nowych klientów i zatrzymać obecnych. Jednym ze sposobów jest właściwy dobór paczek, bo to właśnie w Święta opakowanie nabiera szczególnego znaczenia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/opakowanie-pomaga-zdobyc-klienta-w-e-sklepie,398183,artykul.html

Schyłek roku to idealna okazja dla e-sklepów, które chcą maksymalnie zintensyfikować sprzedaż oraz skupić się na pozyskiwaniu nowych klientów i zatrzymaniu obecnych. Na co zwrócić więc uwagę? W tym momencie istotną rolę mogą odgrywać nie tylko ceny, ale również relacje z konsumentami, dlatego jest to doskonały czas na podkreślenie wizerunku i wartości marki. Z pewnością jedną z kluczowych kwestii będzie tu właściwy dobór opakowań. Ich funkcja od dawna nie jest wyłącznie czysto użytkowa, są też ważnym nośnikiem informacji. E-sklepy, zwłaszcza w ostatnim kwartale roku, powinny ze szczególną uwagą przyjrzeć się procesom przygotowywania zamówień do wysyłki, zwłaszcza w formie prezentu i zastanowić się, co zrobić, aby paczki były nie tylko bardziej atrakcyjne wizualnie, ale i ekologiczne.

Ekologiczne zakupy świąteczne w e-commerce

Czas zakupowego szaleństwa to idealny moment, aby zawalczyć o zdobycie klientów, którzy na co dzień nie kupują w sieci, poprzez przekonanie ich, że taka forma zakupów może być zarówno wygodna, jak i przyjazna środowisku. Z Raportu E-commerce 2022 przeprowadzonego przez Polskie Badania Internetu oraz IAB Polska wynika, że niemal dla połowy badanych wpływ jaki na środowisko wywiera forma dostawy i zwrotu jest bardzo ważny (20 proc.) lub ważny (26 proc.), a najczęściej wskazywały na to kobiety.[1] Ponadto coraz więcej konsumentów dostrzega problem komercjalizacji Świąt oraz tego, że są one czasem bezrefleksyjnego konsumowania dóbr. Z zeszłorocznego badania ING Consumer Survey wynika, że aż 30 proc. respondentów zamierza skupić się na prezentach i produktach ekologicznych w okresie świątecznym.[2] Warto więc wprowadzać opakowania wielorazowe, biodegradowalne lub kompostowalne oraz przyjazne dla środowiska wypełniacze, aby spełnić oczekiwania klientów oraz budować pozytywny wizerunek marki.

– Niezwykle cieszy nas fakt, że zainteresowanie ekologicznymi alternatywami ozdobnych pudełek na podarunki z roku na rok rośnie. Właściciele biznesów zdają sobie sprawę, że kupujący w sieci są coraz bardziej nastawieni na ekologię i chcą kupować od marek, które są społecznie odpowiedzialne, także – a być może przede wszystkim – w okresie Świąt Bożego Narodzenia – mówi Jarosław Kamiński, prezes RAJA Polska, europejskiego lidera w dystrybucji opakowań wysyłkowych.

Przyjazne dla środowiska pakowanie to nie tylko ekologiczne materiały

Warto jednak zdawać sobie sprawę z faktu, że ekologiczne pakowanie nie opiera się jedynie na używaniu produktów z papieru lub tektury, które rozkładają się szybciej niż plastik. Oczywiście zmniejszają one liczbę produkowanych odpadów, jednak wysyłka to proces, na który składa się wiele elementów. Ogromne znaczenie ma sam transport, bo to właśnie on powoduje emisję CO2. Aby ją redukować, należy odpowiednio dobierać format opakowania do wysyłki. Dzięki temu w trakcie jednego kursu doręczyciel jest w stanie przewozić więcej przesyłek, co ogranicza ślad węglowy.

– Dobrym i skutecznym rozwiązaniem jest także wybór opakowań, które można ponownie użyć. Są one wyposażone w podwójny pasek samoprzylepny. W takcie pierwszej wysyłki używa się pierwszego, a w razie chęci zwrotu lub wykorzystania jeszcze raz, nie trzeba kupować kolejnego opakowania można użyć drugiego paska. Zmniejsza to ilość produkowanych odpadów i jest wygodne dla klientów, w przypadku potrzeby zwrotu zamówienia – mówi Jarosław Kamiński, prezes RAJA Polska.

Okres świąteczny jest jednym z najbardziej wymagających dla e-commerce, ale również jest to czas największych zysków. Właśnie w tym momencie szczególnie ważne jest skupienie się na satysfakcji klienta, bo dzięki temu e-sklep buduje relacje z konsumentami, które mogą przynosić zyski przez cały rok. Użycie ekologicznych opakowań dobrej jakości i troska o środowisko jest dobrym sposobem na budowanie pozytywnego wizerunki firmy i jej relacji z klientami.

Źródło: RAJA Polska

www.rajapack.pl

Dodatkowe informacje:

[1] IAB Polska, Raport E-commerce 2022, https://www.iab.org.pl/aktualnosci/raport-e-commerce-2022-juz-dostepny/
[2] ING BANK ŚLĄSKI S.A., Finanse Polaków a Boże Narodzenie – najnowsze badanie ING, https://media.ing.pl/informacje-prasowe/926/pr/715100/finanse-polakow-a-boze-narodzenie-najnowsze-badanie-ing

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Ja bym zapytał, gdzie są produkowane i skąd pochodził surowiec.
Ekologia jest ważna, ale ważniejsze jest, by wspierać lokalnych przedsiębiorców, a pomijać importerów.

avatar użytkownika
,

Firmy z reguły chętnie korzystają z takiej możliwości, która bywa okazją by oprzeć na niej działania wizerunkowe. Pod warunkiem że istnieją lokalni przedsiębiorcy oferujący porównywalny produkt.  

avatar użytkownika
,

Istnieli, gdy przedsiębiorca poza pozornym zyskiem widział też rynek jako miejsce, w którym nie tylko kupuje, ale też sprzedaje, a dostawca dostawcy często bywa odbiorcą.

Dzięki importerom, za kilka lat będziemy pustynią.
  

Najnowsze w tym dziale

Aplikacje mobilne szansą dla e-commerce w 2023 roku
Zdaniem ekspertów z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, firmy rozwijające sprzedaż w internecie powinny zwrócić się w tym roku w stronę aplikacji mobilnych, które zapewniają duże możliwości konwersji i bardziej spersonalizowane doświadczenia zakupowe.
Od 2020 roku można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania mobile gamingiem. Jeszcze kilka lat temu gry mobilne uznawane były za niszową rozrywkę dla gamingowych geeków, a dzisiaj są w mainstreamie i królują na każdym poziomie – od ilości pobranych gier po zyski, które generują. Według Newzoo rynek gier mobilnych pozostaje najbardziej dochodowym...
Połączenie działań CX i EX kluczem do budowania konkurencyjności biznesu
Pracownicy budują najbardziej wartościową relację z klientem i to oni mają ogromny wpływ na doświadczenia odbiorców marki. Dlatego właśnie tak istotny staje się EX (Employee Experience), który przy ścisłej współpracy z CX (Customer Expierence), coraz częściej jest uwzględniany przy tworzeniu strategii rozwoju biznesu. Zadbanie o tworzenie pozytywnych...
63 procent menedżerów twierdzi, że pozytywne doświadczenia klientów (CX) będą ważniejsze w 2023 roku, niż jeszcze rok wcześniej. Wynika to m.in. z faktu, iż 3/4 klientów deklaruje, że wyda więcej, także w kryzysie, na zakupy w firmach, które dbają o nich. Jednak, budowanie pozytywnych doświadczeń klientów, nie jest dziś możliwe bez...
Budowanie marki pracodawcy było bardzo ważne dla firm w 2022 roku. Dlaczego? Przedsiębiorstwa w ten sposób walczyły z brakiem zaangażowania pracowników, zjawiskiem quiet quittingu czy zrujnowaną reputacją. Dobrze rozwinięte działania z obszaru employer brandingu umożliwiają zdobycie przewagi konkurencyjnej. 2022 rok był czasem, gdy wielu pracodawców zauważyło...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764