logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Open Mobi z systemem Adquery – nowy wymiar reklamowego paywalla

  PR 13.05.2020, przeczytano 811 razy

Agencja digitalowa Open Mobi poszerza portfolio o usługę Questvertisingu i uruchamia system do prowadzenia reklamowego paywalla – adQuery. Wydawcy mogą teraz korzystać z nowego narzędzia do monetyzacji ruchu, a marki zyskują pewne i precyzyjne dotarcie z kampanią do grupy docelowej. Agencja jest jedynym dostawcą usługi w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/open-mobi-z-systemem-adquery-%E2%80%93-nowy-wymiar-reklamowego-paywalla,386989,artykul.html

AdQuery to system umożliwiający wprowadzenie na stronach internetowych tzw. miękkiego paywalla, który najprościej można opisać jako bramkę reklamową. „Walutą” za dostęp do treści jest odpowiedź użytkownika w ankiecie. Osoba, która chce przeczytać cały artykuł w serwisie wydawcy, musi najpierw poświęcić czas na obejrzenie reklamy, a następnie odpowiedzieć na krótkie pytanie z nią związane.

– W celu przyciągnięcia uwagi użytkownika i uzyskania rzeczywistego zaangażowania, wykorzystujemy Questvertising. To połączenie reklamy z zadaniem-quizem, które sprawdza, czy odbiorca zapoznał się z kreacją ze zrozumieniem. Zadane pytanie jest proste i nawiązuje do treści reklamy, a nagrodą za prawidłową odpowiedź jest darmowy dostęp do artykułu na stronie – wyjaśnia Marek Naruszewicz, Sales Director Open Mobi. – Niewątpliwą zachętą dla użytkowników jest również możliwość wsparcia w ten sposób szczytnego celu. 1% wartości każdej obejrzanej kreacji trafi do wybranych organizacji charytatywnych – dodaje.

Emitowana poprzez adQuery kampania nie podlega zjawisku ślepoty bannerowej i skutecznie dociera do grupy docelowej. Taka forma promocji jest lepiej odbierana przez użytkownika niż tradycyjna wersja reklamy i zapewnia kilkukrotnie wyższą rozpoznawalność marki1. Dodatkowo, adQuery pozwala na precyzyjne targetowanie przekazu. Jest to możliwe dzięki integracji systemu ze stroną wydawcy oraz z zewnętrznymi serwerami DMP.

Reklamodawca korzystający z adQuery otrzymuje dostęp do specjalnego panelu w systemie i znajdujących się w nim statystyk m.in. viewability reklamy, ilości odsłon, ilości kliknięć w reklamę, liczby unikalnych użytkowników, ilości poprawnych odpowiedzi czy długości odtworzeń, jeśli reklama miała format wideo. Ma także pewność, że jego kampania będzie wyświetlać się wyłącznie na stronach internetowych zweryfikowanych przez Open Mobi pod kątem bezpieczeństwa marki. I co istotne, na wyniki kampanii nie wpłynie działanie botów.

Z perspektywy właściciela strony internetowej, adQuery może być natomiast alternatywą do płatnych subskrypcji i dodatkowym sposobem na monetyzację ruchu. – Wydawca serwisu zarabia na dostępie do treści w nim publikowanych, ale bez sięgania do kieszeni czytelników. Jest to szczególnie istotne w czasach kryzysu wywołanego pandemią, kiedy każdy mocno pilnuje swojego budżetu – mówi mówi Eliza Durnakowska, General Director Open Mobi. – Taki miękki paywall ma jeszcze inną zaletę. Jest odporny na adblocki i pozwala zarobić wydawcy więcej niż z tradycyjnych reklam odsłonowych – zwraca uwagę.

Sama integracja z systemem adQuery jest prosta, wystarczy dodanie do strony odpowiedniego kodu. Wydawca otrzymuje wówczas dostęp do dedykowanego panelu, który umożliwia mu samodzielne dodawanie kolejnych podstron otwartych na usługę Questvertisingu. Może też ustalać, przy których treściach i w którym miejscu pojawi się bramka reklamowa. Dysponuje przy tym szeregiem statystyk związanych z kampaniami realizowanymi poprzez adQuery, jak np. ilość odsłon, ilość kliknięć w reklamę czy liczba unikalnych użytkowników. Może więc na bieżąco sprawdzać, przy których artykułach czytelnicy są bardziej skłonni skorzystać z tego miękkiego paywalla, a które przyciągają zdecydowanie mniej uwagi. To ułatwia planowanie tematów kolejnych materiałów na stronę.

Open Mobi finalizuje umowy z pierwszymi wydawcami.

Źródło: Open Mobi

www.openmobi.pl

Dodatkowe informacje:

1. Prof. Dariusz Doliński, dr hab. Tomasz Grzyb, Questvertising - nowe podejście do reklamy online. Podsumowanie wyników badań, SWPS, Adquesto, str. 3,5, 2019 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764