logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Operacja Frantic 7: Epizody z Powstania w kampanii PFN dla obcokrajowców

  PR 02.08.2018, przeczytano 1355 razy
ilustracjastrzałka

W związku z obchodami 74. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego rusza przygotowana przez Polską Fundację Narodową kampania informacyjno-edukacyjna. Kampania, obok historii Powstania Warszawskiego, skoncentruje się m.in. na największej, jednorazowej akcji zrzutów w ramach Operacji Frantic 7, przeprowadzonej przez siły powietrzne Armii Amerykańskiej 18 września 1944 r. Działania komunikacyjne skierowane są przede wszystkim do mieszkańców Europy Zachodniej i USA.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/operacja-frantic-7%3A-epizody-z-powstania-w-kampanii-pfn-dla-obcokrajowcow,37470,artykul.html

Powstanie Warszawskie, które rozpoczęło się 1 sierpnia 1944 r. było największym zrywem niepodległościowym zorganizowanym przez państwo podziemne na terenie okupowanej przez Niemców Europy w czasie II wojny światowej. Przez 63 dni walk, Polacy walczyli o własnych siłach, otrzymując jedynie niewielkie wsparcie w ramach akcji zrzutowych organizowanych przez aliantów. Pomoc, choć niewystarczająca, była mocnym wyrazem solidarności aliantów z walcząca Warszawą. Największa operacja zrzutowa w ramach operacji Frantic 7 została przeprowadzona przez siły powietrzne Armii Amerykańskiej 18 września 1944 r. Tego dnia w samo południe nad walczącą Warszawą pojawiło się 107 latających fortec – amerykańskich samolotów B-17.

- Celem naszej kampanii jest pokazanie opinii międzynarodowej, szczególnie tej w Stanach Zjednoczonych, że polska armia, wypełniając sojuszniczy obowiązek wobec aliantów, walczyła nie tylko na wszystkich frontach; również w kraju trwał zażarty opór przed niemieckim okupantem. Zdajemy sobie sprawę, że opowiadanie o polskiej historii tym, którzy jej nie znają, musi być przeprowadzone tak, aby pobudzić emocje odbiorcy i zainteresować opowieścią. Takim ciekawym wątkiem w opowiadanej przez nas historii Powstania Warszawskiego jest operacja Frantic 7, największa, najbardziej spektakularna operacja zrzutów z pomocą dla walczącej Warszawy – mówi Członek Zarządu Polskiej Fundacji Narodowej Robert Lubański.

Głównym elementem kampanii jest film animowany, zrealizowany przez zespół studia kreatywnego TenGent, opowiadający a operacji Frantic 7. Na potrzeby kampanii przygotowana została także strona internetowa www.1944uprising.com na której opisana jest historia operacji, przedstawione relacje świadków, w tym wspomnienia Gen. Tadeusza Bora Komorowskiego. Strona wzbogacona jest o koloryzowane zdjęcia z Powstania Warszawskiego, udostępnione na potrzeby kampanii przez Mikołaja Kaczmarka.

Kampania informacyjna będzie realizowana od 1 sierpnia do 10 sierpnia 2018 r. w mediach społecznościowych oraz na wielu portalach polskich i zagranicznych m.in: CNN, BBC, France24, The New York Times, WP, Onet, Wprost, Do Rzeczy i in.

Źródło: Polska Fundacja Narodowa

www.pfn.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Szok” by Blik – nowa piosenka Igo inspirowana tytułami przelewów na telefon
20 października wieczorem miała miejsce premiera najnowszej piosenki Igora Walaszka - Igo, która stworzona została we współpracy z użytkownikami BLIKA. Tekst piosenki wykorzystuje słowa z tytułów przelewów na telefon BLIK.
Julia Ożyjiwska przechodzi z Reprise Media do Kamikaze
Zespół agencji Kamikaze wzmocniła Julia Ożyjiwska. Przechodzi z agencji Reprise Media Poland, gdzie pracowała jako SEM Coordinator. W Kamikaze obejmuje stanowisko Paid Media Lead i będzie zarządzać teamem mediowym agencji. To drugi ważny dla agencji transfer w ostatnich tygodniach, mający miejsce równocześnie z przejściem Krzysztofa Flisa z Golden Submarine do...
Neo-Angin odświeża wizerunek w nowej kampanii
Pod hasłem „Twój lek antyseptyczny” wystartowała nowa kampanii marki neo-angin. Przygotowaniem i realizacją kampanii zajęła się agencja kreatywna Chromatique.
Nowość w ofercie Api: owalne drukarki sitodrukowe
API.PL rozszerza ofertę maszyn sitodrukowych marki ROQ o drukarki owalne. Urządzenia posiadają bezbłędny system indeksacji oraz precyzyjny rejestr. Ich konstrukcja umożliwia szybkie przezbrajanie i pasowanie. Pozwalają drukować większą ilość kolorów oraz większe standardowe i niestandardowe formaty. Drukarki owalne powstały z myślą o dużych producentach odzieży i drukarniach...
Feeders Agency z nowym logo, identyfikacją wizualną i manifestem
Po blisko dwóch latach działalności Feeders Agency odświeża swoją identyfikację wizualną. Rebranding agencji przygotował Bożydar Kaniewski, Head of Arts Feeders.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764