logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Operacja Frantic 7: Epizody z Powstania w kampanii PFN dla obcokrajowców

  PR 02.08.2018, przeczytano 933 razy
ilustracjastrzałka

W związku z obchodami 74. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego rusza przygotowana przez Polską Fundację Narodową kampania informacyjno-edukacyjna. Kampania, obok historii Powstania Warszawskiego, skoncentruje się m.in. na największej, jednorazowej akcji zrzutów w ramach Operacji Frantic 7, przeprowadzonej przez siły powietrzne Armii Amerykańskiej 18 września 1944 r. Działania komunikacyjne skierowane są przede wszystkim do mieszkańców Europy Zachodniej i USA.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/operacja-frantic-7%3A-epizody-z-powstania-w-kampanii-pfn-dla-obcokrajowcow,37470,artykul.html

Powstanie Warszawskie, które rozpoczęło się 1 sierpnia 1944 r. było największym zrywem niepodległościowym zorganizowanym przez państwo podziemne na terenie okupowanej przez Niemców Europy w czasie II wojny światowej. Przez 63 dni walk, Polacy walczyli o własnych siłach, otrzymując jedynie niewielkie wsparcie w ramach akcji zrzutowych organizowanych przez aliantów. Pomoc, choć niewystarczająca, była mocnym wyrazem solidarności aliantów z walcząca Warszawą. Największa operacja zrzutowa w ramach operacji Frantic 7 została przeprowadzona przez siły powietrzne Armii Amerykańskiej 18 września 1944 r. Tego dnia w samo południe nad walczącą Warszawą pojawiło się 107 latających fortec – amerykańskich samolotów B-17.

- Celem naszej kampanii jest pokazanie opinii międzynarodowej, szczególnie tej w Stanach Zjednoczonych, że polska armia, wypełniając sojuszniczy obowiązek wobec aliantów, walczyła nie tylko na wszystkich frontach; również w kraju trwał zażarty opór przed niemieckim okupantem. Zdajemy sobie sprawę, że opowiadanie o polskiej historii tym, którzy jej nie znają, musi być przeprowadzone tak, aby pobudzić emocje odbiorcy i zainteresować opowieścią. Takim ciekawym wątkiem w opowiadanej przez nas historii Powstania Warszawskiego jest operacja Frantic 7, największa, najbardziej spektakularna operacja zrzutów z pomocą dla walczącej Warszawy – mówi Członek Zarządu Polskiej Fundacji Narodowej Robert Lubański.

Głównym elementem kampanii jest film animowany, zrealizowany przez zespół studia kreatywnego TenGent, opowiadający a operacji Frantic 7. Na potrzeby kampanii przygotowana została także strona internetowa www.1944uprising.com na której opisana jest historia operacji, przedstawione relacje świadków, w tym wspomnienia Gen. Tadeusza Bora Komorowskiego. Strona wzbogacona jest o koloryzowane zdjęcia z Powstania Warszawskiego, udostępnione na potrzeby kampanii przez Mikołaja Kaczmarka.

Kampania informacyjna będzie realizowana od 1 sierpnia do 10 sierpnia 2018 r. w mediach społecznościowych oraz na wielu portalach polskich i zagranicznych m.in: CNN, BBC, France24, The New York Times, WP, Onet, Wprost, Do Rzeczy i in.

Źródło: Polska Fundacja Narodowa

www.pfn.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obiektyw Voigtlander Nokton Vintage Line 75 mm F1.5 Aspherical VM w ofercie Foxfoto
Z radością prezentujemy Państwu nowy obiektyw Voigtlander Nokton Vintage Line 75 mm F1.5 Aspherical VM łączący klasyczny, ponadczasowy styl z najnowszymi osiągnięciami technologii optycznej.
Inauguracja „wyspy świetlnej” – AMS rozpoczyna rewitalizację wiat przystankowych w Łodzi
Wiaty przystankowe wyposażone w ładowarki do telefonów i panel cyfrowy informujący o utrudnieniach w ruchu miejskim to już nie tylko domena Krakowa i Poznania. Nowoczesna wiata pojawiła się również w Łodzi. To na razie pilotażowe rozwiązanie. Jednak swój wygląd w ciągu roku zmieni aż 250 przystanków. Firma AMS rozpoczyna właśnie rewitalizację łódzkich wiat.  Każda z...
„Żyj, jak chcesz, bo ja już nie mogę” – VMLY&R Poland dla HBO
Ruszyła nowa kampania promująca trzeci sezon serialu „Opowieść podręcznej”. Serial jest adaptacją klasycznej powieści Margaret Atwood o życiu w totalitarnym, dystopijnym świecie Republiki Gilead, w którym kobiety stanowią własność państwową. Za kreację aktywności realizowanych w social mediach i OOH odpowiada agencja VMLY&R Poland.
Iiyama wprowadza nowe 22-calowe monitory biurowe
Są to modele biurowe z matrycą ekranu IPS i VA o rozdzielczości Full HD, polecane szczególnie grafikom oraz projektantom. Występują w wersjach z lub bez Pivota i stopki z regulacją wysokości.
Bezpłatne spotkania z doświadczonymi fotografami, wywiady online oraz ciekawe wydarzenia branżowe to tylko niektóre z atrakcji, jakie czekają na miłośników fotografii z okazji 10-lecia obecności Akademii Nikona w Polsce. Od momentu powstania w 2009 roku, w organizowanych przez Akademię Nikona kursach i warsztatach udział wzięło już ponad 15 000 uczestników....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764