logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Operacja Frantic 7: Epizody z Powstania w kampanii PFN dla obcokrajowców

  PR 02.08.2018, przeczytano 1425 razy
ilustracjastrzałka

W związku z obchodami 74. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego rusza przygotowana przez Polską Fundację Narodową kampania informacyjno-edukacyjna. Kampania, obok historii Powstania Warszawskiego, skoncentruje się m.in. na największej, jednorazowej akcji zrzutów w ramach Operacji Frantic 7, przeprowadzonej przez siły powietrzne Armii Amerykańskiej 18 września 1944 r. Działania komunikacyjne skierowane są przede wszystkim do mieszkańców Europy Zachodniej i USA.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/operacja-frantic-7%3A-epizody-z-powstania-w-kampanii-pfn-dla-obcokrajowcow,37470,artykul.html

Powstanie Warszawskie, które rozpoczęło się 1 sierpnia 1944 r. było największym zrywem niepodległościowym zorganizowanym przez państwo podziemne na terenie okupowanej przez Niemców Europy w czasie II wojny światowej. Przez 63 dni walk, Polacy walczyli o własnych siłach, otrzymując jedynie niewielkie wsparcie w ramach akcji zrzutowych organizowanych przez aliantów. Pomoc, choć niewystarczająca, była mocnym wyrazem solidarności aliantów z walcząca Warszawą. Największa operacja zrzutowa w ramach operacji Frantic 7 została przeprowadzona przez siły powietrzne Armii Amerykańskiej 18 września 1944 r. Tego dnia w samo południe nad walczącą Warszawą pojawiło się 107 latających fortec – amerykańskich samolotów B-17.

- Celem naszej kampanii jest pokazanie opinii międzynarodowej, szczególnie tej w Stanach Zjednoczonych, że polska armia, wypełniając sojuszniczy obowiązek wobec aliantów, walczyła nie tylko na wszystkich frontach; również w kraju trwał zażarty opór przed niemieckim okupantem. Zdajemy sobie sprawę, że opowiadanie o polskiej historii tym, którzy jej nie znają, musi być przeprowadzone tak, aby pobudzić emocje odbiorcy i zainteresować opowieścią. Takim ciekawym wątkiem w opowiadanej przez nas historii Powstania Warszawskiego jest operacja Frantic 7, największa, najbardziej spektakularna operacja zrzutów z pomocą dla walczącej Warszawy – mówi Członek Zarządu Polskiej Fundacji Narodowej Robert Lubański.

Głównym elementem kampanii jest film animowany, zrealizowany przez zespół studia kreatywnego TenGent, opowiadający a operacji Frantic 7. Na potrzeby kampanii przygotowana została także strona internetowa www.1944uprising.com na której opisana jest historia operacji, przedstawione relacje świadków, w tym wspomnienia Gen. Tadeusza Bora Komorowskiego. Strona wzbogacona jest o koloryzowane zdjęcia z Powstania Warszawskiego, udostępnione na potrzeby kampanii przez Mikołaja Kaczmarka.

Kampania informacyjna będzie realizowana od 1 sierpnia do 10 sierpnia 2018 r. w mediach społecznościowych oraz na wielu portalach polskich i zagranicznych m.in: CNN, BBC, France24, The New York Times, WP, Onet, Wprost, Do Rzeczy i in.

Źródło: Polska Fundacja Narodowa

www.pfn.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa linia LFD Message
Bez względu na to czy dopiero przechodzisz na technologię cyfrową, rozbudowujesz infrastrukturę lub wyposażasz sale konferencyjne, linia Message zapewni ci jakość i funkcjonalność, których oczekujesz i to w cenie, która ci się spodoba.
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagra na drukarkach Epson
W tym roku po raz pierwszy w ramach wsparcia 29. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy będzie można wylicytować drukarki Epson EcoTank ozdobione unikalnymi projektami graficznymi.
KPRM: #Szczepimysię: spot z byłym żołnierzem AK
Narodowy Program Szczepień wchodzi w kolejną fazę. Rozpoczęła się rejestracja seniorów na szczepienia przeciw COVID-19. Do kampanii informacyjnej #SzczepimySię dołączył płk Witalis Skorupka ps. Orzeł. W Internecie możemy obejrzeć najnowszy spot wideo, w którym 98-letni starszy sierżant Armii Krajowej zachęca Polaków do szczepień.
„Sprawdź kto” - kampania informacyjna dla odbiorców prądu i gazu
To już siódma edycja kampanii edukacyjno-informacyjnej Towarzystwa Obrotu Energią. Celem kampanii jest propagowanie wiedzy o rynku energii elektrycznej i gazu oraz budowanie zdrowej konkurencji opartej na zasadach fair play. W kampanii uczestniczą największe spółki energetyczne: Enea, Energa Obrót – spółka zależna Energi z Grupy ORLEN, innogy Polska, Polkomtel oraz TAURON...
IAB Polska i Rada Programowa Forum IAB 2021 zapraszają do zgłaszania swoich prelekcji do piętnastej edycji najważniejszej konferencji marketingowej w Polsce, która odbędzie się w dniach 9 - 10 czerwca 2021. Temat przewodni Forum IAB 2021 to „OdNowa. Redefinicja czy reset?”
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764