logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Opinie ważnym elementem wiarygodności e-sklepu

  PR 02.01.2018, przeczytano 2342 razy

Opinie o sklepie internetowym to czynnik, który najmocniej wpływa na wiarygodność e-sklepów. W przypadku 50 proc. e-kupujących informacja o doświadczeniach innych internautów buduje przekonanie, że sklep jest wiarygodny.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/opinie-waznym-elementem-wiarygodnosci-e-sklepu,34991,artykul.html

Gemius zbadał aspekty wpływające na pozytywne postrzeganie przez internautów wiarygodności e-sklepu. Połowa wskazań respondentów (50 proc.) dotyczyła opinii o sklepie, jedna trzecia badanych (31 proc.) zwróciła uwagę na możliwość płatności przy odbiorze, a 29 proc. na jasną informację o możliwości zwrotu i reklamacji (źródło: raport „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska). E-konsumenci wskazywali również na ładną i czytelną prezentację produktów (20 proc.) oraz stacjonarne punkty odbioru (19 proc.).

Męskie opinie

Opinie o danym e-sklepie są bardziej istotne dla mężczyzn (55 proc. wskazań) niż dla kobiet (46 proc.). Dla jednej czwartej panów (25 proc.) czynnikiem uwiarygodniającym sklep internetowy są stacjonarne punkty odbioru. Natomiast panie wykazują większą wrażliwość na kwestie informacji o zwrotach i reklamacjach (32 proc.) oraz na estetykę serwisu (23 proc.).

Młodzi esteci

Kupujący online w wieku 35–49 lat są bardziej niż inne grupy wiekowe wyczuleni na takie elementy budujące wiarygodność sklepu internetowego, jak opinie na temat tego serwisu (59 proc.) oraz dostępne informacje o gwarancji na zakupione towary (18 proc.). Natomiast najmłodsi e-konsumenci (15–24 lat) w porównaniu z resztą badanych przywiązują dużą wagę do graficznego wyglądu sklepów, które odwiedzają po raz pierwszy (16 proc.).

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”, było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Opracowanie dostarcza wiedzy o postawach wobec zakupów internetowych wśród kupujących i niekupujących w sieci, znajomości marek obecnych w e-handlu, motywacji w zakresie wyboru sklepów internetowych, kupowanych produktach oraz wydatkach na poszczególne kategorie, planach w zakresie zakupów w sieci, źródłach informacji na temat produktów, efekcie ROPO, preferencjach dotyczących sposobu realizacji transakcji internetowych oraz wykorzystaniu urządzeń mobilnych. Raport został przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 7 do 14 kwietnia 2017 roku.

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czym jest bezpieczeństwo druku i dlaczego MŚP go potrzebują?
Czy wiesz, że zwykła drukarka w Twoim biurze może być furtką dla cyberprzestępcy? W dobie nowoczesnych zagrożeń urządzenia wielofunkcyjne wymagają ochrony równie zaawansowanej jak komputery. Pytanie więc na czym dokładnie polega bezpieczeństwo druku i dlaczego firmy go potrzebują, aby zapewnić pełną ochronę swoich danych?
Firmowy event, który przynosi efekty – jak to osiągnąć?
Eventy firmowe przestały być wyłącznie dodatkiem do działań HR czy okazją do oderwania się od codziennej pracy. Dziś są coraz częściej postrzegane jako strategiczne narzędzie budowania kultury organizacyjnej, wspierania zespołów i wzmacniania relacji – zarówno tych wewnętrznych, jak i z partnerami zewnętrznymi. Żeby jednak wydarzenie przyniosło realne...
Jak AI ułatwia organizację eventów firmowych i wzmacnia zespoły?
Jeszcze kilka lat temu organizacja eventu firmowego oznaczała godziny telefonów, liczenie kosztów za pomocą Excela i wymianę niekończących się maili. Dziś coraz więcej firm sięga po sztuczną inteligencję, by ten proces uprościć – a jednocześnie sprawić, że wydarzenie naprawdę trafi w gusta pracowników. To nie jest futurystyczna wizja. AI to praktyczne narzędzie, które...
Merchandising: marka w centrum uwagi
Merchandising to kluczowe narzędzie w budowaniu widoczności marki i kreowaniu jej pozytywnego wizerunku. Dzięki atrakcyjnym ekspozycjom, spójnemu przekazowi wizualnemu oraz emocjonalnym interakcjom z klientami, skutecznie przyciąga uwagę odbiorców i zwiększa sprzedaż. Sprawdź, jak profesjonalne działania merchandisingowe oraz kreatywne kampanie promocyjne mogą...
When U Buy: nowy model zarządzania e-zakupami
Cyfrowa rewolucja zmieniła sposób, w jaki robimy zakupy, ale wraz z wygodą przyszły też nowe wyzwania. Konsumenci coraz częściej zmagają się z informacyjnym chaosem – lawiną maili z potwierdzeniami, wielością kont w różnych sklepach, rozproszonymi danymi o przesyłkach i zwrotach. Utrzymanie kontroli nad tym, co, kiedy i gdzie się zamówiło, przestaje...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764