logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Opinie ważnym elementem wiarygodności e-sklepu

  PR 02.01.2018, przeczytano 1679 razy

Opinie o sklepie internetowym to czynnik, który najmocniej wpływa na wiarygodność e-sklepów. W przypadku 50 proc. e-kupujących informacja o doświadczeniach innych internautów buduje przekonanie, że sklep jest wiarygodny.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/opinie-waznym-elementem-wiarygodnosci-e-sklepu,34991,artykul.html

Gemius zbadał aspekty wpływające na pozytywne postrzeganie przez internautów wiarygodności e-sklepu. Połowa wskazań respondentów (50 proc.) dotyczyła opinii o sklepie, jedna trzecia badanych (31 proc.) zwróciła uwagę na możliwość płatności przy odbiorze, a 29 proc. na jasną informację o możliwości zwrotu i reklamacji (źródło: raport „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska). E-konsumenci wskazywali również na ładną i czytelną prezentację produktów (20 proc.) oraz stacjonarne punkty odbioru (19 proc.).

Męskie opinie

Opinie o danym e-sklepie są bardziej istotne dla mężczyzn (55 proc. wskazań) niż dla kobiet (46 proc.). Dla jednej czwartej panów (25 proc.) czynnikiem uwiarygodniającym sklep internetowy są stacjonarne punkty odbioru. Natomiast panie wykazują większą wrażliwość na kwestie informacji o zwrotach i reklamacjach (32 proc.) oraz na estetykę serwisu (23 proc.).

Młodzi esteci

Kupujący online w wieku 35–49 lat są bardziej niż inne grupy wiekowe wyczuleni na takie elementy budujące wiarygodność sklepu internetowego, jak opinie na temat tego serwisu (59 proc.) oraz dostępne informacje o gwarancji na zakupione towary (18 proc.). Natomiast najmłodsi e-konsumenci (15–24 lat) w porównaniu z resztą badanych przywiązują dużą wagę do graficznego wyglądu sklepów, które odwiedzają po raz pierwszy (16 proc.).

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”, było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Opracowanie dostarcza wiedzy o postawach wobec zakupów internetowych wśród kupujących i niekupujących w sieci, znajomości marek obecnych w e-handlu, motywacji w zakresie wyboru sklepów internetowych, kupowanych produktach oraz wydatkach na poszczególne kategorie, planach w zakresie zakupów w sieci, źródłach informacji na temat produktów, efekcie ROPO, preferencjach dotyczących sposobu realizacji transakcji internetowych oraz wykorzystaniu urządzeń mobilnych. Raport został przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 7 do 14 kwietnia 2017 roku.

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

In-house printing: Canon robi przegląd zalet
W dzisiejszym zdigitalizowanym świecie angażowanie klienta okazuje się coraz trudniejsze. Dlatego, szukając sposobów na przyciągnięcie jego uwagi warto przyjrzeć się zaletom spersonalizowanych materiałów drukowanych. Można je dzisiaj tworzyć samodzielnie wewnątrz organizacji, a ułatwiają to rozwiązania przeznaczone dla druku na potrzeby własne (in-house). Inwestycja we...
Do 2026 r. wyszukiwarkom ma ubyć 1/4 użytkowników
Do 2026 roku wyszukiwarkom internetowym ma ubyć aż 25 proc. użytkowników – wynika z najnowszego raportu analityków Gartnera. Przestaniemy wyszukiwać w tradycyjny sposób? Nie, ale na pewno to AI i nasze z nią rozmowy będą czymś na porządku dziennym. Co to oznacza dla właścicieli sklepów internetowych, którzy w swoich działaniach wykorzystują...
Dźwięk w cyberprzestrzeni: Audio marketing w świecie online
W dobie niezwykle szybkiego rozwoju rynku e-commerce i digitalizacji kanałów sprzedaży, kształtowanie wizerunku marki online staje się równie kluczowe, co tradycyjne strategie marketingowe. W tej cyfrowej erze, gdzie klienci są nieustannie bombardowani informacjami, warto zwrócić uwagę na potężne narzędzie - dźwięk.
Pierwszy sklep formatu „Nike Rise
20 lutego br. w Centrum Handlowym Bonarka otwarto pierwszy salon "Nike Rise" w Polsce. Dwupoziomowy sklep o powierzchni 1000 mkw. w swoim założeniu łączy bogaty świat sportu i jego różnorodnych dyscyplin z innowacyjnymi, cyfrowymi doświadczeniami i usługami.
Polski projekt miejskich mebli dla fińskiego miasteczka
Zimą pogoda nie zachęca do spędzania czasu na świeżym powietrzu? My uważamy inaczej i razem z Parkly stworzyliśmy „zimoodporny” zestaw mebli miejskich dla Keravy – fińskiego miasteczka nieopodal Helsinek. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764