logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Opinie ważnym elementem wiarygodności e-sklepu

  PR 02.01.2018, przeczytano 1779 razy

Opinie o sklepie internetowym to czynnik, który najmocniej wpływa na wiarygodność e-sklepów. W przypadku 50 proc. e-kupujących informacja o doświadczeniach innych internautów buduje przekonanie, że sklep jest wiarygodny.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/opinie-waznym-elementem-wiarygodnosci-e-sklepu,34991,artykul.html

Gemius zbadał aspekty wpływające na pozytywne postrzeganie przez internautów wiarygodności e-sklepu. Połowa wskazań respondentów (50 proc.) dotyczyła opinii o sklepie, jedna trzecia badanych (31 proc.) zwróciła uwagę na możliwość płatności przy odbiorze, a 29 proc. na jasną informację o możliwości zwrotu i reklamacji (źródło: raport „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska). E-konsumenci wskazywali również na ładną i czytelną prezentację produktów (20 proc.) oraz stacjonarne punkty odbioru (19 proc.).

Męskie opinie

Opinie o danym e-sklepie są bardziej istotne dla mężczyzn (55 proc. wskazań) niż dla kobiet (46 proc.). Dla jednej czwartej panów (25 proc.) czynnikiem uwiarygodniającym sklep internetowy są stacjonarne punkty odbioru. Natomiast panie wykazują większą wrażliwość na kwestie informacji o zwrotach i reklamacjach (32 proc.) oraz na estetykę serwisu (23 proc.).

Młodzi esteci

Kupujący online w wieku 35–49 lat są bardziej niż inne grupy wiekowe wyczuleni na takie elementy budujące wiarygodność sklepu internetowego, jak opinie na temat tego serwisu (59 proc.) oraz dostępne informacje o gwarancji na zakupione towary (18 proc.). Natomiast najmłodsi e-konsumenci (15–24 lat) w porównaniu z resztą badanych przywiązują dużą wagę do graficznego wyglądu sklepów, które odwiedzają po raz pierwszy (16 proc.).

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”, było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Opracowanie dostarcza wiedzy o postawach wobec zakupów internetowych wśród kupujących i niekupujących w sieci, znajomości marek obecnych w e-handlu, motywacji w zakresie wyboru sklepów internetowych, kupowanych produktach oraz wydatkach na poszczególne kategorie, planach w zakresie zakupów w sieci, źródłach informacji na temat produktów, efekcie ROPO, preferencjach dotyczących sposobu realizacji transakcji internetowych oraz wykorzystaniu urządzeń mobilnych. Raport został przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 7 do 14 kwietnia 2017 roku.

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764