Firma Opinion zaprezentowała swoją ofertę na 8. Międzynarodowych Targach Techniki Reklamy Wizualnej i Znakowania VISCOM, która odbyła się w Düsseldorfie w dniach od 29 września do 1 października.
Ta licząca piętnaście lat impreza niemal od początku swego istnienia jest poświęcona technologii druku cyfrowego, gdzie można zapoznać się z najnowszymi produktami, urządzeniami, technikami i technologiami stosowanymi w branży reklamowej i poligraficznej.
Na stoisku numer M23 w hali 6 zespół firmy Opinion w składzie Marek Waliszak, Marek Szczęsny, Sławomir Krynicki, Łukasz Malicki, Hans Burkatzki, Roman Przewłoka, prezentował najnowszą ofertę firmy blisko 10000 odwiedzającym. Akcja pod hasłem: „Specjalna cena za każde pierwsze zamówienie” przyciągnęła olbrzymią grupę osób.
Stoisko o powierzchni 16 m2 miało układ narożny, co w połączeniu ze starannie wybraną lokalizacją – przy bocznej ścianie w pobliżu wyjścia – czyniło je doskonale widocznym już z dużej odległości.
Stoisko zaprojektowano i skonstruowano tak by działało jak reklama typu outdoor, czyli przekazywało odbiorcy pełną treść informacji już po 4 sekundach postrzegania. Na stoisku znalazło się zatem hasło, informacja czym jest Opinion oraz nie pozwalającą się ignorować żółta cenówka. Dodatkowo aplikowano żółty 30 cm szerokości pas folii podłogowej na obu krawędziach stoiska, również z informacją o cenie.
Wszystko zaplanowana w sposób umożliwiający uzyskanie efektu spójności, gdzie każdy element treścią i wyglądem nawiązuje do pozostałych, od materiałów marketingowych, ofert, poprzez stoisko aż po zespół i hostessy. Motywem przewodnim było niebieskie moro.
Dodatkowo skuteczność przekazu wzmocniły dwie wynajęte hostessy które przez 3 dni trwania imprezy rozdawały ulotki nawiązujące treścią i co ważne layoutem do oferty, oraz całego stoiska. Ubrane były w specjalnie zaprojektowane i uszyte dla nich sukienki. Również zespół obsługi stoiska Opinion miał niebieskie garnitury nawiązujące do kolorów firmowych. Stoły i krzesła pokryto layoutem nawiązującym do motywu przewodniego.
Przez 3 dni targów rozdano 2470 ulotek Opinion, stoisko odwiedziło szacunkowo ok. 276 klientów z czego 157 przedstawiono ofertę firmy. Zespół rozdał 276 dwujęzycznych ofert i 199 płyt DVD z filmem i prezentacją produktów. Według przybliżonych szacunków film o firmie na monitorze plazmowym obejrzało 3200 osób!*
*dane Viscom (tyle osób przechodzi 1 alejką w ciągu 3 dni)
Przeprowadzonych zostało 157 rozmów udokumentowanych na specjalnych formularzach. Stoisko odwiedzili właściciele dwóch największych w Niemczech drukarni wielkoformatowych by osobiście sprawdzić i porozmawiać z rosnącą im u boku konkurencją z Polski.
„Nie chcemy konkurować” powiedział Marek Waliszak Prezes Opinionu „Naszym celem jest znalezienie strategicznego partnera, o silnej pozycji i doskonałej znajomości rynku z którym moglibyśmy wspólnie pracować na niemieckojęzycznych i na polskim rynku” dodał.
„Uwijaliśmy się jak w ukropie, a nasze stoisko przeżywało istne oblężenie, klienci z zainteresowaniem słuchali informacji o ofercie firmy z tańszego kraju UE” powiedział Łukasz Malicki Specjalista ds. Trade Marketingu i Exportu.
„ Odwiedzali nas mali, ale i znaczący gracze, zaciekawieni przede wszystkim naszą ceną. Miłym zaskoczeniem dla nich była niemieckojęzyczna obsługa, oraz 7 letnie doświadczenie Opinionu w handlu z zachodem. Nasze najnowsze rozwiązania logistyczne rozwiewały wszelkie wątpliwości klientów dotyczące terminów i kosztów dostawy” powiedział Roman Przewłoka Export Manager Opinionu.
Jeszcze przed wyjazdem na targi dokładnie zaplanowane były działania follow up. Wszystkie namiary miały zostać wprowadzone do systemy CRM firmy, z podziałem klientów wg regionu i potencjału zakupowego.
„Nie chcemy by nasz trud poszedł na marne. Zdarza się, że firmy odurzone sukcesem targowym po powrocie z targów zapominają o najważniejszym – przełożeniu kontaktów na grunt sprzedaży, co osiągnąć można jedynie poprzez zaplanowane i skoordynowane działania po sprzedażowe. W ciągu tygodnia od targów nasi odwiedzający dostali maila z podziękowaniem, a w drodze do nich są dodatkowe materiały drukowane. Oczywiście całość nawiązuje treścią i wyglądem do pozostałych materiałów by wzmocnić efekt.” powiedział Sławomir Krynicki dyr. Sprzedaży i Marketingu.
„Jesteśmy pewni, że ta inwestycja przyniesie nam zdecydowane korzyści już w najbliższym czasie” dodał.