logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Opis kampanii promocyjnej „Kraków. Cradle of Genius”

  PR 07.07.2016, przeczytano 1413 razy
ilustracjastrzałka

Celem kampanii jest promocja miasta Krakowa wśród uczestników Światowych Dni Młodzieży oraz  zachęcenie młodych ludzi z całego świata do podjęcia nauki na krakowskich uczelniach wyższych, związania swojej przyszłości z miastem, które jest inspirujące i stwarza mnóstwo możliwości do samorealizacji i rozwijania różnych pasji, w zakresie m.in. nauki, kultury czy sztuki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/opis-kampanii-promocyjnej-_krakow.-cradle-of-genius_,29217,artykul.html

GRUPA DOCELOWA

Odbiorcą kampanii jest bardzo precyzyjnie określona grupa docelowa, którą stanowią młodzi ludzie z całego świata, odwiedzający stolicę Małopolski w lipcu br., by uczestniczyć w spotkaniu z papieżem Franciszkiem podczas Światowych Dni Młodzieży 2016.

OPIS KONCEPCJI

Bogate historyczne i kulturalne dziedzictwo oraz renomowane uczelnie wyższe stanowią znak rozpoznawczy Krakowa. Miasto jest znanym ośrodkiem kulturalnym i edukacyjnym, które stworzyło wielowymiarową przestrzeń dla aktywności we wszelkich dziedzinach nauki, sztuki, sportu czy przedsiębiorczości. Ze stolicą Małopolski na przestrzeni wieków związanych było wiele wyjątkowych osobistości, które ukształtowały się i rozwinęły podczas nauki i pracy w tym mieście. Wśród nich było także wielu obcokrajowców.

Kraków jest bowiem szczególnym miejscem przyciągającym wyjątkowych ludzi – z wyczuwalnym genius loci, który sprzyja ujawnianiu się i rozwijaniu talentów, gdzie można z sukcesem realizować swoje ambicje i plany życiowe. Działo się tak na przestrzeni wieków, dzieje się także współcześnie. Stąd hasło kampanii: Kraków. Cradle of Genius (Kraków. Kolebka geniuszu).

REALIZACJA

Najlepszym sposobem na pokazanie zalet miasta, jest zaprezentowanie ludzi z nim związanych i ich sukcesów. W związku z tym powstała seria komunikatów wizualnych wykorzystujących wizerunki wybitnych postaci, których życie i działalność były lub są związane z Krakowem, ale również mają znaczenie dla szeroko rozumianej kultury światowej.

Wybrano zarówno postaci historyczne, które mogą być inspiracją dla młodych ludzi na różnych polach działalności: astronoma Mikołaja Kopernika; artystę Wita Stwosza oraz Królową Bonę, jak i współczesne: związanego artystycznie z Krakowem zdobywcę Oscara – Andrzeja Wajdę, świetnie prosperującego przedsiębiorcę i zwycięzcę rajdu Dakar – Rafała Sonika oraz autorytety w sferze duchowej: św. Jana Pawła II oraz papieża Franciszka.

Na potrzeby kampanii Kraków. Cradle of Genius stworzono usystematyzowany i klarowny przekaz, lekki, z dozą poczucia humoru i inspirujący odbiorców do działania i realizowania swoich życiowych planów właśnie w Krakowie. 

Forma graficzna kampanii, w związku z wymogami zachowania spójności, nawiązuje do identyfikacji wizualnej Światowych Dni Młodzieży 2016.

Hasłem przewodnim wszystkich projektów jest zwrot: Are you ready (Czy jesteś gotowy…)? Uzupełnienie tego pytania nawiązuje do osiągnięć każdej z wybranych postaci, np. czy jesteś gotowy wygrać rajd Dakar, dokonać naukowej rewolucji lub zostać królową? W odpowiedzi znajduje się sugestia, że jest to możliwe jedynie w Krakowie, w mieście, którym ujawniają się i rozwijają wszelkie talenty – w kolebce geniuszy.

Komunikaty wizualne, opracowane w języku angielskim, prezentowane są na billboardach i citylightach umieszczonych w strategicznych częściach miasta, na ekranie na hali widowiskowo-sportowej Tauron Arena Kraków oraz na tramwajach, które w okresie trwania Światowych Dni Młodzieży 2016 wyjadą na ulice miasta.

Kampania będzie trwać do 31 sierpnia 2016 roku.

Za przygotowanie koncepcji kreatywnej kampanii odpowiedzialna była warszawska agencja Delikatesy&Frykasy.

Źródło: Delikatesy&Frykasy

www.delikatesyifrykasy.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764