logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

OPOS - markery

Strona 1/2  1 2

| 27.01.2020 20:01

Witam, mam pytanie do doświadczonych osób w temacie.
Mam wydrukowane naklejki do wycięcia w oposie.
Summa nie chce wycinać.
Pytanie: co jaką odległość muszą być markery?
Dałem na początku i końcu czyli odległość wynosi ponad 1,5m.
Jak miałem do wycięcia 1150 cm to wycięło bez problemów.
Czy jest jakaś granica , do ilu cm opos łapie?

brak ikonki
+

Piła
wiadomości: 6
w Signs.pl od 27.01.2020
IP: 109.199.68.XXX

| 27.01.2020 21:01

W instrukcji wyczytałem, że zaleca się dawać markery co max 400 mm.
Podają maksymalne wartości X i Y odpowiednio 1200 i 1300 mm.
Skoro ja mam 1500 to prawdopodobnie będzie praca do powtórki.
Sporo osób przeczytało mój post, nikt nie podpowiedział.
Może macie pomysł czy da się jeszcze to uratować?

brak ikonki
+

Piła
wiadomości: 6
w Signs.pl od 27.01.2020
IP: 109.199.68.XXX

| 27.01.2020 21:01

Możesz wyciąć kwadraty z czarnej folii, rozmierzyć i wkleić idealnie pośrodku między istniejącymi znacznikami. Następnie dodajesz to samo do projektu i wycinasz. Jak wkleisz w miarę dobrze, to wytnie w też miarę dobrze.

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Kielce
wiadomości: 1021
w Signs.pl od 03.11.2008
IP: 89.64.2.XXX

| 27.01.2020 21:01

Markery mają po 8mm więc na pewno spróbuję rano .
Dzięki za poświęcony czas.

brak ikonki
+

Piła
wiadomości: 6
w Signs.pl od 27.01.2020
IP: 109.199.68.XXX

| 28.01.2020 08:01

Czemu nie użyłeś wtyczki? Z automatu dodaje znaczniki w prawidłowy sposób.

brak ikonki
+ +

wąchockowo
wiadomości: 72
w Signs.pl od 10.05.2019
IP: 109.196.231.XXX

| 28.01.2020 09:01

Nie każda wtyczka dodaje prawidłowo.
Oryginalna np. marnuje czas dodając zdecydowanie za dużo, zdecydowanie za małych znaczników.

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Kielce
wiadomości: 1021
w Signs.pl od 03.11.2008
IP: 83.5.167.XXX

| 28.01.2020 10:01

@sylu73 w sumie ciekawe, że Ci wycięło 1150mm, bo mi powyżej metra nie chce już łapać. Z reguły przy około 1m daje jeszcze tylko w połowie i wystarcza. Zauważyłem, że wbrew pozorom im mniej kostek, tym dokładniej tnie. I strasznie duże te kostki robisz, ja daję 2-3mm.

Tak jak Ci poprzednicy pisali, można wymierzyć i przykleić dodatkowe kostki, jak nie jest super precyzyjne cięcie to uratujesz.

brak ikonki
+

Wrocław
wiadomości: 4
w Signs.pl od 28.05.2019
IP: 83.144.116.XXX

| 28.01.2020 19:01

MikaStudio, 2020-01-28 10:05
Zauważyłem, że wbrew pozorom im mniej kostek, tym dokładniej tnie. I strasznie duże te kostki robisz, ja daję 2-3mm.


Mam podobne doświadczenia (mniej znaczników i jest szybciej i dokładniej).
Natomiast znaczniki 3mm się u nas nie sprawdzały i z 5% prac było wycinanych zbyt niedokładnie.
Odkąd używamy znaczników >4mm problem nie wystąpił jeszcze ani raz.
Za dużych też nie ma sensu robić bo dłużej się skanują.

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Kielce
wiadomości: 1021
w Signs.pl od 03.11.2008
IP: 89.64.0.XXX

| 28.01.2020 20:01

No i udało się.:-)
Dokleiłem po jednym na środku i poszło.
Na ploter zawsze daję po 8mm, na cyfrę puszczam po 4 mm żeby jak najwięcej użytków "wyciągnąć" z arkusza.
I nie było wcześniej problemów żadnych, metrowe rzeczy na folii wycinał nawet bez spadów i elegancko po linii.
Aż do wczoraj jak zaszalałem i chciałem koniecznie 130 naklejek dać na jednym arkuszu folii...

brak ikonki
+

Piła
wiadomości: 6
w Signs.pl od 27.01.2020
IP: 109.199.68.XXX

| 28.01.2020 21:01

Istnieje jakaś inna wtyczka do Corela gdzie można zdefiniować wielkość kostek i odstępy?

Ewentualnie czy ktoś testował druk kostek w Onyxie i późniejsze cięcie przez niego?

brak ikonki
+ +

drukarniaa
wiadomości: 81
w Signs.pl od 26.02.2019
IP: 188.147.36.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764