logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Opozycja atakuje - raport PSMM

  PR 25.01.2017, przeczytano 2235 razy
ilustracjastrzałka
Wykres 1. Liczba przekazów medialnych, w których wystąpiły analizowane partie polityczne i stowarzyszenia – grudzień 2016 r.

Grudzień był niezwykle burzliwym czasem dla polskiej sceny politycznej. Przekazy medialne zdominowały informacje dotyczące protestu dziennikarzy oraz kryzysu parlamentarnego. W centrum zainteresowania znaleźli się przywódcy partii opozycyjnych. Najwięcej zyskał Ryszard Petru, który w rankingach wyprzedził Grzegorza Schetynę – wynika z badania „Scena Polityczna” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/opozycja-atakuje---raport-psmm,31204,artykul.html

W grudniu, w mediach nastąpiło polityczne trzęsienie ziemi. Na temat partii i stowarzyszeń oraz ich liderów pojawiło się ponad 111 tys. informacji. To był jedyny raz w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, kiedy słupki w rankingach raportu powędrowały tak wysoko. Z pewnością przyczyniły się do tego planowane przez Prawo i Sprawiedliwość zmiany w zasadach funkcjonowania mediów w Sejmie oraz późniejsze burzliwe głosowanie nad ustawą budżetową.

Dziennikarze głównie wspominali w swoich materiałach o PiS (59 663), Platformie Obywatelskiej (19 440) i Nowoczesnej, która podwoiła wynik z listopada (15 586). Oczko niżej wylądowało PSL (9 970). Najwięcej wzmianek o partiach pojawiło się w internecie, prasie i telewizji.


Wśród liderów ugrupowań w zestawieniu znów bryluje Jarosław Kaczyński. Tym razem nie tylko zajął pierwsze miejsce, ale osiągnął również znacznie lepszy wynik (16 966). W materiałach prasowych jego nazwisko pojawiało się dwa razy częściej niż w listopadzie. Tuż za prezesem PiS uplasował się Ryszard Petru z Nowoczesnej. Jeszcze w ubiegłym miesiącu nikt nie spodziewałby się, że to właśnie on wyprzedzi Grzegorza Schetynę (5599). Wzmianek o Petru opublikowano trzy razy więcej niż w ubiegłym miesiącu.

W dalszej części rankingu bez niespodzianek. Kolejne lokaty zajęli: Władysław Kosiniak- Kamysz, Paweł Kukiz i Ryszard Galla.

Wykres 2. Liczba przekazów medialnych, w których wystąpili liderzy analizowanych partii politycznych i stowarzyszeń w mediach tradycyjnych – grudzień 2016 r.

W zestawieniu liczby informacji o liderach partii w social media, numerem jeden nadal jest Jarosław Kaczyński. Stało się tak, mimo że o szefie PiS pojawiło się o 60 tys. publikacji mniej. Tam gdzie jeden stracił, korzystał drugi. Co prawda Ryszardowi Petru nie udało się wskoczyć na drugą lokatę i zdetronizować Pawła Kukiza, ale i tak zyskał zaskakująco dobry wynik. W listopadzie wspomniano o nim w mediach społecznościowych zaledwie 44 tys. razy, a w grudniu ten wskaźnik wzrósł do prawie 117 tys. Od dna odbił się też lider PO, choć nie jest to tak spektakularny wynik jak w przypadku lidera Nowoczesnej.

Wykres 3. Liczba informacji na temat liderów analizowanych partii politycznych i stowarzyszeń w social media – grudzień 2016 r.

W grudniu trzy razy odnotowano nagły wzrost zainteresowania mediów politykami. Wskaźniki poszybowały w górę 4, 11 i 17 grudnia. W tym ostatnim przypadku iskrą zapalną był wspomniany wcześniej protest dziennikarzy. Sytuację zaostrzyło wykluczenie z obrad posła PO - Michała Szczerby.

Wykres 4. Zmiany w czasie ukazywania się przekazów medialnych na temat analizowanych partii politycznych i stowarzyszeń – grudzień 2016 r.

Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Przekaz determinowały TVN24, Polsat News i TVP Info. Ekwiwalent reklamowy dla PiS wyniósł ponad 613 mln zł, a dla PO 277 mln zł.

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

www.psmm.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764