logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oprogramowanie aparatów Nikon Z7 i Nikon Z6 w wersji 2.0

  PR 17.05.2019, przeczytano 479 razy
ilustracjastrzałka
Przykładowe zdjęcie z użyciem autofokusa z detekcją oka (tylko do celów ilustracyjnych)

Nikon ogłosił dziś udostępnienie wersji 2.0 oprogramowania, które zwiększy możliwości pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych Nikon Z 7 i Nikon Z 6. Nowe oprogramowanie wprowadza funkcję autofokusa z detekcją oka, rozszerza zakres detekcji AF w słabym świetle oraz dodaje możliwość śledzenia AE w trybie wyzwalania migawki seryjnym szybkim (rozszerzonym).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oprogramowanie-aparatow-nikon-z7-i-nikon-z6-w-wersji-2.0,382499,artykul.html

Poniżej opisano główne funkcje wprowadzane przez aktualizację w celu rozszerzenia możliwości ekspresji wizualnej.

Autofokus (AF) z detekcją oka w trybie zdjęć

Nowa funkcja autofokus z detekcją oka automatycznie wykrywa ludzkie oczy i ustawia na nich ostrość w trybie automatycznego wyboru pola AF (AF-S, AF-C). W przypadku wykrycia oczu wielu osób, można użyć wybieraka wielofunkcyjnego lub wybieraka dodatkowego i wybrać oko, na które ma zostać ustawiona ostrość. Można to zrobić także patrząc przez wizjer elektroniczny. Po zrobieniu zdjęcia można łatwo sprawdzić, czy obraz jest ostry, naciskając przycisk „OK” w celu powiększenia oka, na które miała zostać ustawiona ostrość.

Rozszerzony zakres detekcji AF w słabym świetle

Nowe oprogramowanie dodatkowo zwiększa szybkość autofokusa podczas fotografowania i filmowania scen w ciemności lub w słabym świetle. Oprogramowanie rozszerza zakres detekcji AF* z wartości −1 EV do wartości −2 EV w aparacie Z7 oraz z wartości −2 EV do wartości −3,5 EV w aparacie Z6. Kiedy funkcja AF przy małej jasności (a11) w modelu Z6 jest włączona, dostępny zakres detekcji AF* zostanie rozszerzony** z −4 EV do −6 EV, co pozwoli korzystać z autofokusa, kiedy jest jeszcze ciemniej.

Śledzenie ekspozycji automatycznej (AE) w trybie wyzwalania migawki seryjnym szybkim (rozszerzonym)

Do tej pory ekspozycja była blokowana na pierwszym zdjęciu w serii szybkich zdjęć seryjnych. Jednak oprogramowanie w wersji 2.0 dodaje obsługę śledzenia AE w trybie wyzwalania migawki seryjnym szybkim (rozszerzonym), umożliwiając aparatom śledzenie ekspozycji podobnie jak w przypadku ostrości (śledzenie AF). Dzięki temu wszystkie zdjęcia zrobione w serii szybkich zdjęć seryjnych są nie tylko ostre, ale również optymalnie naświetlone także wtedy, gdy podczas rejestrowania serii zmienia się jasność sceny.

  • Nowe oprogramowanie można pobrać bezpłatnie z centrum pobierania firmy Nikon TUTAJ

Źródło: NIKON Corporation

www.nikon.pl

Dodatkowe informacje:

* W przypadku zdjęcia w trybie AF-S, ISO 100, obiektyw f/2,0, temp. 20°C
** Zakres detekcji AF przy słabym świetle nie przekracza −4 EV w modelu Z7

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764