logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Optimism your feed: globalna kampania LG

  PR 10.06.2024, przeczytano 125 razy
ilustracjastrzałka

Firma LG Electronics rozpoczęła globalną kampanię o nazwie „Optimism your feed”. Ma ona pomóc użytkownikom wprowadzić więcej optymizmu do ich mediów społecznościowych, zachęcając do korzystania z pozytywnych, inspirujących treści.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/optimism-your-feed%3A-globalna-kampania-lg,404572,artykul.html

Jako marka zorientowana na klienta LG z entuzjazmem promuje optymizm. Chcemy wprowadzać pozytywne zmiany w życiu ludzi poprzez świadome angażowanie się w działania zarówno online, jak i w świecie rzeczywistym — powiedział Hyo-eun Kim, wiceprezes i szef działu zarządzania marką LG. — Również w erze sztucznej inteligencji firma LG pozostaje wierna swojej obietnicy „Life’s Good”. Będziemy nadal poprawiać jakość życia naszych klientów, koncentrując się na ludziach i budując nadzieję na lepszą przyszłość.

ilustracjastrzałka

Nowe globalne badanie zlecone przez LG wykazało, że media społecznościowe są zarówno źródłem niepokoju, jak i miejscem, w którym ludzie szukają rozrywki, utrzymują kontakt z rodziną i przyjaciółmi oraz informują się na bieżąco o wiadomościach i aktualnych wydarzeniach. Jak wynika z badania, prawie połowa respondentów (45 procent) twierdzi, że ich kanały w mediach społecznościowych zawierają taką samą lub większą ilość treści negatywnych niż pozytywnych. Jedna czwarta respondentów (28 procent) twierdzi, że negatywne treści w jego mediach społecznościowych zwiększyły ich niepokój, a jedna piąta (20 procent), że pogorszyło to ich nastrój. Inne badania także wskazują, że algorytmy często promują negatywne i polaryzujące treści.

Globalna ankieta miała na celu zbadanie czynników wpływających na działanie algorytmów i sposobów na zwiększenie ilości pozytywnych treści w swoim kanale. W rezultacie powstała lista odtwarzania „Optimism your feed” zawierająca oryginalne treści. Interakcja z nimi sprawi, że użytkownikowi będzie wyświetlać się więcej optymistycznych materiałów1. „Optimism your feed” jest częścią rozpoczętej w ubiegłym roku globalnej kampanii LG Life’s Good, która ma inspirować ludzi i zachęcać ich do pozytywnego patrzenia na życie.

Lista odtwarzania „Optimism your feed” została stworzona we współpracy z globalnymi influencerami znanymi z optymistycznego przekazu, takimi jak Tina ChoiVictoria BrowneJosh Harmon i inni. Zawiera ponad 20 pozytywnych filmików sięgających tematycznie od motywacji po poprawę humoru. 

Ponadto firma LG konsultuje się z ekspertami w dziedzinie mediów społecznościowych, w tym z profesor Casey Fiesler, informatyczką i etyczką technologii z doktoratem w dziedzinie Human Centered Computing. Casey Fiesler prowadzi badania i wykłada w obszarach etyki technologii, zasad internetowych i społeczności internetowych, a także pisze na takie tematy jak moderacja treści w mediach społecznościowych oraz systemy rekomendacji. Jako twórczyni treści edukuje również społeczeństwo w tych tematach.

Media społecznościowe stały się integralną częścią naszego życia, a algorytmy odgrywają ważną rolę w treściach, które nam się wyświetlają w tych przestrzeniach. Globalna lista odtwarzania i kampania LG dają użytkownikom możliwość zobaczenia większej liczby pozytywnych i podnoszących na duchu wpisów. Podchodząc bardziej świadomie do tego, czemu poświęcamy uwagę, możemy wnieść do naszego życia więcej optymizmu, równowagi i szczęścia.

Profesor Fiesler twierdzi: — Algorytmy określają, co widzimy w mediach społecznościowych, przewidując, na jakie treści prawdopodobnie zareagujemy. Mogą w ten sposób odsyłać nas do coraz bardziej konkretnych nisz – na dobre i na złe. Badania wykazały, że jeśli nie zostaną podjęte żadne działania, użytkownicy mogą szybko wpaść w negatywne błędne koło i napotykać szkodliwe treści. Jednym z naszych pierwszych mechanizmów obronnych musi być poprawa umiejętności korzystania z technologii cyfrowych. Musimy też zwracać większą uwagę na to, jak algorytmy wpływają na nasze doświadczenia w internecie. Na szczęście mamy jednak pewną kontrolę nad tym, co algorytmy nam pokazują. Jeśli świadomie reagujemy na optymistyczne treści, jest duża szansa, że będziemy widzieć ich więcej.

Victoria Browne, globalna influencerka i prelegentka TEDx, powiedziała — Algorytmy na naszym kanale społecznościowym mogą mieć duży wpływ na treści, które widzimy online i które wpływają na nasze zdrowie psychiczne. Dlatego bardzo się cieszę, że uczestniczę w kampanii „Optimism your feed”. Mam nadzieję, że ta playlista pomoże ludziom ukształtować na nowo swój algorytm i będą oni dzięki temu bardziej pozytywnie nastawieni we wszystkich aspektach swojego życia. Trudności w radzeniu sobie z problemami psychicznymi i ich stygmatyzacja wynikają w dużej mierze z tego, że nie są one dostrzegane. Dzięki tej kampanii mówimy, że warto wyciągać rękę do swoich przyjaciół i że możemy sobie nawzajem pomagać. Algorytm powinien polecać nam treści, które wzmacniają więzi międzyludzkie, a nie na odwrót.

Listę odtwarzania „Optimism your feed” można znaleźć na globalnym kanale TikTok firmy LG (@lge_lifesgood) oraz na jej globalnym kanale YouTube (@LGGlobal). Później zostanie ona rozpowszechniona na różnych platformach społecznościowych dzięki współpracy z influencerami z całego świata. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie kampanii w witrynie lg.com (lg.com/lifesgood).

Źródło: LG Electronics

Dodatkowe informacje:

1 Według globalnego badania przeprowadzonego przez firmę Dynata na zlecenie LG w 2024 roku. Metodologia badania Harmonogram: badania terenowe przeprowadzone od 26 kwietnia do 2 maja 2024 r. Kraje: USA, Meksyk, Brazylia, Niemcy, Francja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Wietnam, Korea Południowa, Indie, Australia Wiek: osoby w wieku od 22 do 65 lat co najmniej raz w tygodniu korzystające z TikToka lub Instagrama Wielkość próby: 400 respondentów w USA, 200 respondentów na pozostałych rynkach Metoda: ilościowa ankieta internetowa za pośrednictwem autorskiego panelu Dynata

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Oclean X-Ultra jako HyperGram: hologramy na Dworcu Centralnym
Oclean, producent zaawansowanych technologicznie urządzeń do domowej higieny jamy ustnej, hologramowo wyświetlił najnowszy model szczoteczki Oclean X Ultra w ramach doświadczenia HyperGram. To pierwsze tego typu działanie w Polsce, które odbiorcy obejrzą na Dworcu Centralnym w Warszawie i centrum handlowym Westfield Arkadia.
Public Dialog rozpoczyna współpracę z AirHelp
Agencja Public Dialog rozpoczęła w czerwcu długofalową współpracę z AirHelp, firmy z branży tech travel, jednym największych ambasadorów praw pasażerów lotniczych na świecie. W ramach podpisanej umowy agencja zajmie się doradztwem w obszarze komunikacji korporacyjnej oraz employer brandingu.
Kaufland rusza z kampanią na EURO 2024
Emocje związane z rozgrywkami EURO 2024 w piłce nożnej ogarnęły miliony fanów tego sportu. Kibicować można na różne sposoby – swoją akcję rozpoczyna właśnie Kaufland, pod hasłem „Zostań mistrzem oszczędzania w Kauflandzie”. Za każdego gola strzelonego przez reprezentację Polski sieć nagrodzi uczestników programu lojalnościowego Kaufland...
Samsung: ekspozycja telewizorów The Frame na targach Art Basel
Na odbywających się właśnie targach Art Basel w Bazylei firma Samsung, jako pierwszy oficjalny partner wystawy, zaprezentowała najnowszą linię unikatowych telewizorów The Frame. Tegoroczne wydarzenie odbywa się w dniach 13-16 czerwca w centrum wystawienniczym Messe Basel w Szwajcarii.
Wielki sport, wielkie dylematy
Rok 2024 obfituje w wiele wydarzeń sportowych, w tym jedne z największych – Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej oraz Letnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu, które skupiają na sobie uwagę zarówno milionów fanów sportu, jak i wielu branż szukających w nich miejsca dla siebie. Tak wielkim imprezom towarzyszą także dylematy moralne – czy na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764