logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Optymalizacja wydatków reklamowych w 5 krokach

  PR 23.05.2023, przeczytano 434 razy
ilustracja

W roku 2022 wartość polskiego rynku reklamy wyniosła 12,6 mld zł, a medium z największym udziałem był internet, generujący blisko 6,3 mld. zł przychodów[1]. Reklama online dominuje w mediaplanach, dlatego marketerzy powinni zwrócić szczególną uwagę na dobre praktyki zwiększające efektywność przekazów reklamowych i generujące pożądany zwrot z inwestycji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/optymalizacja-wydatkow-reklamowych-w-5-krokach,400087,artykul.html

W Polsce aż 87 proc. użytkowników korzysta z internetu, przeciętnie spędzając online ponad 6h[2] dziennie. Wraz ze wzrostem konsumpcji, konsekwentnie rosną także wydatki na reklamę, dlatego warto korzystać ze sprawdzonych technologii wspierających prowadzenie i optymalizację działań reklamowych w serwisach społecznościowych.

Kwietniowy audyt PwC przeprowadzony na autorskiej platformie ViewIQ od Channel Factory, platformy technologicznej wspierającej działania reklamowe marek na kanałach YouTube, Meta oraz TikTok wykazał, że technologia firmy redukuje utratę wydatków mediowych o 23 proc., generując 12 proc. oszczędność kosztów. Testy przeprowadzono w dwóch fazach – pod kątem klasyfikacji treści zgodnie z obowiązującymi wytycznymi GARM oraz IAB, a także pod kątem wpływu technologii Channel Factory na wydatki mediowe. Firma uzyskała 99 proc. dokładności kategoryzacji języka oraz wskaźnik dopasowania powyżej 80 proc., ponadto wszystkie kanały zostały sklasyfikowane poprawnie i zgodnie z IAB, a 96 proc. filmów oznaczonych było zgodnie z platformą IAS.

Channel Factory, wyodrębniła kluczowe obszary, istotnie wpływające na efektywność przekazów reklamowych i mogące pomóc marketerom zarówno zoptymalizować wydatki na cyfrowe kampanie reklamowe, jak również znacząco zwiększyć ich skuteczność, generując wzrosty i odpowiednią konwersję.

Śledzenie kluczowych wskaźników KPI

Prawidłowe zdefiniowanie KPI kampanii jest jednym z kluczowych aspektów, które marketerzy powinni wziąć pod uwagę jeszcze na etapie przygotowywania strategii reklamowej. Istotne jest, aby korelowało ono z celami biznesowymi, ale było również możliwe do zrealizowania. Co więcej, precyzując KPI należy zwrócić uwagę czy cele wzajemnie się nie wykluczają. Kolejnym krokiem jest konfiguracja odpowiedniego narzędzia analitycznego umożliwiającego śledzenie kluczowych wskaźników. Dzięki niemu, późniejsza możliwość monitorowania efektywności pozwoli na ew. ulepszenie kampanii jeszcze w trakcie jej trwania.

Zrozumienie potrzeb konsumentów

Kolejnym rozwiązaniem jest zrozumienie potrzeb konsumentów – ich osobowości, zainteresowań, intencji zakupowych czy preferowanej platformy społecznościowej. Kampania powinna być skierowana do konkretnej grupy odbiorców pod kątem demograficznym, psychofizycznym i behawioralnym. Dotarcie jakościowe, a nie ilościowe umożliwi zespołom marketingowym zaoszczędzenie budżetów i przeznaczenie ich na obszary, które dodatkowo zwiększą współczynnik klikalności i konwersji.

Dobór odpowiedniej platformy

Identyfikacja grupy docelowej powinna iść również w parze z doborem odpowiedniej platformy, na której znajdują się konsumenci marki. Skupienie się na niewłaściwych kanałach social media może skutkować osłabieniem przekazu, brakiem zaangażowania użytkowników i utratą wydatków reklamowych.

Optymalizacja w trakcie trwania kampanii

Ważnym aspektem jest także ewentualna optymalizacja w trakcie trwania kampanii. Pozwoli ona przeznaczyć finanse na obszary, które wygenerują pożądany wynik końcowy kampanii. Kluczowe w tym kontekście może okazać się wsparcie platform technologicznych mogących analizować informacje o odbiorcach, w tym zasięg, wrażenia i współczynnik konwersji, dzięki czemu przeprowadzona kampania będzie opłacalna i zmaksymalizowana pod kątem wydatków.

Analiza wyników końcowych i testy typu A/B

Każda kampania, po zakończeniu emisji powinna zakończyć się również analizą wyników końcowych i ew. zbadaniem potencjalnych przyczyn słabszej wydajności przekazu reklamowego. Przed rozpoczęciem kolejnej kampanii warto przeprowadzić testy typu A/B, aby zoptymalizować przyszłe treści reklamowe pod kątem dostosowania do użytkownika i jego doświadczeń. Na platformie YouTube możliwe jest również przeprowadzenie badań skuteczności kampanii – Brand Lift to rozwiązanie, dzięki któremu możliwe jest zmierzenie do tej pory niemierzalnych wskaźników, sprawdzenie wzrostu świadomości czy intencji zakupowych.

Pomimo, że zdecydowana większość reklam cyfrowych jest pomijana przez użytkowników[3], w dalszym ciągu marki mogą podejmować proaktywne działania w celu zapewnienia skuteczności swoich przekazów. W procesie reklamowym kluczowe jest, aby na każdym jego etapie – tworzenia strategii, emisji kampanii, wniosków końcowych – marki podejmowały odważne działania i nie bały się zaryzykować eksperymentując z różnymi ustawieniami w celu uzyskania optymalnej konfiguracji dla swoich kampanii.

Źródło: Channel Factory Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czego nie robić w marketingu w dobie kryzysu
84% europejskich konsumentów martwi się rosnącymi kosztami życia. Ten powszechny niepokój wymaga od marek wrażliwości w komunikacji z klientami. 63% z nich chce, aby firmy, od których kupują, były bardziej świadome emocjonalnego i finansowego wpływu, jaki ma na nich kryzys związany z kosztami utrzymania. Tymczasem ponad połowa konsumentów otrzymuje od...
Jak wykorzystać SMS-y w małej gastronomii
Otwarcie nowego lokalu, potwierdzenie rezerwacji stolika czy promocja na lody - o tym wszystkim może poinformować klienta wiadomość SMS. To proste narzędzie daje świetne efekty, gdy trzeba szybko dotrzeć do odbiorcy z ważnym przekazem i zapewnić sobie jego lojalność w przyszłości. Może być również doskonałym wsparciem dla kampanii social media.
Angażujące działania marketingowe w mniejszych firmach i organizacjach
Jak budować świadomość marki w małej firmie lub organizacji? Jak przyciągnąć klientów i jak utrzymać ich lojalną bazę bez dużych budżetów reklamowych? Jak umiejętnie budować angażujące doświadczenia customer experience? Oto kilka porad i narzędzi od Mood Media, dla mniejszych przedsiębiorców.
Traffic Design: Jeleń, lis i królik w żłobku
Fasady nowo wybudowanych gdańskich żłobków to jeden z projektów promujących dobry dizajn w otoczeniu najmłodszych. Ilustracyjne metalografiki przedstawiające zwierzęta, które najmłodsi mogą spotkać podczas spacerów, zdobią i identyfikują placówki.
Raport „Challenger brands, którzy zmieniają świat”
Co sprawia, że niektóre polskie marki odnoszą sukces na rynku, rosnąc od niego szybciej i stają się prawdziwymi challenger brands? Jaki sekret kryje się za ich innowacyjnym podejściem i pozytywnym wpływem na otoczenie? Odpowiedzi na te i inne pytania prezentuje pierwszy w Polsce raport "Challenger brands, którzy zmieniają świat". Z realizację odpowiada...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764