logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Opus B Brand Design zdobywa kolejne trzy nagrody Red Dot 2017

  PR 19.10.2017, przeczytano 1142 razy
ilustracjastrzałka

Jury wyłoniło tegorocznych laureatów największego na świecie i najbardziej cenionego konkursu w branży wzornictwa przemysłowego – Red Dot Design Concept. Projektanci Opus B Brand Design zdobyli dwie nagrody główne i wyróżnienie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/opus-b-brand-design-zdobywa-kolejne-trzy-nagrody-red-dot-2017,34182,artykul.html

Uznani na świecie eksperci głównymi nagrodami docenili koncepty: Kwarta (marka miodu pitnego) oraz Gekko (marka męskich kosmetyków), wyróżnienie natomiast otrzymał koncept Barberian (marka męskich akcesoriów do włosów).

W rankingu najbardziej nagrodzonych agencji brand design, biorących w ostatnich 5 latach udział w Red Dot Design Concept, organizatorzy odnotowali Opus B Brand Design na wysokim, 9 miejscu. Agencja jest jedyną polską firmą obecną w zestawieniu.

Kwarta

Projekt czerpie inspirację z przeszłości, opakowanie stanowi interpretację tradycyjnego kamionkowego naczynia na miód pitny, gdyż zachowany został oryginalny materiał, tłoczenia, sygnowanie i cały proces produkcyjny. Projektanci, podkreślają, że Kwarta to dialog przeszłości z współczesną myślą projektową. Nazwa marki nawiązuje do staropolskiej jednostki miary objętości. Dlatego też opakowania otrzymały nietypową objętość 942 ml, czyli 1 kwartę.

W tym roku Kwarta została doceniona także w prestiżowym konkursie Pentawards, zdobywając złotą statuetkę.

Gekko

Kolejny nagrodzony koncept autorstwa projektantów Opus B Brand to projekt minimalistycznego i funkcjonalnego opakowania na szampon lub żel pod prysznic. Gekko to marka do pielęgnacji ciała dla mężczyzn. Inspirowany fizjonomią gekona system zintegrowanych z opakowaniem przyssawek, pozwala szybko i intuicyjnie umieszczać szampon lub żel w najdogodniejszej części prysznica.

– Cały koncept Gekko opiera się na insightcie związanym z brakiem miejsca na męskie kosmetyki w łazience pod prysznicem. Bardzo często zdarza się, że całą wolną przestrzeń na półkach zajmują kobiece rzeczy, dlatego projekt Gekko daje mężczyźnie trochę miejsca, nie zabierając go przy tym partnerce – tłumaczy Paweł Frej, Brand Design Director w Opus B.

Gekko także otrzymało wyróżnienie w konkursie Pentawards, zdobywając srebrne trofeum.


Barberian

Wyróżnienie Red Dot Design Concept otrzymał projekt Barberian – koncept marki akcesoriów do włosów dla mężczyzn.

Z myślą o mężczyznach, którzy dbają o swój długi bujny zarost powstał Barberian – silna marka zbudowana na archetypie bohatera – wojownika i barbarzyńcy, który gumki do brody traktuje niczym trofea z wygranej walki.

– Aby wzmocnić w mężczyznach poczucie wyjątkowości, skutecznie wykorzystaliśmy męskie kody komunikacyjne, odwołując się do atawistycznej atrakcyjności i siły. Nasza obietnica marki nawiązuje do ukrytych męskich pragnień, ubarwiając monotonną codzienność, w której zdaje się nie być miejsca dla wojowników i ich rogatych hełmów – wyjaśnia Paweł Frej.


Red Dot Award

Nagroda Red Dot przyznawana jest w trzech konkursach: Product Design, Design Concept i Communication Design. Projekty docenione w konkursie Design Concept będzie można zobaczyć podczas wystawy w Red Dot Design Museum w Singapurze oraz w corocznym albumie konkursowym.

W 2017 roku zespół Opus B Brand Design otrzymał także nagrodę w konkursie Red Dot Communication Design za projekt systemu identyfikacji wizualnej dla Krakowa.

Źródło: Opus B

www.opusb.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764