logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Organizacja eventów: nieodłączny element pracy PR-owca

  PR 03.12.2013, przeczytano 1098 razy

Organizacja eventów to dla wielu PR-managerów nieprzyjemna część ich pracy. Jednak organizacja eventów nie musi spędzać nam snu z powiek. Prezentujemy kilka wskazówek, które pomogą w sprawnej organizacji każdego wydarzenia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/organizacja-eventow%3A-nieodlaczny-element-pracy-pr-owca,20364,artykul.html

Każdy doświadczony event manager na własnych błędach nauczył się, jak ważne jest mieć wszystko z góry zaplanowane. Podczas planowania i szczegółowej analizy zadań do wykonania pojawiają się aspekty, których wcześniej nie wzięliśmy pod uwagę. Tak więc planowanie i przygotowywanie harmonogramu działań nie jest tylko dodatkowym udogodnieniem dla event managera – jest koniecznością.

Bez względu na to, czy zespół organizujący event liczy 2 czy 20 osób – podczas planowania zadań należy obowiązkowo rozpisać, kto za jakie zadanie odpowiada i udostępnić taki dokument całemu zespołowi. Dzięki temu każdy z członków zespołu z góry będzie mógł zaplanować sobie swoją pracę, a także w celu rozwiązania pojedynczych mało znaczących problemów będzie mógł kontaktować się bezpośrednio z innymi osobami w zespole, co znacznie przyspieszy i usprawni pracę.

Dotrzymywanie terminów konieczne jest w każdej firmie i w każdym zawodzie. Jednak deadline, czyli w tym przypadku zaplanowany termin eventu – jest nieprzekraczalny. Nie ma możliwości wykonania jednego lub dwóch telefonów z prośbą o przesunięcie terminu o trzy godziny, więc trzeba zrobić wszystko, żeby tego terminu dotrzymać. Podobnie jak na drodze, w przypadku kontrolowania harmonogramu i etapu wykonania prac sprawdzi się zasada ograniczonego zaufania. Metodą do kontrolowania zespołu podczas organizacji wieloetapowych, złożonych eventów jest uzupełnianie na bieżąco jednego dokumentu z podsumowaniem wszystkich działań, gdzie każdy odpowiada za update’owanie swojego zadania.

Jeśli współpracujemy z zespołem, powinniśmy  być w kontakcie przez całą dobę. Jako event manager warto zachęcić swoich współpracowników, że mogą w każdej chwili zadzwonić lub napisać. Każdy problem, który pojawia się w trakcie prac jest problemem całego teamu i wspólnie należy go rozwiązać. Jeśli przygotowujemy event na zlecenie klienta, regularnie należy informować go o postępie prac. W przypadku problemów lub wypadków, które przeszkadzają w organizacji pojawia się pokusa zatajenia tego faktu przed klientem, jednak jeśli problem może wpłynąć na końcowy wygląd imprezy, nie warto ryzykować niezadowoleniem klienta. Jeśli przedstawimy problem w odpowiedni sposób oraz od razu zaproponujemy jego rozwiązanie, klient będzie nam wdzięczny za szczere i odpowiedzialne podejście do tematu. 

Należy nauczyć się przewidywać i „planować” sytuacje kryzysowe. Oczywiście, jest w tym sporo ironii. Wiadomo, że sytuacje kryzysowe mają to do siebie, że nie jesteśmy w stanie ich przewidzieć i zaplanować, dlatego najczęściej zaskakują i powodują niemałe szkody, a często nawet straty finansowe. Jednak przemyślenie i wspólne omówienie potencjalnych kryzysów w zespole i zaplanowanie działań w takich sytuacjach pomoże w wyłapaniu potencjalnych zagrożeń. 

Niestety - przygotowanie eventów wymaga wielu godzin pracy oraz mnóstwa poświęceń. Sporej części wysiłku, włożonego w przygotowania nawet nikt nie dostrzeże. Jednak udany event jest jak utwór muzyczny, który odpowiednio skomponowany, a później zagrany razem przez całą orkiestrę stanowi jedną, urzekającą publiczność całość.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764