logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Organizacja pracy w drukarni

| 06.12.2005 20:12

Witam!
Chciałbym poruszyć temat sposobów organizacji pracy w średniej drukarni. Jeżeli możecie się podzielić własnymi doświadczeniami to zapraszam do dyskusji. Moim celem jest opracowanie systemu lub systemów pracy w drukarni. A jak wiadomo jest to duży i skomplikowany twór, którym trzeba tak zarządzać, by dotrzymać terminowości, jakości, a co najważniejsze, to uzyskać zadowolonego klienta, który dobrze i fachowo obsłużony pojawi się znów na liście zleceń.
Co myślicie o priorytetach zleceń?
I tak wogóle to co myślicie o tym temacie.

avatar użytkownika
+

Poznań
wiadomości: 5
w Signs.pl od 06.12.2005
IP: 83.22.117.XXX

| 06.12.2005 22:12

O tym temacie ja np mysle tak: to jest forum twórców reklamy, a nie organizatorów pracy. Bo drukarnia to noramalny zakład pracy, gdzie obowiązuję okreslone reguły i przepisy. A w tym temacie najbardziej kompetentne będą służby BHP oraz menedżerowie. I myślę że na stronach temu poświęconych znajdziesz rozwiązanei swoich dylematów. A tutaj możesz np zapytac jak uzyskac najlepsza jakośc wydruku przy minimalnych kosztach, albo cos w tym rodzaju.
Jesli ktos się nei zgadza z moją tezą prosze o dyskusję.

-----------------
Robert

avatar użytkownika
+ + + + +

Małopolska
wiadomości: 304
w Signs.pl od 28.10.2001
IP: 83.29.218.XXX

| 07.12.2005 11:12

a mnie to cholernie ciekawi. Bo średnia i mała drukarnia to nie jest normalny "twór". W normalnym zakładzie pracy nie pracuje się w nocy i nie robi wyrobów na wczoraj. Więc dyskutujmy

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Piotrków Trybunalski
Łódzkie
wiadomości: 630
w Signs.pl od 06.05.2002
IP: 82.197.62.XXX

| 07.12.2005 23:12

Przyjmowanie zleceń na wczoraj to szybki pociąg do tego by firma szybko staciła zadowolonych klientów. A pracownicy zaczeli popadać w pracocholizm.
U nas rozwiązane jest to w sposób stałych terminów realizacji - 3 dni. Czasami jest to krócej. A jak tu przekonać klienta że musi poczekać, to szybciej się nie da. Bo pan ( Józek) musi to przygotować. Pan ( Jurek) zrobić wydruki próbne. Pani Jola pokazać te wydruki i otrzymać akceptację. A poźniej jeszcze na koniec się okazuje, że maszyna ma jakąś usterkę i nie chce drukować tak jak byśmy chcieli. Wiecie o czym mówie. Prawdziwa masakra. Klienci dzwonią z pretensjami. Koszmar.
Jak temu zaradzić? Prosze o wasze opinie.

Pozdrawiam i miłej pracy życze. W końcu święta tuż tuż.

avatar użytkownika
+

Poznań
wiadomości: 5
w Signs.pl od 06.12.2005
IP: 83.22.65.XXX

| 08.12.2005 11:12

He he na to że maszyna nie drukuje tak jakbyśmy chcieli niestety chyba nie możemy poradzić ew. zakup nowej.. Wydaje mi się że najważniejsze są realne terminy realizacji, o których klient wie i jest na nie przygotowany. Z własnego doświadczenia wiem że sto razy lepiej jest wiedzieć że wydruki będą np. na piątek a nie codziennie wydzwaniać do drukarni codziennie i słyszeć brednie, podczas gdy klientowi powiedzieliśmy że będą na wtorek Co do organizacji najgorzej jest jeżeli firmę prowadzi jedna osoba...<BR>Musi być menagerem, pracownikiem, szefem, sprzątaczem, sekretarką, kurierem i mnóstwem innych osób. Do małej drukarni dwie osoby to podstawa, jedna zajmuje się drukiem, przygotowaniem, odbiera też telefony od ZLECENIODAWCÓW a nie klientow potencjalnych. Druga natomiast załatwia wszystkie inna sprawy takie jak papier, odczynniki, farby etc. kontaktuje się z klientami, dba o promocje, papiery a kiedy spraw "pobocznych" jest mało pomaga w pracy. <BR>U nas sprawa tak wygląda i nie jest strasznie źle <BR>Dodatkowo zajmuje się innego rodzaju reklamą i czasem nawet udaje nam się pracować w ludzkich godzinach. Priorytety? niestety tutaj nie ma regóły każdy musi wyznaczyć je sobie sam, wiadomo że 50 wizytówek będzie mniej ważne od 200 000 ulotkek Temat rzeka... jeżeli jest ktoś chętny do dyskusji i wymiany pomysłów to zapraszam także na prv <BR>Pozdrawiam

(Wiadomość zmodyfikowana przez: szlaczek_graf dnia 08.12.2005 11:36)

avatar użytkownika
?

Warszawa
wiadomości: 11
w Signs.pl od 26.10.2005
IP: 83.31.219.XXX
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764