logo
WIADOMOŚCI

Orlen i 4F najbardziej rozpoznawalne na tle sponsorów Zimowych Igrzysk w Pjongczang

Mateusz Zawiślak  PR 08.02.2018, przeczytano 488 razy
ilustracjastrzałka
Wykres 1. Spontaniczna znajomość sponsorów ZIO 2018

Agencja mediowa Starcom, przed rozpoczęciem Zimowych Igrzysk Olimpijskich (ZIO) w Pjongczang, zbadała znajomość oficjalnych partnerów całego wydarzenia oraz sponsorów Polskiego Komitetu Olimpijskiego. W obu przypadkach najwyższe wskazania w badaniu świadomości spontanicznej uzyskały marki Orlen i 4F.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/orlen-i-4f-najbardziej-rozpoznawalne-na-tle-sponsorow-zimowych-igrzysk-w-pjongczang,35369,artykul.html

Tuż przed rozpoczęciem zmagań sportowych w Korei Południowej, 79 proc. respondentów nie potrafiło wskazać żadnego z oficjalnych sponsorów Zimowych Igrzysk (McDonald’s, The North Face, Samsung, Hyundai/Kia Motors, Korean Air, LG, Lotte, Kepco, SK, Posco i KT). Najwięcej spontanicznych odpowiedzi zebrały polskie marki Orlen (6%) i 4F (4%), a na czwartym miejscu uplasowała się marka Lotto (4%), podczas gdy żadna z tych marek nie jest oficjalnych sponsorem Igrzysk w Pjongczang, a są one związane umowami partnerskimi i sponsoringowymi z Polskim Komitetem Olimpijskim. Trzecie miejsce zajęła marka Coca-Cola, która również nie jest partnerem ZIO. Prawidłowo wskazany został Samsung, który zajął 5. pozycję w badaniu. W TOP 10 znalazły się również Pepsi, Adidas, Visa, Huawei i Nike, spośród tych marek wyłącznie Visa jest partnerem zawodów w Pjongczang.

Respondenci mieli podobne trudności w spontanicznym wymienieniu marek, które współpracują z Polskim Komitetem Olimpijskim (sponsorzy PKOL to m.in.: Orlen, Lotto, Tauron, 4F, LOT, Grupa Luxmed, Deloitte oraz

Columna Medica). 80 proc. ankietowanych nie potrafiło wskazać żadnej firmy, ani marki. Jednak w TOP 5 wskazań znalazły się aż cztery marki, które rzeczywiście współpracują z PKOL: Orlen, 4F, Lotto i Tauron.

ilustracjastrzałka
Wykres 2. Spontaniczna znajomość sponsorów PKOL

- Rozpoznanie sponsorów, zarówno reprezentacji, jak i zbliżających się Zimowych Igrzysk w Pjongczang, jest na zdecydowanie niższym poziomie niż w przypadku dużych imprez piłkarskich, czy też Letnich Igrzysk w Rio – mówi Sebastian Szade, Dyrektor ds. Strategii i Innowacji w Starcomie – Nie powinno to dziwić, nie tylko ze względu na niszowość wielu dyscyplin zimowych, ale również dlatego, że firmy nie inwestują dużych środków w komunikację masową związaną z ZIO. Wśród marek globalnych dominują przede wszystkim te, które od lat kojarzą się ze wspieraniem imprez sportowych wszelkiej maści, jak również, przedsiębiorstwa pochodzące z Półwyspu Koreańskiego, dla których zbliżająca się impreza jest tak okazją, jak i po części obowiązkiem – dodaje Szade

Orlen, Lotto, 4F i Tauron zostały również prawidłowo wymienione w badaniu świadomości wspomaganej partnerów PKOL. Na uwagę zasługuje fakt, że respondenci w TOP 10 wymienili także marki Atlas i Santander, które nie współpracują z PKOL, ale sponsorują sportowców Kamila Stocha (Atlas), Justynę Kowalczyk (Santander Consumer Bank) i regularnie widzimy ich na akcesoriach sportowych olimpijczyków. Wśród partnerów mediowych najczęściej wymieniani byli „Przegląd Sportowy” (9%), Onet (6%) i Eurosport (5%).

ilustracjastrzałka
Wykres 3. Wspomagana znajomość sponsorów i patronów mediowych PKOL 

- Ciekawiej wygląda analiza świadomości sponsorów reprezentacji, gdzie widać efekty długofalowej strategii realizowanej przez Orlen, czy Totalizator Sportowy, jak również – znaczenie jakie w sportach zimowych odgrywają skoki narciarskie i ekspozycja marki w trakcie ich transmisji. Szczególnie w przypadku marek Atlas (sponsor Kamila Stocha) oraz Santander (Justyna Kowalczyk), co pokazuje, że taka strategia może być alternatywą w stosunku do długofalowych i kosztownych inwestycji, na które pozwolić mogą sobie przede wszystkim potentaci – komentuje Szade.

W badaniu wspomaganej znajomości oficjalnych sponsorów ZIO 2018 ankietowani najtrafniej wskazali marki Samsung (30%), Visa (30%), KIA (21%), Hyundai (20%), LG (20%) oraz McDonald’s (19%). Kluczowy jest jednak fakt, że marką z największa liczbą odpowiedzi okazała się Coca-Cola (33%), która nie jest oficjalnym partnerem Igrzysk w Pjongczang natomiast od lat, jako partner MKOL, wspiera światowy sport olimpijski.

ilustracjastrzałka
Wykres 4.  Wspomagana znajomość sponsorów ZIO 2018

Starcom zamierza powtórzyć badanie po zakończeniu Zimowych Igrzysk Olimpijskich.  Badanie zostało przeprowadzone w Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna na zlecenie Starcomu,  w dniach 19-21 stycznia,  na reprezentatywnej dla populacji Polski grupie internautów, mieszkańców całej Polski, w wieku 18+ (N=1041)

Źródło: STARCOM

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Już kilka miesięcy nadaje swój program w Internecie telewizja wPolsce.pl. Jest to kanał publicystyczno-informacyjny, którego właścicielem jest spółka Fratria, kierowana przez prezesa Romualda Orła. W ostatnich tygodniach kanał ten odniósł spory sukces. Dzienny zasięg streaming'u stacji (a więc relacji na żywo) w serwisie Youtube sięgnął 80 tysięcy unikalnych użyt...
Jakie przeglądarki internetowe są najpopularniejsze w Polsce?
W kwietniu 2018 roku połowa odsłon wykonanych przy użyciu komputerów osobistych i laptopów na polskich stronach WWW pochodziła z przeglądarki Google Chrome. Na drugim miejscu uplasował się Firefox, za pomocą którego wygenerowano ponad jedną trzecią wszystkich odsłon. Trzecie miejsce w rankingu zajęła Opera.
Badanie: Ranking cytowań w kwietniu 2018
Z opracowania wynika, że liderem cytowań wśród dzienników ogólnopolskich została Rzeczpospolita (142), za nią: Fakt (106) oraz Gazeta Wyborcza (99). Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazła się Gazeta Wrocławska (14), na drugim – Gazeta Krakowska (12), a na trzecim – Polska The Times (9). Wśród tygodników ogólnopolskich najczęściej cytowano Gazetę...
Po aferze Cambridge Analytica, prezes Facebooka Mark Zuckerberg ogłosił 21 marca, że ​​firma przeprowadzi audyt w celu zidentyfikowania podejrzanych aplikacji, które mogły wykorzystywać dane użytkowników w niewłaściwy sposób.
Czy conversational messaging przygotuje nas na wejście RCS w Polsce?
Nieokreślony termin wejścia RCS w Polsce studzi entuzjazm rynku i każe rozglądać się za innymi technologiami, które wzbogacą kontakt marek z klientami. Na uwagę zasługuje conversational messaging, który łączy kanały rich media - Messengera, RCS oraz czat w przeglądarce internetowej. Czy rozwiązania tego typu pomogą w szybszym wdrożeniu RCS-a na świecie?
 
sobota 26.05.2018, 120 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone