logo
WIADOMOŚCI

Orlen i 4F najbardziej rozpoznawalne na tle sponsorów Zimowych Igrzysk w Pjongczang

Mateusz Zawiślak  PR 08.02.2018, przeczytano 639 razy
ilustracjastrzałka
Wykres 1. Spontaniczna znajomość sponsorów ZIO 2018

Agencja mediowa Starcom, przed rozpoczęciem Zimowych Igrzysk Olimpijskich (ZIO) w Pjongczang, zbadała znajomość oficjalnych partnerów całego wydarzenia oraz sponsorów Polskiego Komitetu Olimpijskiego. W obu przypadkach najwyższe wskazania w badaniu świadomości spontanicznej uzyskały marki Orlen i 4F.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/orlen-i-4f-najbardziej-rozpoznawalne-na-tle-sponsorow-zimowych-igrzysk-w-pjongczang,35369,artykul.html

Tuż przed rozpoczęciem zmagań sportowych w Korei Południowej, 79 proc. respondentów nie potrafiło wskazać żadnego z oficjalnych sponsorów Zimowych Igrzysk (McDonald’s, The North Face, Samsung, Hyundai/Kia Motors, Korean Air, LG, Lotte, Kepco, SK, Posco i KT). Najwięcej spontanicznych odpowiedzi zebrały polskie marki Orlen (6%) i 4F (4%), a na czwartym miejscu uplasowała się marka Lotto (4%), podczas gdy żadna z tych marek nie jest oficjalnych sponsorem Igrzysk w Pjongczang, a są one związane umowami partnerskimi i sponsoringowymi z Polskim Komitetem Olimpijskim. Trzecie miejsce zajęła marka Coca-Cola, która również nie jest partnerem ZIO. Prawidłowo wskazany został Samsung, który zajął 5. pozycję w badaniu. W TOP 10 znalazły się również Pepsi, Adidas, Visa, Huawei i Nike, spośród tych marek wyłącznie Visa jest partnerem zawodów w Pjongczang.

Respondenci mieli podobne trudności w spontanicznym wymienieniu marek, które współpracują z Polskim Komitetem Olimpijskim (sponsorzy PKOL to m.in.: Orlen, Lotto, Tauron, 4F, LOT, Grupa Luxmed, Deloitte oraz

Columna Medica). 80 proc. ankietowanych nie potrafiło wskazać żadnej firmy, ani marki. Jednak w TOP 5 wskazań znalazły się aż cztery marki, które rzeczywiście współpracują z PKOL: Orlen, 4F, Lotto i Tauron.

ilustracjastrzałka
Wykres 2. Spontaniczna znajomość sponsorów PKOL

- Rozpoznanie sponsorów, zarówno reprezentacji, jak i zbliżających się Zimowych Igrzysk w Pjongczang, jest na zdecydowanie niższym poziomie niż w przypadku dużych imprez piłkarskich, czy też Letnich Igrzysk w Rio – mówi Sebastian Szade, Dyrektor ds. Strategii i Innowacji w Starcomie – Nie powinno to dziwić, nie tylko ze względu na niszowość wielu dyscyplin zimowych, ale również dlatego, że firmy nie inwestują dużych środków w komunikację masową związaną z ZIO. Wśród marek globalnych dominują przede wszystkim te, które od lat kojarzą się ze wspieraniem imprez sportowych wszelkiej maści, jak również, przedsiębiorstwa pochodzące z Półwyspu Koreańskiego, dla których zbliżająca się impreza jest tak okazją, jak i po części obowiązkiem – dodaje Szade

Orlen, Lotto, 4F i Tauron zostały również prawidłowo wymienione w badaniu świadomości wspomaganej partnerów PKOL. Na uwagę zasługuje fakt, że respondenci w TOP 10 wymienili także marki Atlas i Santander, które nie współpracują z PKOL, ale sponsorują sportowców Kamila Stocha (Atlas), Justynę Kowalczyk (Santander Consumer Bank) i regularnie widzimy ich na akcesoriach sportowych olimpijczyków. Wśród partnerów mediowych najczęściej wymieniani byli „Przegląd Sportowy” (9%), Onet (6%) i Eurosport (5%).

ilustracjastrzałka
Wykres 3. Wspomagana znajomość sponsorów i patronów mediowych PKOL 

- Ciekawiej wygląda analiza świadomości sponsorów reprezentacji, gdzie widać efekty długofalowej strategii realizowanej przez Orlen, czy Totalizator Sportowy, jak również – znaczenie jakie w sportach zimowych odgrywają skoki narciarskie i ekspozycja marki w trakcie ich transmisji. Szczególnie w przypadku marek Atlas (sponsor Kamila Stocha) oraz Santander (Justyna Kowalczyk), co pokazuje, że taka strategia może być alternatywą w stosunku do długofalowych i kosztownych inwestycji, na które pozwolić mogą sobie przede wszystkim potentaci – komentuje Szade.

W badaniu wspomaganej znajomości oficjalnych sponsorów ZIO 2018 ankietowani najtrafniej wskazali marki Samsung (30%), Visa (30%), KIA (21%), Hyundai (20%), LG (20%) oraz McDonald’s (19%). Kluczowy jest jednak fakt, że marką z największa liczbą odpowiedzi okazała się Coca-Cola (33%), która nie jest oficjalnym partnerem Igrzysk w Pjongczang natomiast od lat, jako partner MKOL, wspiera światowy sport olimpijski.

ilustracjastrzałka
Wykres 4.  Wspomagana znajomość sponsorów ZIO 2018

Starcom zamierza powtórzyć badanie po zakończeniu Zimowych Igrzysk Olimpijskich.  Badanie zostało przeprowadzone w Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna na zlecenie Starcomu,  w dniach 19-21 stycznia,  na reprezentatywnej dla populacji Polski grupie internautów, mieszkańców całej Polski, w wieku 18+ (N=1041)

Źródło: STARCOM

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Artur Jastrzębski szefem analityki biznesowej w Publicis Media
Artur Jastrzębski, dotychczas Head of Industry Analytics and IoT w PWC Polska, objął nowo utworzone stanowisko Head of Business Analytics w Publicis Media. Będzie zarządzał zespołami Data Analytics oraz Business Integration.
Bauer Media Group podjęła starania w kierunku przejęcia Jazz FM - wiodącej brytyjskiej komercyjnej stacji radiowej ukierunkowanej na takie gatunki muzyczne, jak jazz, soul i blues.
Serwisy turystyczne popularne w lipcu
W lipcu 2018 roku wzrosła liczba odsłon na stronach związanych z podróżami i turystyką. Z danych wynika, że internauci najchętniej odwiedzali strony WWW o tej tematyce za pomocą urządzeń mobilnych. Więcej o tym, jak Polacy korzystali z sieci w lipcu, dowiesz się z najnowszej analizy Gemiusa.
IMM: Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym medium w lipcu
W lipcowym rankingu najczęściej cytowanych mediów pierwsze miejsce zajął dziennik Rzeczpospolita, wyprzedzając m.in. portal Onet.pl i TVN24 – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach nalazły się Wirtualna Polska oraz radio RMF FM.
Netia: internet i TV z Ligą Mistrzów UEFA do końca roku bez opłat
Netia wprowadza nową ofertę promocyjnych pakietów z szybkim, światłowodowym dostępem do internetu, aż do 900 Mb/s i usługami telewizyjnymi z dostępem na żywo do meczów Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA, w rewelacyjnie niskich cenach. Oferty są dostępne zarówno dla nowych, jak i obecnych klientów.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone