logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Orlen odświeża logo Verva: Jest Moc?

   07.01.2018, przeczytano 1957 razy
ilustracjastrzałka

​PKN ORLEN odświeżył logo VERVA, które obecnie, dzięki widocznym zmianom w warstwie graficznej jest prostsze, bardziej czytelne i nowoczesne. Jednocześnie pozostawiony został charakter logotypu podkreślający najwyższą jakość paliw oraz główne atrybuty marki – moc i dynamikę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/orlen-odswieza-logo-verva%3A-jest-moc,35029,artykul.html

VERVA to marka ciesząca się dużą rozpoznawalnością i popularnością, która kojarzona jest przede wszystkim ze sportem, energią i wysoką jakością. Brand wykorzystywany jest w polityce marketingowej Koncernu w związku z najbardziej ekscytującymi wydarzeniami, jak VERVA Street Racing, czy starty Kuby Przygońskiego i pozostałych członków ORLEN Team.

Poprzednia wersja znaku:

Odświeżonej VERVY nie zabraknie również podczas tegorocznej, 40 edycji rajdu Dakar. Na konferencji prasowej, zapowiadającej start zespołu ORLEN Team zaprezentowano samochód rajdowy Kuby Przygońskiego po gruntownym liftingu zewnętrznym, z wykorzystaniem nowego logo VERVA.
 
Zależało nam, aby odświeżyć logo VERVA zgodnie z najnowszymi trendami w projektowaniu, pozostawiając jednocześnie skojarzenia z wyjątkową mocą, dynamiką oraz naturalnie jakością. Trudno o lepszy moment na podkreślenie i prezentację tych atrybutów niż konferencja zapowiadająca już osiemnasty start ORLEN Team w rajdzie Dakar. Tym bardziej, że zmiany graficzne objęły nie tylko auto Kuby, ale również motocykle, ciężarówkę oraz wszystkie elementy tzw. zaplecza rajdu – podkreślił Rafał Pasieka, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu w PKN ORLEN.
 
VERVA to jedna z najbardziej wyrazistych marek w portfolio PKN ORLEN. Jednoelementowy, zaprojektowany od podstaw krój fontu jest zgodny z nowymi trendami w designie. Dotychczasowy element płomienia/liścia został uproszczony do postaci "płynących" równoległoboków, które mogą być kojarzone z szachownicą na fladze wyścigowej, oddając sportowy i dynamiczny charakter marki. Zmieniła się również kolorystyka - z logo zniknęła zieleń, a niebieski został ożywiony i wyklarowany.
 
Głównym kanałem komunikacji odświeżonego logo VERVA będzie sieć detaliczna pod marką ORLEN, a zainicjowane zmiany wizualne będą kontynuowane w 2018 r.

Źródło: ​PKN ORLEN

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Mocy brak. Poprzednie bardziej dynamiczne.

avatar użytkownika
,

Moc to nie to samo co dynamika. Nowa wersja ma jak widzimy zagospodarowywać oba zakresy semantyczne i pod tym kątem należałoby oceniać jej skuteczność.  

avatar użytkownika
,

No to mocy brak. A dlaczego w pytaniu moc jest z dużej litery?  

avatar użytkownika
,

No bo to jest "ta" Moc, o którą chodzi marketingowcom Orlenu, a nie jakaś tam zwykła, dowolna "moc"...  

avatar użytkownika
,

Taaa... [URL=www.youtube.com/watch?v=5BSY_bsfIvk]Moc[/URL]  

avatar użytkownika
,

Posługiwanie się tym pojęciem w marketingu niesie niestety ryzyko wieloznaczności: https://www.youtube.com/watch?v=ypTUKyDy1os  

,

Przyznam, że nie mam jeszcze zdania, ale zaznaczam swoją obecność, sugerując tym, że się zastanawiam.

avatar użytkownika
,

To może świadczyć o problemach tego znaku, który powinien być wyrazisty i kreować wizerunek zdecydowany, nie pozostawiający miejsca na obojętność lub zastanawiactwo.  

,

Jeszcze nie wiem, ciągle się zastanawiam.  

avatar użytkownika
,

Może być też tak, że logo jest świetne, a Ty zastanawiasz się tendencyjnie...  

,

Nie wiem jeszcze.
Jeszcze się zastanawiam.
  

avatar użytkownika
,

A może masz po prostu ambiwalentny stosunek do logotypów, zaś Twoje opinie dotyczące problemów identyfikacji wizualnej wykazują dużą labilność?  

,

Nie.
Po prostu jeszcze nie wykrystalizował się we mnie pogląd dotyczący tego konkretnego znaku.
  

avatar użytkownika
,

Czekamy...  

,

Po dłuższym zastanowieniu postanowiłem, że nie mam zdania.  

Najnowsze w tym dziale

Dentsu X z działaniami mediowymi dla marki Tom Ford
Wystartowały działania promujące luksusowe kosmetyki i zapachy od Tom Ford Beauty, w tym NOIR EXTREME PARFUM. Za realizację działań mediowych odpowiada agencja dentsu X (dentsu Polska).
Erecruiter wybiera Kohe
Studio KOHE zostało wybrane do współpracy przez eRecruiter (część Grupy Pracuj), dostawcę platformy do zarządzania rekrutacjami. KOHE odpowiedzialne było za całościowe opracowanie strony www.erecruiter.pl
Havas PR Warsaw, jako partner, wspierał tegoroczną edycję badania prowadzonego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą. Celem badania było poznanie skali zaangażowania firm w działania z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu.
Sharp NEC Display Solutions Europe będzie uczestniczyć w targach Integrated Systems Europe (ISE) 2023, w dniach od 31 stycznia do 3 lutego, wystawiając się na stoisku E600 w hali 3 w Fira Barcelona w Hiszpanii. To kolejny rok, gdy Sharp/NEC podzieli się z uczestnikami targów swoją ekspercką wiedzą i doświadczeniem wynikającym z połączenia dwóch...
Łukasz Plona chief technology officerem w Cube Group
Łukasz Plona objął stanowisko chief technology officera w Cube Group. Będzie odpowiedzialny za rozwój realizowanych w agencji projektów technologiczno-analitycznych oraz wprowadzanie innowacji.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764