logo
WIADOMOŚCI

Orlen odświeża logo Verva: Jest Moc?

redakcja   07.01.2018, przeczytano 652 razy
ilustracjastrzałka

​PKN ORLEN odświeżył logo VERVA, które obecnie, dzięki widocznym zmianom w warstwie graficznej jest prostsze, bardziej czytelne i nowoczesne. Jednocześnie pozostawiony został charakter logotypu podkreślający najwyższą jakość paliw oraz główne atrybuty marki – moc i dynamikę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/orlen-odswieza-logo-verva:-jest-moc,35029,artykul.html

VERVA to marka ciesząca się dużą rozpoznawalnością i popularnością, która kojarzona jest przede wszystkim ze sportem, energią i wysoką jakością. Brand wykorzystywany jest w polityce marketingowej Koncernu w związku z najbardziej ekscytującymi wydarzeniami, jak VERVA Street Racing, czy starty Kuby Przygońskiego i pozostałych członków ORLEN Team.

Poprzednia wersja znaku:

Odświeżonej VERVY nie zabraknie również podczas tegorocznej, 40 edycji rajdu Dakar. Na konferencji prasowej, zapowiadającej start zespołu ORLEN Team zaprezentowano samochód rajdowy Kuby Przygońskiego po gruntownym liftingu zewnętrznym, z wykorzystaniem nowego logo VERVA.
 
Zależało nam, aby odświeżyć logo VERVA zgodnie z najnowszymi trendami w projektowaniu, pozostawiając jednocześnie skojarzenia z wyjątkową mocą, dynamiką oraz naturalnie jakością. Trudno o lepszy moment na podkreślenie i prezentację tych atrybutów niż konferencja zapowiadająca już osiemnasty start ORLEN Team w rajdzie Dakar. Tym bardziej, że zmiany graficzne objęły nie tylko auto Kuby, ale również motocykle, ciężarówkę oraz wszystkie elementy tzw. zaplecza rajdu – podkreślił Rafał Pasieka, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu w PKN ORLEN.
 
VERVA to jedna z najbardziej wyrazistych marek w portfolio PKN ORLEN. Jednoelementowy, zaprojektowany od podstaw krój fontu jest zgodny z nowymi trendami w designie. Dotychczasowy element płomienia/liścia został uproszczony do postaci "płynących" równoległoboków, które mogą być kojarzone z szachownicą na fladze wyścigowej, oddając sportowy i dynamiczny charakter marki. Zmieniła się również kolorystyka - z logo zniknęła zieleń, a niebieski został ożywiony i wyklarowany.
 
Głównym kanałem komunikacji odświeżonego logo VERVA będzie sieć detaliczna pod marką ORLEN, a zainicjowane zmiany wizualne będą kontynuowane w 2018 r.

Źródło: ​PKN ORLEN

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
michalem, 09.01.2018

Mocy brak. Poprzednie bardziej dynamiczne.

avatar użytkownika
redakcja, 09.01.2018

Moc to nie to samo co dynamika. Nowa wersja ma jak widzimy zagospodarowywać oba zakresy semantyczne i pod tym kątem należałoby oceniać jej skuteczność.  

avatar użytkownika
michalem, 10.01.2018

No to mocy brak. A dlaczego w pytaniu moc jest z dużej litery?  

avatar użytkownika
redakcja, 10.01.2018

No bo to jest "ta" Moc, o którą chodzi marketingowcom Orlenu, a nie jakaś tam zwykła, dowolna "moc"...  

avatar użytkownika
michalem, 11.01.2018

Taaa... [URL=www.youtube.com/watch?v=5BSY_bsfIvk]Moc[/URL]  

avatar użytkownika
redakcja, 11.01.2018

Posługiwanie się tym pojęciem w marketingu niesie niestety ryzyko wieloznaczności: https://www.youtube.com/watch?v=ypTUKyDy1os  

herrero, 09.01.2018

Przyznam, że nie mam jeszcze zdania, ale zaznaczam swoją obecność, sugerując tym, że się zastanawiam.

avatar użytkownika
redakcja, 10.01.2018

To może świadczyć o problemach tego znaku, który powinien być wyrazisty i kreować wizerunek zdecydowany, nie pozostawiający miejsca na obojętność lub zastanawiactwo.  

herrero, 10.01.2018

Jeszcze nie wiem, ciągle się zastanawiam.  

avatar użytkownika
redakcja, 10.01.2018

Może być też tak, że logo jest świetne, a Ty zastanawiasz się tendencyjnie...  

herrero, 11.01.2018

Nie wiem jeszcze.
Jeszcze się zastanawiam.  

avatar użytkownika
redakcja, 11.01.2018

A może masz po prostu ambiwalentny stosunek do logotypów, zaś Twoje opinie dotyczące problemów identyfikacji wizualnej wykazują dużą labilność?  

herrero, 11.01.2018

Nie.
Po prostu jeszcze nie wykrystalizował się we mnie pogląd dotyczący tego konkretnego znaku.  

avatar użytkownika
redakcja, 11.01.2018

Czekamy...  

herrero, 11.01.2018

Po dłuższym zastanowieniu postanowiłem, że nie mam zdania.  

Najnowsze w tym dziale:

Api.pl wspiera młodych projektantów
Wspierani przez API.PL młodzi projektanci, zostali zauważeni, a ich kolekcje wykorzystujące druk na tekstyliach docenione.
HP prezentuje nowe drukarki wielkoformatowe HP Designjet Z6 oraz Z9+
HP ponownie akcentuje swoją obecność na jednym z największych wydarzeń poświęconych fotografii w Europie. Fotofestiwal 2018 koncentruje się tym razem na relacji między człowiekiem, a naturą. Organizatorzy wydarzenia zaprosili do programu głównego artystów i kuratorów, którzy dokumentują świadomość ekologiczną i wyrażają ją w formie zdjęć. HP...
Opus B Brand Design: Rebranding marek CRH
Zespół Opus B Brand Design przygotował rebranding marek CRH Company w Polsce.
Biedronce po raz kolejny udało się włączyć do wspólnej zabawy miliony klientów. W ramach akcji lojalnościowej „Dumni z naszych” w sieci sprzedano blisko 1,4 mln albumów prezentujących polskich piłkarzy i historię narodowego futbolu. W sumie klientom Biedronki wydano ponad 160 mln saszetek z naklejkami (w każdej saszetce 3 naklejki) i kartami z piłkarzami. Rekordowe okazały...
Sony uruchamia w Europie portal α Universe
Nowy portal Sony ukazuje piękno europejskiej fotografii.
 
niedziela 15.07.2018, 145 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone