logo
WIADOMOŚCI

Orlen odświeża logo Verva: Jest Moc?

redakcja   07.01.2018, przeczytano 612 razy
ilustracjastrzałka

​PKN ORLEN odświeżył logo VERVA, które obecnie, dzięki widocznym zmianom w warstwie graficznej jest prostsze, bardziej czytelne i nowoczesne. Jednocześnie pozostawiony został charakter logotypu podkreślający najwyższą jakość paliw oraz główne atrybuty marki – moc i dynamikę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/orlen-odswieza-logo-verva:-jest-moc,35029,artykul.html

VERVA to marka ciesząca się dużą rozpoznawalnością i popularnością, która kojarzona jest przede wszystkim ze sportem, energią i wysoką jakością. Brand wykorzystywany jest w polityce marketingowej Koncernu w związku z najbardziej ekscytującymi wydarzeniami, jak VERVA Street Racing, czy starty Kuby Przygońskiego i pozostałych członków ORLEN Team.

Poprzednia wersja znaku:

Odświeżonej VERVY nie zabraknie również podczas tegorocznej, 40 edycji rajdu Dakar. Na konferencji prasowej, zapowiadającej start zespołu ORLEN Team zaprezentowano samochód rajdowy Kuby Przygońskiego po gruntownym liftingu zewnętrznym, z wykorzystaniem nowego logo VERVA.
 
Zależało nam, aby odświeżyć logo VERVA zgodnie z najnowszymi trendami w projektowaniu, pozostawiając jednocześnie skojarzenia z wyjątkową mocą, dynamiką oraz naturalnie jakością. Trudno o lepszy moment na podkreślenie i prezentację tych atrybutów niż konferencja zapowiadająca już osiemnasty start ORLEN Team w rajdzie Dakar. Tym bardziej, że zmiany graficzne objęły nie tylko auto Kuby, ale również motocykle, ciężarówkę oraz wszystkie elementy tzw. zaplecza rajdu – podkreślił Rafał Pasieka, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu w PKN ORLEN.
 
VERVA to jedna z najbardziej wyrazistych marek w portfolio PKN ORLEN. Jednoelementowy, zaprojektowany od podstaw krój fontu jest zgodny z nowymi trendami w designie. Dotychczasowy element płomienia/liścia został uproszczony do postaci "płynących" równoległoboków, które mogą być kojarzone z szachownicą na fladze wyścigowej, oddając sportowy i dynamiczny charakter marki. Zmieniła się również kolorystyka - z logo zniknęła zieleń, a niebieski został ożywiony i wyklarowany.
 
Głównym kanałem komunikacji odświeżonego logo VERVA będzie sieć detaliczna pod marką ORLEN, a zainicjowane zmiany wizualne będą kontynuowane w 2018 r.

Źródło: ​PKN ORLEN

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
michalem, 09.01.2018

Mocy brak. Poprzednie bardziej dynamiczne.

avatar użytkownika
redakcja, 09.01.2018

Moc to nie to samo co dynamika. Nowa wersja ma jak widzimy zagospodarowywać oba zakresy semantyczne i pod tym kątem należałoby oceniać jej skuteczność.  

avatar użytkownika
michalem, 10.01.2018

No to mocy brak. A dlaczego w pytaniu moc jest z dużej litery?  

avatar użytkownika
redakcja, 10.01.2018

No bo to jest "ta" Moc, o którą chodzi marketingowcom Orlenu, a nie jakaś tam zwykła, dowolna "moc"...  

avatar użytkownika
michalem, 11.01.2018

Taaa... [URL=www.youtube.com/watch?v=5BSY_bsfIvk]Moc[/URL]  

avatar użytkownika
redakcja, 11.01.2018

Posługiwanie się tym pojęciem w marketingu niesie niestety ryzyko wieloznaczności: https://www.youtube.com/watch?v=ypTUKyDy1os  

avatar użytkownika
herrero, 09.01.2018

Przyznam, że nie mam jeszcze zdania, ale zaznaczam swoją obecność, sugerując tym, że się zastanawiam.

avatar użytkownika
redakcja, 10.01.2018

To może świadczyć o problemach tego znaku, który powinien być wyrazisty i kreować wizerunek zdecydowany, nie pozostawiający miejsca na obojętność lub zastanawiactwo.  

avatar użytkownika
herrero, 10.01.2018

Jeszcze nie wiem, ciągle się zastanawiam.  

avatar użytkownika
redakcja, 10.01.2018

Może być też tak, że logo jest świetne, a Ty zastanawiasz się tendencyjnie...  

avatar użytkownika
herrero, 11.01.2018

Nie wiem jeszcze.
Jeszcze się zastanawiam.  

avatar użytkownika
redakcja, 11.01.2018

A może masz po prostu ambiwalentny stosunek do logotypów, zaś Twoje opinie dotyczące problemów identyfikacji wizualnej wykazują dużą labilność?  

avatar użytkownika
herrero, 11.01.2018

Nie.
Po prostu jeszcze nie wykrystalizował się we mnie pogląd dotyczący tego konkretnego znaku.  

avatar użytkownika
redakcja, 11.01.2018

Czekamy...  

avatar użytkownika
herrero, 11.01.2018

Po dłuższym zastanowieniu postanowiłem, że nie mam zdania.  

Najnowsze w tym dziale:

Nowe lampy LED marki Aputure
Firma Foxfoto - dystrybutor marki Aputure - rozszerza ofertę lamp LED marki Aputure o trzy nowe modele z serii Light Storm.
Książęce spełnia marzenia piwoszy – Porter Bałtycki już w ofercie
Książęce nie spoczywa na laurach i prezentuje kolejny stały wariant w kolekcji. Książęce Porter o głębokiej, ciemnej barwie, niezwykłej mocy ekstraktu oraz złożonym profilu sensorycznym czerpie z najlepszych tradycji piwowarskich naszego regionu.
Nikon z czterema nagrodami TIPA World Awards 2018
Cztery produkty Nikona uhonorowano prestiżowymi nagrodami TIPA World Awards 2018. Wybór przeprowadziło stowarzyszenie TIPA (Technical Image Press Association), globalny autorytet dla branży fotografii i obrazowania. Nikon D850 zdobył tytuł „Najlepsza lustrzanka zawodowa” (‘Best DSLR Professional’), Nikon D7500 – „Najlepsza lustrzanka ekspercka” (‘Best APS-C DSLR Expert’), a obiektyw AF-S NIKKOR ...
Na sukces składają się cechy dobrego negocjatora oraz - przede wszystkim - przygotowanie i wiedza. Poznanie skutecznych narzędzi zapewni przewagę nad rozmówcą, a stąd droga do osiągnięcia celu jest bardzo bliska. Tajniki procesów negocjacyjnych, już 25 kwietnia we wrocławskim Idea Hub przedstawi Aneta Kaczmarek, prawniczka i trener kariery, związana z marką BeonWave. ...
Openhouse z produkcyjnymi ploterami Artemis już 26 kwietnia
26 kwietnia 2018 będą miały miejsce w Opolu prezentacje wielkoformatowych maszyn do druku LED-UV i solwentowego marki Artemis.
 
piątek 20.04.2018, 72 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone