logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Orlen przejmuje Polska Press

  PR 07.12.2020, przeczytano 676 razy
ilustracja
Daniel Obajtek

PKN ORLEN rozszerza działalność w obszarze mediowym. Akwizycja jednej z największych grup wydawniczych w Polsce, w połączeniu z wykorzystaniem kompetencji i potencjału agencji mediowej Sigma Bis oraz spółki Ruch, umożliwi Koncernowi stworzenie elastycznej, spersonalizowanej i kompleksowej oferty, która znacząco poprawi satysfakcję klientów. Transakcja wpisuje się w strategiczne plany PKN ORLEN w zakresie wzmacniania sprzedaży detalicznej, w tym pozapaliwowej.  Poprzez przejęcie Polska Press od niemieckiej Verlagsgruppe Passau Capital Group, Koncern uzyska m.in. dostęp do 17,4 milionów użytkowników internetu i możliwość pozyskania nowych klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/orlen-przejmuje-polska-press-,389493,artykul.html

- Konsekwentnie poszerzamy obszary naszej działalności. Na bazie Sigma Bis zbudowaliśmy od podstaw profesjonalną agencję mediową, która sukcesywnie zdobywa nowych klientów, w tym komercyjnych. Przejęliśmy spółkę Ruch, co ułatwi nam wejście na rynek nowych punktów sprzedaży i rozwój usług e-commerce. Z kolei dostęp do 17,4 milionów użytkowników portali zarządzanych przez Polska Press, skutecznie wzmocni sprzedaż całej Grupy ORLEN, zoptymalizuje koszty marketingowe i umożliwi dalszą rozbudowę narzędzi big data. Podejmujemy działania, które wpisują się w nową strategię PKN ORLEN do 2030 r. i będą efektywnie wspierać dynamiczny rozwój sieci detalicznej – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

PKN ORLEN, zgodnie ze strategią do 2030 r., będzie rozwijał sprzedaż detaliczną poprzez rozwój nowoczesnych kanałów komunikacji, ekspansję sieci punktów odbioru paczek, digitalizację formatów sprzedaży oraz budowę platformy e-commerce w oparciu o sieć RUCH. Pozyskanie Polska Press wpisuje się w założenia tej strategii w szczególności w zakresie budowy zintegrowanej platformy usług cyfrowych w oparciu o bazę klientów. Działania te przyczynią się do wzmocnienia relacji z klientami oraz przełożą się na zwiększenie zysków osiąganych przez koncern. Według badania Mediapanel Polska za listopad 2020 r., serwisy internetowe Polska Press czyta 17,4 mln użytkowników miesięcznie. Dla PKN ORLEN to solidna grupa dotarcia, która umożliwi zwiększenie bazy o nowych i lojalizację dotychczasowych klientów.

PKN ORLEN przejmuje jednego z największych wydawców w Polsce, który w 2019 r. osiągnął przychody na poziomie ponad 398,4 mln zł. Polska Press posiada 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych. Funkcjonują z powodzeniem w 15 z 16 województw w Polsce, a w większości z nich zajmuje pozycję lidera pod względem czytelnictwa i sprzedaży. Portfolio Grupy to także 500 witryn online, co czyni ją liderem polskiego internetu w kategorii informacje i publicystyka oraz niekwestionowanym liderem w kategorii informacje lokalne i regionalne. Na przestrzeni ostatnich lat, liczba unikalnych użytkowników Polska Press wykazuje tendencję wzrostową, rosnąc w samym listopadzie 2020 r. 45 proc. rok do roku. Patrząc z perspektywy pojedynczych witryn, największą liczbę realnych użytkowników na poziomie 10,4 mln posiada naszemiasto.pl.

PKN ORLEN rozbuduje narzędzia big data w oparciu o zasoby Polska Press, ORLEN VITAY, Stop Cafe, ale też Grupę Energa czy RUCH. Polska Press posiada bazę wiedzy na temat preferencji klientów, prowadzonych transakcji czy wartości koszyka w odniesieniu do grupy 60,07% użytkowników internetu w całej Polsce. Dzięki temu w ramach Grupy ORLEN możliwe będzie utworzenie nowych modeli biznesowych, które pozwolą na lepsze pokrycie geograficzne oraz dopasowanie oferty dla docelowej grupy klientów. Tworzenie wewnętrznych baz danych to kluczowy trend na rynku reklamy, ale również sprzedaży detalicznej. W celu lepszego zarządzania bazą klientów i szybszej odpowiedzi na ich potrzeby, na przeniesienie kompetencji sprzedażowych do wewnątrz organizacji zdecydował się m.in. Walmart – jeden z największych sprzedawców detalicznych na świecie. W 2019 r. również PepsiCo uznała, że pozyskiwanie danych będzie kluczowe dla rozwoju firmy i zbudowała własne kompetencje planowania mediów.

Tworzenie własnych platform komunikacyjnych, jako wsparcie dla działalności biznesowej i dotarcie do nowych klientów, przez firmy to światowy trend, który obserwujemy już od lat. Najstarszy amerykański dziennik "Washington Post", został kupiony przez założyciela i prezesa Amazon.com. W 2018 roku AT&T, amerykańskie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne, zakupiło koncern medialny Time Warner. Z kolei w 2016 r. globalna firma elektroniczna Arrow Electronics zakupiła UBM (teraz Informa) czyli całą platformę mediów drukowanych i internetowych w obszarze elektroniki. Jeszcze w 2015 roku duża amerykańska firma telekomunikacyjna Verizon za kwotę 4,4 mld dol. przejęła spółkę internetową AOL. Dwa lata później ten sam telekom za 4,5 mld dolarów przejął inny portal internetowy Yahoo. Marc Benioff, współzałożyciel i prezes koncernu Salesforce oraz jego żona Lynne Benioff kupili od wydawnictwa Meredith tygodnik „Time”. Kwotę transakcji ustalono na 190 mln dolarów. Z kolei Patrick Soon Shiong w 2018 kupił gazety „Los Angeles Times” i San Diego Union Tribune”. W 2017 koncern samochodowy Renault nabył 40 proc. udziałów we francuskiej grupie medialnej Challenges. Celem zarówno Challenges Group, jak również Renault jest współpracą w zakresie stworzenia wspólnego pola do testowania innowacji oraz tworzenia nowych treści redakcyjnych i technologicznych.

Włączenie do portfolio usług podmiotu mediowego w istotny sposób rozszerzy ofertę Grupy ORLEN w obszarze reklamy dla klientów zewnętrznych. Akwizycja grupy mediowej, oferującej usługi reklamowe w prasie drukowanej i segmencie online, przyczyni się do wygenerowania dodatkowych oszczędności z tytułu zakupu reklam. Potencjał w tym obszarze najlepiej pokazują wyniki rynku reklamy w Polsce. Według szacunków Publicis Groupe, w 2019 r. był on wart był blisko 10 mld zł, co oznacza wzrost o 3,2% w porównaniu do roku poprzedniego. Rynek reklamy rośnie zresztą nieprzerwanie od 2013 r. Przejęcie Polska Press Grupy przez PKN ORLEN zwiększy efektywność działań reklamowych i marketingowych Grupy.

Na transakcji skorzystają też firmy zewnętrzne, które aktywnie korzystają z usług reklamodawców. Uzupełnienie portfolio mediowego PKN ORLEN o podmiot zarządzający prasą drukowaną i mediami cyfrowymi, umożliwi stworzenie kompleksowej i konkurencyjnej oferty w obszarze reklamy.

Znaczące oszczędności przejęcie Polska Press przez PKN ORLEN może wygenerować w obszarze usług produkcji materiałów wideo w ramach całej Grupy. Wydawnictwo posiada sieć nowoczesnych studiów wideo zlokalizowanych w całej Polsce, a tego typu usługi wiążą się ze znacznymi kosztami. W zakresie mediów społecznościowych te usługi dla PKN ORLEN świadczy Sigma Bis, koncern stworzył też własne kompetencje przy produkcji mediów wewnętrznych. To istotne synergie kosztowe, które mogą zostać przeniesione na całą Grupę ORLEN. Tylko w Polsce to 53 spółki, z których duża część prowadzi szeroką działalność biznesową i ma własne struktury i budżety na marketing i komunikację.

W ramach działalności Grupy ORLEN na rynku mediów i reklamy możliwa jest również duża optymalizacja kosztów logistyki. Dla maksymalnego wykorzystania synergii rozważone zostanie stworzenie centrów logistycznych spółki Ruchu przy nowoczesnych drukarniach Polska Press. Do tego należy uwzględnić własne zaplecze drukarskie do pełnej dyspozycji w ramach Grupy ORLEN, m.in. w przypadku szeroko zakrojonych akcji marketingowych.

Źródło: PKN Orlen

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Obrzydliwy tekst.

avatar użytkownika
,

To jest stanowisko i punkt widzenia Orlenu.  

,

Może jednak powinieneś stosować selekcję materiałów reklamowych udających PR.
  

avatar użytkownika
,

To są materiały PR. Dziennikarz nie musi osobiście redagować tekstu pod wpływem marketingowej inspiracji aby uznać tekst za materiał PR.

Redakcja musi się zdecydować - ale pcha łapy w taką redakcję, wówczas musiałaby brać odpowiedzialność za każde słowo które pada w tekście, biorąc na siebie niewykonalne zadanie weryfikowania każdej informacji i subiektywnego oceniania każdego padającego w tekście osądu - albo uczciwie stawia sprawę dystansując się od tego. Pośrednie wersje są nie do przyjęcia z punktu widzenia transparentności.
  

,

Wydawca musi zdecydować czy chce okłamywać swoich odbiorców publikując napisane otwartym tekstem kłamstwa politycznie motywowane, czy darzy ich szacunkiem i odrzuca takie śmieci z automatu.
  

brak ikonki
,

redakcja może nie publikować po prostu takich tekstów, milion powodów można na to znaleźć. Przykładacie rękę do pisowskiej propagandy. Wstyd  

avatar użytkownika
,

Nie widzimy powodu by zajmować się oceną stanowisk prezentowanych w notkach. Udostępniamy je po to by ci, którzy chcą dowiedzieć się co Orlen ma w tej sprawie do powiedzenia, dowiedzieli się. To nie jest materiał redakcyjny mówiący jak jest, ale materiał PR-owski Orlenu mówiący jak to widzi Orlen. Prezentowanie tego typu materiału nie kwalifikuje się do ocen moralnych, ponieważ nikt poza Orlenem się pod nim nie podpisuje.  

,

Udajesz, że musisz opublikować czyjeś stanowisko, z racji jego stanowiska, nie zważając na łgarstwa w treści i propagandowy, polityczny charakter publikacji.
To się nazywa symetryzm.
  

brak ikonki
,

mleko się wylało, nikt nie jest doskonały, udostępniliście materiał, więcej tego nie róbcie. Orlen ma Polska Press to będzie miał gdzie łgać, nie trzeba mu w tym pomagać. Rzetelne dziennikarstwo to także filtrowanie tekstów, a nie przyjmowanie wszystkiego jak leci.  

avatar użytkownika
,

Publikowanie treści notek prasowych to nie jest dziennikarstwo, podobnie jak nie jest nim publikowanie ogłoszeń - mimo że ma to miejsce w mediach, w tym także w naszym serwisie. Jeżeli redakcja zaczyna "filtrować" nie swoje materiały, automatycznie zaczyna tym samym uwiarygadniać to, co przez takie sito przepuściła. Nie zamierzamy oszukiwać użytkowników i udawać, że mamy kompetencje aby dokonywać tego typu oceny wiarygodności. Albo coś jest redakcyjne, albo nie podlega ingerencji redakcji - nie ma nic pośrodku.  

brak ikonki
,

normalnie beton  

avatar użytkownika
,

To proste i uczciwe zasady.  

,

A jednak są tacy, którzy dokonują selekcji i część notek prasowych odrzucają.

Jacyś dziwni.
  

avatar użytkownika
,

Nie dziwni - nieuczciwi.  

,

A to jest jakiś obowiązek publikowania przesyłanych materiałów PR?
Możesz podać podstawę prawną?
Dziękuję.
  

avatar użytkownika
,

Obowiązkiem redakcji jest wywiązywać się z deklaracji wobec użytkowników. Jeśli redakcja prowadzi kolumnę o której informuje że nie podlega ingerencji redakcyjnej, a po cichy cenzuruje ją wybierając sobie materiały, to jest to zwykłe oszukiwanie ludzi. Proste jak drut.  

,

Ale nie pieprz farmazonów tylko podaj podstawę prawną obowiązku publikowania wszystkich nadsyłanych materiałów PR.
  

avatar użytkownika
,

Deklaracja redakcji. Jeśli ktoś deklaruje publikowanie zewnętrznych materiałów prasowych to zobowiązuje się nie przebierać w nich ja we własnych materiałach redakcyjnych. Proste.  

,

Gdzie więc ta nieuczciwość innych?
Wszak oni mogą deklarować inaczej - uznając swoje prawo do selekcji.
  

avatar użytkownika
,

Na to pytanie musiałby odpowiedzieć ktoś kto akceptuje taki poziom zakłamania redakcji i gustuje w mediach reprezentujących takie rynsztokowe standardy.  

,

Zarzucasz komuś nieuczciwość.
Zapytany o podstawy, pieprzysz coś o swojej deklaracji.

Może jednak przeedytuj ten wpis z zarzutami, bo wychodzisz na durnia.
  

avatar użytkownika
,

Nie ma takiej potrzeby - to proste zasady. Jeżeli redakcja deklaruje że w materiałach oznaczonych jako nieredakcyjne nie grzebie - to nie grzebie.  

,

Ale deklaracja jednej redakcji nie rozciąga się w formie obowiązku na inne.
Zatem nie ma mowy o nieuczciwości, której zarzut podniosłeś.
Deklaracja publikowania wszystkiego jak leci to bardziej głupota aniżeli uczciwość.

Zwłaszcza, gdy to nieprawda, bo EDYTUJESZ materiały wg uznania, usuwając ze zdjęć oznaczenia.
  

avatar użytkownika
,

To proste zasady - jeśli zapowiadam że oferuję mleko, to nie wlewam do butelek octu. I nie trzeba się w tym zakresie oglądać na innych.  

,

To TWOJE zasady.
Inna redakcja może mieć zasadę dokonywania selekcji, znam taką, a nawet uznawania niektórych materiałów PR za reklamę i żądania pieniędzy za publikację, też taką mogę wskazać.
  

avatar użytkownika
,

Czym innym jest selekcja wg obowiązujących każdego autora i każdą notkę kryteriów, a czym innym selekcjonowanie notek spełniających te kryteria z powodów pozamerytorycznych. Tego domagasz się w wypadku notki Orlenu i nie mieści się to w żadnych uczciwych wobec odbiorców normach. Chyba że ktoś jawnie zapowiada taką politykę.   

,

Zawartość materiału jest kryterium merytorycznym.
Skoro usuwasz z forum wpisy, które arbitralnie uznałeś za bezpodstawne oskarżenia o oszustwo, to taką samą miarą mierz OCZYWISTE KŁAMSTWA zawarte w rządowych komunikatach.

W każdym innym przypadku robisz za pożytecznego idiotę.
  

avatar użytkownika
,

Różnica jest taka że forum jest moderowane zgodnie z zasadami regulaminu - czyli w tym wypadku wydawca zapowiada że takie reguły gry będą stosowane. Jeśli nie zapowiada tego w odniesieniu do zewnętrznych notek prasowych, a mimo to je moderuje - to moderując oszukuje. Użytkowników.  

Najnowsze w tym dziale

Zapewnianie bezpieczeństwa społeczności TikToka to najwyższy priorytet platformy, która na bieżąco monitoruje charakter publikowanych treści. Platforma opublikowała właśnie Raport Transparentności, w którym przedstawia swoje działania podjęte w drugiej połowie 2020 roku, mające chronić jej społeczność przed szkodliwymi i fałszywymi treściami.
W ubiegłym tygodniu sąd w Mińsku w bezprecedensowym wyroku skazał dwie dziennikarki Biełsatu Kaciarynę Andrejewą i Darię Czulcową na dwa lata kolonii karnej za relacjonowanie w listopadzie 2020 r. manifestacji po zamordowaniu Ramana Bandarenki. W proteście przeciwko temu wyrokowi i w obronie wolności słowa redakcja Radia TOK FM przygotowała specjalne nagranie wideo ze słowami...
Dominika Chachuła dołącza do zespołu Lvl Up Media
Dominika Chachuła dołączyła do zespołu LVL UP MEDIA na stanowisku Junior E-commerce  Specialist.  Do  jej  zadań  należy  wsparcie  i  analiza  e-commerce’owych kanałów dystrybucji oraz współpraca z klientami agencji.
Swiatłana Cichanouska i Adam Michnik o wolności dla Białorusi
Czy walczących o wolność Białorusinów reżim może jeszcze pokonać? Jak Polacy mogą im pomóc? – o tym rozmawiał Adam Michnik z przywódczynią białoruskiej opozycji Swiatłaną Cichanouską. Nagranie ze spotkania będzie można obejrzeć już od najbliższego czwartku, 25 lutego br. od godz. 20:00 na Wyborcza.pl. Ekskluzywny dostęp do rozmowy będą mieć...
Wiosna w Telewizji WP przebudzi widzów z zimowego snu. Ramówkę wypełnią nowe, inspirujące produkcje własne oraz dobrze znane już widzom formaty.  Pomogą odkryć w sobie piękno, odświeżyć i przearanżować dom, zainspirują do stworzenia idealnej strefy wypoczynku na działce oraz dostarczą pomysłów na majówkowe grillowanie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764