logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Orzeł i flaga do poprawki: Rząd szykuje zmiany godła i kolorystyki

   19.06.2018, przeczytano 2458 razy
ilustracjastrzałka

Jak informuje „Rzeczpospolita” Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego planuje nowelizację ustawy o godle, barwach i hymnie. Prace prowadzone są w tajemnicy – nieoficjalnie wiadomo, że mają zostać wprowadzone w życie na stulecie niepodległości.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/orzel-i-flaga-do-poprawki%3A-rzad-szykuje-zmiany-godla-i-kolorystyki,36952,artykul.html

Zgodnie z informacjami „Rzczpospolitej” zmiany mają być raczej kosmetyczne. Jedną z kwestii które mają zostać doprecyzowane jest niejasno zdefiniowana dziś kwestia kolorystyki flagi, opisana współrzędnymi przestrzeni barwnej CIELUV, nie dającej się w sposób jednoznaczny przekonwertować na przestrzenie stosowane dziś w technologiach graficznych i przy produkcji oznakowań, takie jak CMYK czy RGB. W efekcie zarówno biel jak i czerwień symboli narodowych mocno różnią się w zależności od wykonania i zastosowanej techniki.

Według „Rzeczpospolitej” prace są mocno zaawansowane, a ministerstwo złożyło już w KPRM wniosek o wpisanie nowelizacji do wykazu prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów, odmawiając jednak ujawnienia szczegółów. Z informacji „Rzeczpospolitej” wynika jednak, że resort skłania się do wprowadzenia zmian w „wersji minimum”. Prawdopodobnie zarzucony zostanie pomysł dodania krzyża na koronie orła - Resort obawia się, że sprawa byłaby komentowana w oderwaniu od argumentów heraldycznych jako wyraz uległości wobec Kościoła – wyjaśnia informator „Rzeczpospolitej”.

Wprowadzone mają jednak zostać drobne korekty – oprócz doprecyzowania kolorystyki można się podobno spodziewać usunięcia z herbu „półcieni”, dodania prześwitów w koronie oraz wzmocnienia konturów godła. Z nieoficjalnych informacji wynika także, że resort zrezygnował z pomysłu wprowadzenia osobnej flagi dla prezydenta. Ostateczny kształt zmian nie jest jednak jeszcze przesądzony.
 

Źródło: Rzczpospolita

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

kilka niezbędnych poprawek do artykułu red. Ferfeckiego - http://www.orlidom.pl/index.php/strona-glowna/gdybanie-z-bledami/2246

avatar użytkownika
,

A jak też obecne władze zapatrują się na projekt "Orli Dom"? Dostrzegają go chociaż?  

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764