logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oscary przyciągają uwagę internautów

  PR 24.03.2023, przeczytano 440 razy

Poniedziałek po oscarowej nocy przyciągnął na strony poświęcone tematyce filmowej około miliona internautów więcej niż w przeciętny dzień - tak wynika z analizy danych z badania Mediapanel. Internautów nie tylko było więcej – spędzali oni na serwisach filmowych więcej czasu niż zwykle.   


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oscary-przyciagaja-uwage-internautow,399396,artykul.html

Analizie poddano wybrane serwisy z kategorii „Filmy, seriale, kino, program TV”: noizz.pl - film, eska.pl - cinema, filmweb.pl, interia - film, gazeta.pl - kultura, WP - film, onet.film, antyradio.pl – film, wprost.pl - Prime Time, radiozet.pl - filmy, seriale           oraz o2.pl - film. Przeanalizowano okres 2,5 miesiąca (od 1 stycznia do 13 marca 2023).

Jak wynika z danych, w styczniu wybrane serwisy odwiedzało średnio dziennie 1,9 mln osób. W poniedziałek 13 marca, a więc tuż po ceremonii rozdania Oscarów, liczba to wzrosła o niemal milion, do 2,85 mln internautów. Analiza samych poniedziałków od początku roku potwierdza tę obserwację: przed oscarową nocą serwisy poświęcone filmowi przyciągały co tydzień średnio 1,85 mln, co oznacza, że nazajutrz po tegorocznej gali zyskały one 1 mln nowych użytkowników.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Tematyka filmowa nie tylko zainteresowała większe grono osób – zwiększyło się również ich zaangażowanie w treści, odzwierciedlone w spędzonym na serwisach filmowych czasie. O ile w poniedziałki 2023 roku na stronach o tematyce filmowej przeciętny użytkownik spędzał średnio 2 minuty 50 sekund, to 13 marca pozostał na nich aż niemal 4 minuty.

 ilustracjastrzałka

Porównanie danych dla omawianych serwisów z ubiegłym rokiem wskazuje, że popularność tematyki oscarowej jest w tym roku mniejsza, niż miało to miejsce w 2022, kiedy to nazajutrz po rozdaniu nagród strony poświęcone filmom odwiedziło 3,23 mln osób. Tegoroczny wynik jest jednak lepszy od tego z 2021 roku – wówczas liczba internautów zainteresowanych kinem wyniosła w dzień po Oskarach 2,19 mln.

Warto zaznaczyć, że tematykę oscarową poruszały nie tylko serwisy kulturalne i poświęcone filmowi. Najważniejsza, a na pewno najpopularniejsza nagroda filmowa była opisywana również w mediach ogólnoinformacyjnych. Wskazane powyżej dane na temat użytkowników i czasu nie odzwierciedlają więc całego zainteresowania, jakim cieszyły się oscarowe wiadomości, a jedynie jego część.

Na zakończenie prezentujemy dane dla całej kategorii „Filmy, seriale, kino, program TV”, w której oprócz stron o tematyce filmowej ujęte są też m.in. serwisy VOD i OTT.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius S.A.

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Drift Masters European Championship w TVN Turbo
Najsłynniejsze wyścigi driftingowe w Europie zawitają do TVN Turbo. Najlepsi kierowcy, popis niezwykłej techniki i brawury. Ekstremalne emocje gwarantowane. Drift Masters European Championship na żywo w sobotę 10 czerwca o 19:00.
„Podcasty 2023”
Moc podcastów nie słabnie, o czym świadczą wyniki badania przeprowadzonego w ramach Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna. Okazuje się, że PODCAST JEST DOSKONALE ROZPOZNAWALNĄ FORMĄ TREŚCI I ZETKNĘŁO SIĘ Z NIM 85 PROC. WSZYST- KICH UŻYTKOWNIKÓW INTERNETU. Co więcej, niemal dwie trzecie internautów deklaruje, że słucha podcastów, a prawie...
Grupa Play nabyła 100% udziałów operatora telekomunikacyjnego Syrion Sp. z o.o. z siedzibą w Żorach. Transakcja ta przyczyni się do poszerzania zasięgu usług internetu światłowodowego i telewizji cyfrowej, zapewniając klientom indywidualnym, jak i biznesowym, najwyższą jakość usług i wolność wyboru.
IMM: RMF FM, Wirtualna Polska oraz Onet na podium rankingu
Po miesiącu przerwy na szczyt najbardziej opiniotwórczych mediów powraca RMF FM. Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM), w kwietniu 2023 roku stacja była cytowana przez inne media ponad 2,2 tysiąca razy. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z liczbą tylko 17 odwołań mniej. Trzecią pozycję zajmuje Onet, na który powoływano się blisko...
Bazujący na sztucznej inteligencji program, przygotowany przez polskich naukowców, pomoże w pracy moderatorom, którzy czyszczą internet z nielegalnych treści. Program ma rozpoznawać wideo, obrazy i teksty o charakterze pedofilskim.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764