Warszawska Szkoła Reklamy po raz ostatni zaprasza do udziału Tosterze: bezpłatnych, otwartych warsztatach branżowych.
Warszawska Szkoła Reklamy uruchomiła w listopadzie cykl branżowych Warsztatów Otwartych w Warszawskiej Szkole Reklamy pod wspólną nazwą Toster* WorkshopWSR, który trwał przez cały rok akademicki 2008/2009. Obecnie zapraszamy na ostatnie dwa Tostery czerwcowe. Warsztaty przeznaczone są zarówno dla słuchaczy szkoły, jak i innych osób interesujących się tworzeniem i produkcją różnorodnych (nie tylko stricte reklamowych!) form graficznych, fotograficznych, filmowych oraz z zakresu planowania strategicznego. Taka tematyka określona jest w związku z czterema specjalizacjami (fotografia, grafika, realizacja obrazu telewizyjnego i filmowego, strategia reklamy) jakie realizowane są w Warszawskiej Szkole Reklamy.
Zadaniem warsztatów jest realizacja konkretnych projektów (wzbogacających portfolio uczestników), a cykl ich tworzenia (zawsze w ciągu jednego dnia!) jest pretekstem i materiałem do rozwijania ściśle określonych umiejętności kreatywnych, ale też kompetencji zawodowych. Zajęcia są dokładnie sprofilowane i ukierunkowane (monograficzne).
Warsztaty poświęcone są różnorodnej tematyce, dającej się jednak uporządkować specjalizacyjnie:
- GrafoSter – to spotkania z wybitnymi grafikami, typografami, projektantami stron internetowych i rysownikami, przede wszystkim młodego pokolenia, wielokrotnie nagradzanymi w konkursach, którzy są aktywni zawodowo i projektują na zlecenia największych firm i prestiżowych instytucji kultury.
- FotoSter – jest szansą realizacji sesji fotograficznych: portretowych, modowych, reklamowych itp. z najwybitniejszymi fotografami działającymi komercyjnie i realizującymi się na polu artystycznym, którzy współpracują ze znaczącymi klientami w branży, a jednocześnie mają na koncie wystawy indywidualne w Polsce i zagranicą, udział w festiwalach fotograficznych i nagrody w prestiżowych konkursach.
- FilmoSter – to możliwość realizacji sesji filmowych, działań produkcyjnych i zadań operatorskich, przede wszystkim w zakresie filmu reklamowego pod okiem aktywnych zawodowo specjalistów.
- StratoSter – obejmuje zaawansowane planowanie kampanii reklamowych i promocyjnych, działań związanych z ambint mediami i marketingiem wirusowym, a także wieloma innymi niestandardowymi zagadnieniami w świecie reklamy.
Workshopy prowadzą wyłącznie praktycy – wybitne osobowości twórcze w swoich branżach. Dzielą się własnymi doświadczeniami zawodowymi i uczą tego, czego oczekują od swoich przyszłych pracowników, współpracowników, partnerów zawodowych i klientów.
Workshopy realizowane są w doskonale wyposażonych salach wykładowych oraz pracowniach komputerowych Warszawskiej Szkoły Reklamy (ul. Szolc-Rogozińskiego 3, Warszawa). Sesje fotograficzne I filmowe przygotowane we współpracy z Dicam Sp. z o.o. odbywają się w Studio NM przy ul. Karolkowej 28 w Warszawie.
Program TOSTER WorkshopWSR w czerwcu:
FotoSter 19 czerwca 2009 r. godz. 9.00 SESJA FOTOGRAFICZNA
PAWEŁ ŻAK – "Martwa natura- studium przedmiotu, symbol, akcja"
(miejsce: Studio NM)
Paweł Żak (rocznik 1965) studiował nauki społeczne na Uniwersytecie Warszawskim. Jest absolwentem Wydziału Komunikacji Multimedialnej Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Dyplom uzyskał w 2002 r. Członek Związku Polskich Artystów Fotografików od roku 1995. W latach 2000-2003 aktywny członek stowarzyszenia "Latarnik". Od 2001 r. zajmuje się także nauczaniem fotografii. Autor licznych wystaw indywidualnych, z których najważniejsze to: Bliski znajomy Galeria FF, Łódź (2008); Słodki poniedziałek i inne martwe natury Galeria Luksfera, Warszawa (2008); Opowieści Instytut Polski, Bratysława, Słowacja (2007); Fotografie Muzeum Henri Martin, Cahors, Francja (2006); Słoneczniki i inne fotografie Galeria Luksfera, Warszawa (2005); A Close Acquaintance Museum Centre Vapriikki, Tampere, Finlandia (2005); A Close Acquaintance Mai-Photographie, Quimper, Francja (2005); A Close Acquaintance Rencontres d'Arles, Arles, Francja (2004); Bliski znajomy Mała Galeria ZPAF/CSW, Warszawa (2004); 15 fotografii Galeria ZPAF, Kraków (2003); Fotografie Galeria WM, Amsterdam, Holandia (2003);Opowieści i inne fotografie Galeria FF, Łódź (2000); Tales Galeria Image, Aarhus, Dania (1999); Opowieści, Mała Galeria ZPAF/CSW, Warszawa (1999).
Jego prace brały udział w istotnych ekspozycjach zbiorowych m.in.: Marzyciele i świadkowie. Fotografia Polska XX wieku Muzeum Narodowe, Kraków (2008); Czas zapamiętany Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa (2007); Miasto-nie moje Muzeum Sztuki, Łódź (2007); Ja - Inni: Auto-portret fotografii Jelenia Góra; Łódz; Poznań; Wrocław (2004-2005); Dotknięcie realności Galeria Arsenał, Poznań (2003); Wokół dekady. Fotografia polska lat 90-tych Muzeum Sztuki Łódź; Muzeum Narodowe Wrocław; BWA Bielsko-Biała (2002); Powiększenie. Fotografie w czasach zgiełku PKiN, Warszawa (2002); Penetracje Bratysława, Słowacja (2000); II Biennale Fotografii Galeria Miejska Arsenał, Poznań (2000); Eystra Sylt Replica Art Centre , Sztokholm, Szwecja (1999); Together Again? Galeria Image, Aarhus, Dania (1999); Wyspy widzialności Galeria Arsenał, Poznań (1999); Images 98 European Photography Contest, Vevey, Szwajcaria Prix Broncolor de la lumiere (1998).
Prace Pawła Żaka znajdują się w zbiorach: Muzeum Narodowego w Warszawie, Bibliotheque Nationale w Paryżu, Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, Muzeum Sztuki w Łodzi oraz w kolekcjach prywatnych w Polsce, Francji, Norwegii, Danii, Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii, USA i Kanadzie.
StratoSter 26 czerwca 2009 r. godz. 9.00 STRATEGIA REKLAMY i PR
JACEK ADAMSKI (agencja NOWE MEDIA) – Inny wymiar komunikacji - ABC planowania i realizacji niestandardowych kampanii reklamowych (ambient media)
(miejsce: Studio WSR)
Jacek Adamski (rocznik 1968) jest założycielem, prezesem i dyrektorem generalnym grupy Nowe Media założonej w 2004 r., w skład której wchodzą spółki realizujące niestandardowe działania komunikacji marketingowej, reklamowe i PR.
Ukończył polonistykę na UW, był dziennikarzem BBC, Agencji Informacyjnej SIS Serwis, tygodnika „Prawo i Życie”, a także sekretarzem redakcji politycznej i krajowej PAP oraz szefem zespołu do działań specjalnych Departamentu PR w Telekomunikacji Polskiej SA. W firmie Nowe Media realizował niestandardowe projekty reklamowe dla takich klientów jak Rossmann, Arcelor Mittal, Asseco Poland, Mazda, OBI, Polkomtel, Wydawnictwo G+J, Gorenje, Zibi, Zelmer, Kompania Piwowarska, Saturn Polska, BZ WBK, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Akson Studio, Graal SA, Nokia, Jelfa i innych. Współpracuje z kluczowymi domami mediowymi: Initiative Media, Starcom, Metropolis, Universal McCann, Mediacom oraz z międzynarodową agencją kreatywną JWT.
Źródło: WSR