logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Ostrożnie z grafiką klejoną na siding!

   29.04.2003, przeczytano 5851 razy

Szkolny problem - jak przygotować w Corelu 8.0 i nakleić grafikę z folii samoprzylepnej na siding? Interesuje mnie głównie problem wypełnienia wgłębień w powierzchni sidingu i uniknięcia zniekształcenia grafiki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ostroznie-z-grafika-klejona-na-siding%21,1606,artykul.html

ODPOWIEDŹ:
Nie znam żadnego łatwego, automatycznego sposobu. Osobiście naklejam grafikę na płaskie powierzchnie, rozcinam w szczelinach, a następnie uzupełniam przerwy paskami. Inny sposób to wklejanie się we wgłębienia. Sprawdza się w przypadku płytkich wnęk.

Modyfikacja grafiki na etapie projektowania kryje w sobie duże niebezpieczeństwo. Nie uwzględnia mianowicie niedokładności powstałych przy kładzeniu sidingu. Efekt może być żałosny. Na przykład błąd w określeniu szerokości szczeliny może się powiększać z każdą kolejną szczeliną.


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: Krzysztof Wolski



Krzysztof Wolski o sobie:

Kompetencje:
- rodzaje i właściwości folii samoprzylepnych
- techniki nanoszenia folii
- wycinanie grafiki ploterem
- reklamy z folii na pojazdach

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Aby wielkość grafiki klejonej na sidingu czy też blasze trapezowej nie uległa zmianie w stosunku do projektu, należy wyciąć z folii pasek długości 100 cm, nakleić go na sidinglachę i zmierzyć długość otrzymanej linii. Pokaże ona o ile zmniejsza się grafika w kierunku przetłoczeń. Teraz wystarczy przed wycięciem rozciągnąć grafikę w tym kierunku o niezbędną wielkość i po naklejeniu folii będziemy mieli obrazek we właściwej skali. Omijamy w ten sposób problem nierównomierności wgłębień. Inną sprawą jest wklejanie folii w szczeliny - trzeba to wypróbować samemu, na sidingu zwykle lepiej jest naciąć folię ze względu na to, że "pracuje". Trzeba też zwrócić uwagę, że nie każdy obrazek ładnie wygląda na powierzchni z przetłoczeniami.

Najnowsze w tym dziale

Mood Media: 3 kluczowe trendy w handlu detalicznym
Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki i interakcji z nią. Chce dotknąć produktu, poczuć go i wyobrazić go sobie w swoim życiu, a potem zabrać ze sobą od razu do domu, bez konieczności czekania na dostawę. Dla wielu klientów...
Podnoszenie kwalifikacji w digital marketingu: jak być konkurencyjnym?
Krajobraz digtial marketingu z roku na rok dynamicznie się zmienia. Trendy, strategie czy technologia również nie pozostają w stagnacji. Dlatego m.in. stałe podnoszenie swoich umiejętności, udział w szkoleniach i konferencjach branżowych, bycie na bieżąco z najnowszymi raportami są „must have” na rynku pracy. Szczególnie w obliczu zmian zachodzących w wyniku...
Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
Powyborcze sprzątanie i recykling materiałów reklamowych
Zarówno 2023 rok, jak i 2024 obfitują w wybory. Za nami wybory do Sejmu i Senatu, a przed nami te samorządowe. W maju natomiast do Parlamentu Europejskiego. Podczas kampanii generowane są tysiące, a może nawet miliony materiałów wyborczych, które z czasem trafiają na śmietnik. Jak je zagospodarować w inny sposób? Są na to metody.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764