logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ostrzeżenie dotyczące podejrzanych wiadomości e-mail imitujących działania PR firmy Nikon

  PR 11.02.2022, przeczytano 508 razy

Zetknęliśmy się z informacjami, że osoby podające się za przedstawicieli firmy Nikon kontaktują się za pośrednictwem poczty elektronicznej z właścicielami kanałów w serwisach YouTube i Facebook.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ostrzezenie-dotyczace-podejrzanych-wiadomosci-e-mail-imitujacych-dzialania-pr-firmy-nikon,394752,artykul.html

Fałszywa korespondencja, opatrzona zazwyczaj nazwą firmy Nikon i/lub powołująca się na dział public relations firmy Nikon, zawiera prośbę o nagranie filmu aparatem firmy Nikon lub ofertę sponsoringu.

Te wiadomości e-mail nie mają związku z firmą Nikon ani żadnymi członkami Grupy Nikon.

W związku z rosnącą częstotliwością takich incydentów firma Nikon pragnie uświadomić, że osoby trzecie podające się za przedstawicieli firmy Nikon mogą próbować pozyskać dane osobowe lub informacje finansowe i wykorzystać je w celu uzyskania korzyści finansowych.

Prosimy pamiętać: Oficjalna korespondencja dotycząca trwającej lub potencjalnej współpracy może być wysyłana wyłącznie z oficjalnego adresu e-mail firmy Nikon, kończącego się na @nikon.com.

Ewentualnie może się z Państwem kontaktować jedna ze współpracujących z nami agencji PR – aby sprawdzić, czy jest ona oficjalnym partnerem, sugerujemy wyszukanie jej strony internetowej i sprawdzenie następujących elementów:

Oznaki legalnej działalności

  • Zabezpieczenie witryny internetowej: adres URL widoczny na pasku adresu przeglądarki zawiera literę „s” – początek adresu powinien wyglądać jak „https://” – lub na pasku adresu jest widoczny symbol kłódki.
  • Dane kontaktowe lub dane oficjalnego dystrybutora
  • Informacje o polityce prywatności – np. prośba o akceptację plików cookie / szczegóły dotyczące wykorzystywania danych osobowych
  • Szczegóły dotyczące współpracy z firmą Nikon – logo lub studium przypadku

Oznaki wskazujące na próbę oszustwa

  • Brak któregokolwiek z powyższych elementów
  • Błędy ortograficzne i gramatyczne (w tym w nazwie domeny)
  • Uszkodzone linki (lub brak dodatkowych linków) do innych stron w witrynie

W razie wątpliwości prosimy nie odpowiadać, nie klikać żadnych linków ani nie podawać żadnych informacji bez uprzedniego potwierdzenia wiarygodności nadawcy.

Zamiast tego prosimy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem firmy Nikon ds. public relations, aby zweryfikować korespondencję – jego dane można znaleźć w sekcji „Zapytania prasowe” w witrynie internetowej firmy Nikon. Można też skontaktować się z firmą Nikon za pośrednictwem mediów społecznościowych – nasze zweryfikowane kanały będą miały niebieski znaczek.

Źródło: NIKON

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764