W związku z medialnymi doniesieniami dotyczącymi decyzji Sądu Apelacyjnego w Gdańsku Wydział I Cywilny z dnia 8 października 2015 r. informujemy, iż decyzja ta nie zamyka sporu pomiędzy firmą FoodCare a Fundacją Dariusza Michalczewskiego "Równe Szanse" o markę TIGER a jedynie odwleka w czasie wydanie ostatecznych decyzji.
Postępowanie przed Sądem Apelacyjnym w Gdańsku dotyczyło wniosku o uchylenie wyroku Sądu Okręgowego w Gdańsku z dnia 13 grudnia 2013 roku.
W świetle nowych dowodów i okoliczności Sąd zdecydował o zawieszeniu postępowania do czasu uprawomocnienia się decyzji Urzędu Patentowego Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 5 sierpnia 2015 roku gdyż jest ona kluczowa dla rozstrzygnięcia w tej sprawie. Ponieważ znak towarowy TIGER VIT, którego ta sprawa dotyczyła nie był nigdzie przez Pana Dariusza Michalczewskiego i fundację Równe Szanse używany w sposób rzeczywisty, Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej zadecydował 5 sierpnia 2015 roku o wygaszeniu tego znaku z dniem 6 lipca 2006 roku. Oznacza to, że wszelkie roszczenia Fundacji oparte na prawie do tego znaku są bezpodstawne. (Dla przypomnienia przedmiotem postępowania apelacyjnego był wyrok sądu pierwszej instancji dotyczący naruszenia praw ochronnych znaku TIGER VIT należącego do Fundacji Równe Szanse Dariusza Michalczewskiego.)
Jeszcze raz podkreślamy dzisiejsza decyzja Sądu Apelacyjnego zawieszająca postępowanie do czasu uprawomocnienia się decyzji Urzędu Patentowego RP jedynie odwleka w czasie wydanie wyroku w tej sprawie i z pewnością nie przesądza o wyniku sporu wbrew informacjom, jakie opinii publicznej przekazuje Pan Dariusz Michalczewski.
Zakazy sprzedaży, o których w swoim komunikacie prasowym pisze Fundacja były orzeczone tymczasowo na początku postępowania i zostały wydane w roku 2011 a nie podczas dzisiejszej rozprawy. Stwierdzenie, że podczas dzisiejszej rozprawy zapadły decyzje zakazujące firmie FoodCare używania oznaczenia Tiger są dalece idącą manipulacją ze strony Pana Dariusza Michalczewskiego.
Sąd Apelacyjny na dzień dzisiejszy uznał, że brak uzasadnienia decyzji Urzędu Patentowego RP nie pozwala mu na zmianę postanowienia o zabezpieczeniu. To jest fakt.
Jeszcze raz podkreślamy w świetle nowych okoliczności związanych z decyzją Urzędu Patentowego Rzeczpospolitej Polskiej dotyczącego znaków towarowych z elementem TIGER w tym między innymi znaku TIGER VIT, który został przez Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej wygaszony, Sąd Apelacyjny w Gdańsku zawiesił postępowanie do czasu uprawomocnienia się decyzji Urzędu Patentowego Rzeczpospolitej Polskiej.
Warto zaznaczyć, o czym Pan Michalczewski celowo zapomina dodać w swoim komunikacie, że mimo unieważnienia znaku TIGER ENERGY DRINK, w mocy, decyzją Urzędu Patentowego pozostały nadal znaki BLACK TIGER oraz WILD TIGER, których właścicielem jest spółka FoodCare a które Pan Dariusz Michalczewski usiłował zdyskredytować.
To te znaki obecnie są znakami, które zarejestrowane zostały najwcześniej w klasie 32 (posiadają najstarsze pierwszeństwo) i podlegają ochronie prawnej. Choć decyzja UP RP z 5 sierpnia 2015 nie korzysta z waloru prawomocności (jest to decyzja ostateczna w administracyjnym toku instancji) to jej charakter jest wiążący dla sądów cywilnych. Daje to podstawę firmie FoodCare do podjęcia działań na rzecz ochrony marki, którą przez lata pracy i dzięki ogromnym nakładom finansowym przeznaczonym na jej promocję, zbudowała.
Komunikat przesłany przez biuro prasowe Fundacji Darka Michalczewskiego "Równe szanse" jest niczym innym jak manipulacją zaistniałych faktów mających na celu wzbudzenie po raz kolejny zainteresowania mediów i podgrzania atmosfery wokół sporu.
Jako pomysłodawca twórca i wieloletni producent napoju energetycznego TIGER Energy Drink wierzymy, że sprawiedliwość i prawda dotycząca okoliczności powstania marki TIGER wreszcie ujrzą światło dzienne, dlatego nie ustajemy w walce o sprawiedliwość.
Napój TIGER Energy Drink stał się na rynku energetyków rozpoznawalnym i powszechnie znanym produktem ze względu na wielomilionowe nakłady finansowe, które spółka FoodCare (ówczesne Gellwe) przeznaczyła na jego promocję i reklamę. Powstanie marki Tiger wiązało się z latami pracy, doświadczenia i energii naszej i naszych pracowników.
Obecny brak sukcesu marki TIGER u nowego producenta potwierdza starą prawdę, że nie sama nazwa brandu czy osoby ją promującej, a wiedza, doświadczenie i znajomość rynku to główne czynniki sukcesu sprzedażowego produktu.
Zarząd FoodCare sp. z o.o.
Źródło: FoodCare