logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oświadczenie organizacji branżowych public relations oraz apel do mediów w sprawie rosyjskiej inwazji na Ukrainę

   25.02.2022, przeczytano 752 razy
ilustracja

W imieniu polskiej branży public relations - jako Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR), Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) oraz Związek Firm Public Relations (ZFPR) - zgodnie potępiamy bezprecedensową akcję międzynarodowej agresji jaką jest napaść Federacji Rosyjskiej, wspieranej przez Białoruś, na wolną i niepodległą Ukrainę. Jednocześnie wyrażamy solidarność wobec narodu ukraińskiego oraz wszystkich osób z Ukrainy przebywających w Polsce. W polskiej branży PR pracuje wiele osób z Ukrainy. Jesteśmy z Wami w trosce o los Waszych najbliższych i przyjaciół w Ukrainie oraz Waszej Ojczyzny!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oswiadczenie-organizacji-branzowych-public-relations-oraz-apel-do-mediow-w-sprawie-rosyjskiej-inwazji-na-ukraine,394908,artykul.html

Jednoznacznie wyrażamy sprzeciw wobec wprowadzenia do Europy przez reżimy w Moskwie i Mińsku wojny, która niesie gwałt takich podstawowych wartości jak życie ludzkie, demokracja, prawa człowieka oraz zaufanie społeczne w wymiarze lokalnym i globalnym. Zdecydowanie potępiamy fakt, że wojna ta opiera się na środkach zarówno militarnych, jak i komunikacyjnych. Rosyjskim działaniom wojennym na lądzie i w powietrzu towarzyszy wojna dezinformacyjna i psychologiczna przy absolutnie nieakceptowalnym wykorzystaniu do realizacji militarnych celów ofensywnych środków komunikacji, cyberataków oraz zmasowanych akcji farm trolli.

Wojna z użyciem ciężkiego sprzętu wojskowego toczy się w Ukrainie. Ale wojna propagandowa i dezinformacyjna toczy się także w innych krajach, w tym w Polsce. Ma na celu nie tylko zdezorientowanie odbiorców, ale i zastraszenie obywateli wolnych państw demokratycznych. W związku z tym apelujemy do mediów oraz publicystów, zwłaszcza funkcjonujących w kanałach mediów społecznościowych, o szczególną uwagę wobec realizowanej przez rosyjskiego agresora dezinformacji w zakresie tzw. fake news oraz prosimy o nadzwyczaj dokładne stosowanie procedur fact-checkingowych, czyli weryfikowania prawdziwości informacji zarówno płynących z miejsc rosyjskiej napaści w Ukrainie, jak i z konsekwencji tej agresji w obszarach gospodarczych i społecznych.

Apelujemy też do wszystkich specjalistów public relations w Rosji i na Białorusi, by nie wspierali swymi działaniami militarnej agresji na sąsiada - niepodległe państwo jakim jest Ukraina. Wzywamy również polskie firmy PR i specjalistów naszego zawodu do krytycznego zweryfikowania czy nie pracują dla podmiotów bezpośrednio wspierających i reprezentujących w naszym kraju wojenne interesy rosyjskiego agresora. W zaistniałych okolicznościach uważamy to za niedopuszczalne. Prawdziwe public relations opiera się wyłącznie na prawdzie oraz poszanowaniu takich wartości jak życie ludzkie, wolność, demokracja i suwerenność. Z ogromnym niepokojem obserwujemy eskalację działań łamiących te wartości poprzez rosyjską napaść na Ukrainę oraz dezinformacyjną aktywność skierowaną wobec innych państw i społeczeństw. Wszyscy mamy nadzieję, że ta agresja i dezinformacja się zatrzyma oraz zostanie przywrócony pokój.

Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR)
Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR)
Związek Firm Public Relations (ZFPR)

Źródło: Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Stowarzyszenie Agencji Public Relations, Związek Firm Publi

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764