logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oświadczenie organizacji branżowych public relations oraz apel do mediów w sprawie rosyjskiej inwazji na Ukrainę

   25.02.2022, przeczytano 404 razy
ilustracja

W imieniu polskiej branży public relations - jako Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR), Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) oraz Związek Firm Public Relations (ZFPR) - zgodnie potępiamy bezprecedensową akcję międzynarodowej agresji jaką jest napaść Federacji Rosyjskiej, wspieranej przez Białoruś, na wolną i niepodległą Ukrainę. Jednocześnie wyrażamy solidarność wobec narodu ukraińskiego oraz wszystkich osób z Ukrainy przebywających w Polsce. W polskiej branży PR pracuje wiele osób z Ukrainy. Jesteśmy z Wami w trosce o los Waszych najbliższych i przyjaciół w Ukrainie oraz Waszej Ojczyzny!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oswiadczenie-organizacji-branzowych-public-relations-oraz-apel-do-mediow-w-sprawie-rosyjskiej-inwazji-na-ukraine,394908,artykul.html

Jednoznacznie wyrażamy sprzeciw wobec wprowadzenia do Europy przez reżimy w Moskwie i Mińsku wojny, która niesie gwałt takich podstawowych wartości jak życie ludzkie, demokracja, prawa człowieka oraz zaufanie społeczne w wymiarze lokalnym i globalnym. Zdecydowanie potępiamy fakt, że wojna ta opiera się na środkach zarówno militarnych, jak i komunikacyjnych. Rosyjskim działaniom wojennym na lądzie i w powietrzu towarzyszy wojna dezinformacyjna i psychologiczna przy absolutnie nieakceptowalnym wykorzystaniu do realizacji militarnych celów ofensywnych środków komunikacji, cyberataków oraz zmasowanych akcji farm trolli.

Wojna z użyciem ciężkiego sprzętu wojskowego toczy się w Ukrainie. Ale wojna propagandowa i dezinformacyjna toczy się także w innych krajach, w tym w Polsce. Ma na celu nie tylko zdezorientowanie odbiorców, ale i zastraszenie obywateli wolnych państw demokratycznych. W związku z tym apelujemy do mediów oraz publicystów, zwłaszcza funkcjonujących w kanałach mediów społecznościowych, o szczególną uwagę wobec realizowanej przez rosyjskiego agresora dezinformacji w zakresie tzw. fake news oraz prosimy o nadzwyczaj dokładne stosowanie procedur fact-checkingowych, czyli weryfikowania prawdziwości informacji zarówno płynących z miejsc rosyjskiej napaści w Ukrainie, jak i z konsekwencji tej agresji w obszarach gospodarczych i społecznych.

Apelujemy też do wszystkich specjalistów public relations w Rosji i na Białorusi, by nie wspierali swymi działaniami militarnej agresji na sąsiada - niepodległe państwo jakim jest Ukraina. Wzywamy również polskie firmy PR i specjalistów naszego zawodu do krytycznego zweryfikowania czy nie pracują dla podmiotów bezpośrednio wspierających i reprezentujących w naszym kraju wojenne interesy rosyjskiego agresora. W zaistniałych okolicznościach uważamy to za niedopuszczalne. Prawdziwe public relations opiera się wyłącznie na prawdzie oraz poszanowaniu takich wartości jak życie ludzkie, wolność, demokracja i suwerenność. Z ogromnym niepokojem obserwujemy eskalację działań łamiących te wartości poprzez rosyjską napaść na Ukrainę oraz dezinformacyjną aktywność skierowaną wobec innych państw i społeczeństw. Wszyscy mamy nadzieję, że ta agresja i dezinformacja się zatrzyma oraz zostanie przywrócony pokój.

Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR)
Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR)
Związek Firm Public Relations (ZFPR)

Źródło: Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Stowarzyszenie Agencji Public Relations, Związek Firm Publi

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Joanna Ignaczak odpowiada za komunikację wewnętrzną i employer brandingową w Publicis Groupe
Joanna Ignaczak, dotychczas Senior PR Manager w Agencji MSL, dołączyła do zespołu Communications Publicis Groupe, obejmując nowo utworzone stanowisko dyrektorki ds. komunikacji wewnętrznej i employer brandingowej całej Grupy.  
Kaufland z kampanią w rytmie disco
Piosenką „Price Fever” rozpoczyna się międzynarodowa kampania sieci Kaufland. Humorystyczny klip w rytmie disco podkreśla szeroki asortyment oraz atrakcyjne ceny produktów dostępnych w sklepach detalisty.
Żabka podjęła współpracę z marką Żywiec w związku z nadchodzącą trasą Męskie Granie. Z tej okazji partnerzy zaskakują innowacyjną kreacją marketingową z udziałem związanego z żywieckim projektem Vito Bambino. W jednym ze spotów reklamowych, który pojawił się w social mediach, Vito śpiewa wspólnie z kasjerką z Żabki fragment piosenki...
Business Accessibility Forum (BAF) to inicjatywa partnerska Fundacji Widzialni, Allegro, Microsoft Polska, Orange Polska i Santander Bank Polska. Forum będzie płaszczyzną do dyskusji i wymiany doświadczeń, aby lepiej odpowiedzieć na zobowiązania wynikające z Europejskiego Aktu o Dostępności.
IABCoffeeTalks to cykl rozmów ekspertów IAB Polska w formie live’ów. Najbliższe spotkania poświęcone będą wybranym zagadnieniom z obszaru digital marketingu opisanym również w najnowszym Raporcie Strategicznym INTERNET 2021/2022, którego premiera miała miejsce 7 czerwca podczas konferencji Forum IAB 2022. Na wydarzenia obowiązuje...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764